Mijn eerste Pantone, hulp nodig!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 14/03/07, 15:02

Bedankt citro, maar ik heb gekozen voor een montage zonder carburateur. Ik zou gemakkelijk terug kunnen gaan, maar ik zal het zonder proberen.
Pitmix Ik had je video al bekeken maar dat had ik nog niet allemaal gezien! :schok: Het is duidelijk dat het op rolletjes loopt! en de witte rook op het einde!!!! :schok: als we kijken naar de dosis vlotter die je aan het einde zet, kunnen we grotendeels neigen naar de hypothese van waterdamp, die is enorm!!!!!!! :P dank u

Is de koperen pijp in uw bubbler die de uitlaatgassen transporteert als een zeef doorboord? Zo ja, is het effectief?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/03/07, 17:07

Dag
Citro schreef:Tot nu toe hadden alle motoren met "naudin-type" (maaier) assemblages die ik heb gezien de originele carburateur behouden en Pantone-gassen door de carburateur aangezogen.
Er waren dus geen opstartproblemen...

Wanneer de reactor afslaat, hoor je duidelijk de motor accelereren en sluit je vervolgens de brandstoftoevoer naar de carburateur af. :D

Eenmaal warm, kunt u eenvoudig uitschakelen en opnieuw opstarten (soms een beetje op de luchtkleppen spelen), alleen met pantone. : Mrgreen:


Als je met een carburateur werkt heb je de originele carburateur niet nodig, bovendien komt het zelden voor dat je met de originele 100% Panton carburateur kunt werken, je moet deze in de chokestand zetten en door een klein gaatje van 3 mm in de starter trekken.
Voordat u met water gaat lopen, moet u het eerst met benzine laten lopen
Je hebt daarna voldoende tijd om er wat water op te doen
een Elzasser spreekwoord dat zegt dat zelfs teveel bidden niet goed is
hetzelfde geldt voor water, te veel is als niet genoeg...
Doe iets simpels als je niet wilt worstelen..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 14/03/07, 21:41

Bedankt André voor deze gegevens. Ik had er toch op gerekend
gebruik pure benzine, om er zeker van te zijn dat je niet alles kapot maakt!!!!!!!!! : Cheesy:
Een ander ding op het gebied van veiligheid is dat er een risico bestaat dat er een vonk met het uitlaatgas in de bubbler terechtkomt en dat de ervaring eindigt in vuurwerk! :frons: of een flashback via de inlaat en de reactor richting de bubbler? Want technisch gezien staat het niets in de weg, wat is het achteraf in de praktijk?

Anders is het hier, waar ik ben: meer dan het laswerk voor morgen


https://www.econologie.com/fichiers/partager/HPIM2599.jpg

PS: André hoe plaats je je foto's direct zonder link? Dankjewel
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 14/03/07, 22:56

De join schreef: Een ander ding op het gebied van veiligheid is dat er een risico bestaat dat er een vonk met het uitlaatgas in de bubbler terechtkomt en dat de ervaring eindigt in vuurwerk! :frons: of een flashback via de inlaat en de reactor richting de bubbler? Want technisch gezien staat het niets in de weg, wat is het achteraf in de praktijk?


welkom

als je in de categorie van experimentatoren valt; Tegelijkertijd moet je de categorie "napper" invoeren, anders kom je niet verder.
dat gezegd hebbende, ik heb nog nooit een Pantone in het gezicht genomen.

Aan de andere kant, als je met electrolizers en waterstof speelt, pas dan op dat het plagend kan zijn (2 mannen in het ziekenhuis bij de laatste test) + het pand is armoedig.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/03/07, 23:35

Dag
meestal plaatsen we een zachte plastic bubbler die ons vertelt of hij onder druk of onder druk staat, dus hoe we de kleppen moeten openen, afhankelijk van of hij opblaast of instort
de klep op de panton-inlaataanzuiging is bijna niet bruikbaar, zet altijd wijd open die op de uitlaat, je moet ermee leren omgaan en de luchtklep dicht bij de motor
Om te beginnen sluit u de luchtklep nabij de motor (reactoruitlaat) bijna volledig
Doe niet te veel benzine in de 1 liter bubbler. Na een bepaalde looptijd raakt de benzine vervuild door de uitlaatgassen en het water dat uit de sga uitlaat komt
Wanneer de bubbler goed werkt, ontstaat er een witte mist van fijne druppeltjes die in de bubbler zweven en wordt het koud.
Van tijd tot tijd is het nodig om de gehele bubbler te ontluchten en de brandstof te vervangen.
Om hem te starten, leeg je de benzine direct met een buret in het luchtgat bij de motor en Go.

zoek een goed touw voor de cranker..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 15/03/07, 14:30

Bedankt jullie allebei.
Maak je geen zorgen Zac, ik ga binnenkort over naar de categorie van experimenteerders en dat allemaal zonder mijn werkplaats op te blazen! : Cheesy:

Bedankt André voor het aan de slag-advies. Wat mijn container betreft, deze is niet gemaakt van PVC zoals je op de foto's moet hebben gezien, maar van ijzer. Hoewel het vrij flexibel is, denk ik dat we goed zullen zien of het onder druk of depressie staat. Zodra hij gelast is, probeer ik hem te starten. Tot snel voor nieuws
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 22/03/07, 21:07

Nou, hier is het, ik heb vanavond de Pantone uitgelezen. De eerste testen zijn voor morgen, dus morgenavond uitgebreid verslag. Zie je morgen
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 23/03/07, 18:41

Ik krijg het nieuws, het werkt! : Cheesy: De test is echter maar half overtuigend (pure benzine) omdat hij in feite start (ongeveer 1 keer op 20), maar ik heb hem maar maximaal 10, 15 seconden kunnen laten draaien.
Sterker nog, ik heb de indruk dat er te veel brandstof de verbrandingskamer bereikt en deze verdrinkt.

Momenteel heb ik geen tijd gehad om een ​​uitlaat te installeren, dus er zit niets achter de gasafvoerklep. Op deze precieze locatie spuit hij, wanneer u de motor start, daadwerkelijk benzine!!!!!!!! :schok: :? :? Wat betreft de klep die de aankomst van dampen bij de ingang van de reactor regelt, deze moet volledig gesloten zijn om te kunnen starten. Mijn hele inlaatcircuit heeft een diameter van 14 mm, is dit te groot voor een helmstok? wat de verdrinking zou verklaren.

Ik heb de dampaanzuigbuis in de bubbler al afgekneld om de inlaatstroom te verminderen, maar dat is niet genoeg, de benzine lekt nog steeds in de vorm van druppels uit de uitlaat. De korte tijd dat hij deze druppels uit de uitlaat begon te krijgen, neemt sterk af.
Heeft u suggesties voor mij om het systeem te verbeteren? (een systeem om de toegang te verminderen of iets anders)
heel hartelijk bedankt
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 27/03/07, 21:57

Ik heb het begin deze week opnieuw geprobeerd en deze keer was het veel succesvoller! Het duurde meer dan 5 minuten! : Cheesy:

het stopte eigenlijk omdat mijn koperen buizen die als uitlaat dienen, onder gingen. En ja, tin houdt niet zo van hitte! : Mrgreen: Om het op gang te krijgen moest ik zelfs de luchtinlaatklep na de reactor volledig openen. Aan de andere kant is de klep die de aankomst van stoom in de reactor regelt, niet nauwkeurig genoeg. Zodra ik hem een ​​stukje open doe, blijft hij hangen.
De volgende stap bestaat uit het herhalen van de ervaring, maar deze keer met wat water in de bubbler. Ik weet dat het voor jou triviaal is, maar ik wil het toch met mijn eigen ogen zien.
Vervolgens ga ik een nieuwe reactor en een waterdopingsysteem voor de combi maken, wat veel interessanter zal zijn wetende dat het beest 12 tot 13 liter eet.

Anders is het goed forum maar ik begin me alleen te voelen! :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 03/04/07, 20:49

Hé, er is nog steeds zoveel opwinding op dit forum!!!!!!!!! :schok: Hier is de Pantone-video, ik heb hem op 50% water laten draaien, het werkt prima. Ik stop met het project en stap over op de combi met waterdoping, tot snel voor nieuws over de 4flat

pantone-helmstok http://www.youtube.com/watch?v=RbXzg8j7pMU
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten