25 Miljoen $ voor doping met water?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

25 Miljoen $ voor doping met water?




par Christophe » 17/02/07, 18:27

Richard Branson stelt daarom een ​​prijs voor van 25 miljoen dollar voor het beste idee om de atmosfeer te 'zuiveren'. Deze wedstrijd, genaamd "Earth Challenge", heeft tot doel een miljard ton koolstofdioxide (CO2) uit onze atmosfeer te verwijderen. Een internationaal panel van wetenschappers beoordeelt het voorstel dat kans maakt op de prijs.


Welnu, doping zuivert niet, maar als het "gegeneraliseerd" zou zijn, zou het de uitstoot in de atmosfeer aanzienlijk verminderen met meer dan één MM van T ...

http://www.techno-science.net/?onglet=news&news=3733
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/02/07, 18:59

1e goedkope oplossing: verdubbel de prijs van benzine in de Verenigde Staten... : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 17/02/07, 22:30

Ja lol maar er is een onzekerheid over de titel...

Gaat het om het verminderen van de uitstoot (eenvoudig genoeg om minder olie te verbruiken...) of het verwijderen van CO2 uit de atmosfeer (begraven, koolstofput, nanotechnologie?)?

Omdat het in het 2e geval het mogelijk zou maken om een ​​groter verbruik van fossiele energie te legitimeren... Is dit zeer redelijk (vanuit het oogpunt van uitputting van hulpbronnen?) maar goed als een zakenman zijn "maatjes" (oliemaatschappijen, economen, financiers...)

ps: deelvraag (antwoord op econo in 2 minuten) 1 miljard ton CO2/jaar is dat wat vergeleken met de huidige uitstoot? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 17/02/07, 23:13

een miljard ton is niet zo groot als ze denken. En als we rekenen op alle koolstof die in de ecosystemen wordt opgewekt, is dat ruimschoots meer dan een miljard ton. We moeten praten over miljarden miljarden misschien...
Alleen al door een paar jaar op HVB te rijden, heb ik volgens de berekeningen die ik heb gemaakt enkele tonnen CO2 vermeden...
Dus stel je voor wat de industrie afwijst.. Een miljard per jaar, ik vind het vrij makkelijk, een grootschalig herbebossingsplan zou wel eens genoeg kunnen zijn...
Een miljard per dag is misschien moeilijker...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/02/07, 11:30

:? De oplossing is om auto's, vrachtwagens, bussen... om te vormen tot elektrische machines die van elektriciteit worden voorzien door generatoren aan boord, die op HVP werken en met water worden gedoteerd.
= 50% minder vervuiling.

Maar het is niet voor morgen, als we weten dat Duitse fabrikanten weigeren de uitstoot van hun voertuigen te verminderen. :onheil:
Toyota/Lexus en de anderen moeten in hun handen wrijven. :schok:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/02/07, 16:06

je beantwoordt mijn vetgedrukte vraag hierboven niet... :?

Omdat ik geloof dat de wedstrijd niet bestaat uit het beperken van de uitstoot, maar uit het verwijderen van CO2 uit de atmosfeer... dus nogmaals de curatieve methode, zo niet preventief...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/02/07, 16:20

Tenzij ik me vergis, geloof ik dat het officiële adres van de wedstrijd niet werd genoemd:
c'est
www.virginearth.com

de regels vermelden expliciet "verwijdering" en niet vermindering of andere gelijkwaardige termen
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 18/02/07, 16:56

Christophe schreef:je beantwoordt mijn vetgedrukte vraag hierboven niet... :?

Omdat ik van mening ben dat de wedstrijd niet gaat om het beperken van de uitstoot maar om CO2 uit de atmosfeer te halen... dus nogmaals de curatieve methode zo niet preventief...


dat begreep ik, maar wat is zijn methode voor meneer Branson?

en dan heeft veel CO2 niet alleen nadelen (grapje) ==>

http://www.techno-science.net/?onglet=news&news=3459

Earth Challenge: een wedstrijd om de atmosfeer te zuiveren

De innovatieprijzen, deze "Challenges" die al enkele jaren naar voren worden geschoven, zijn een geweldige katalysator voor nieuwe ideeën. Richard Branson, de charismatische baas van Virgin, heeft dit begrepen en besloot een van de grootste huidige problemen aan te pakken: luchtvervuiling en klimaatverandering.



Denkend aan de aarde van onze kinderen...

Richard Branson stelt daarom een ​​prijs voor van 25 miljoen dollar voor het beste idee om de atmosfeer te 'zuiveren'. Deze wedstrijd, genaamd "Earth Challenge", heeft tot doel een miljard ton koolstofdioxide (CO2) uit onze atmosfeer te verwijderen. Een internationaal panel van wetenschappers beoordeelt het voorstel dat kans maakt op de prijs.

De Britse miljardair presenteert zich, met steun van de Amerikaanse vicepresident Al Gore, als een man die zich zorgen maakt om het milieu. Volgens hem "De aarde kan geen 60 jaar wachten. Ik wil dat mijn kinderen en de kinderen van mijn kinderen een toekomst hebben, en de klok tikt." Hij noemt zijn "Earth Challenge" de beste manier om dingen voor elkaar te krijgen.


Ik zie niets in deze tekst dat de vraag beantwoordt (hij zal sturen miljarden dollars aan bankbiljetten in de lucht ?? : Lol: )...helemaal alleen, ik weet niet hoe ik het moet doen, behalve dat ik veel bomen en struiken op mijn land heb om het vast te leggen...hier is het...hier is het..
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/02/07, 18:24

Nou, je moet begrijpen dat het zo is een klucht dat is alles...

Het zou 25 miljard per jaar kosten om de CO2-uitstoot te bestrijden!

Point-bar!
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 19/02/07, 01:02

Als ik het goed heb begrepen, is het net als de prijs die hij ontving voor het sturen van zijn machine de ruimte in. DE premier wie daar komt, krijgt de 25 miljoen, degenen die dat wel doen dat 0.9 miljard ton of 1 miljard op de tweede plaats zal het niet hebben. Op zich financiert het niet rien.
Dus ik denk niet dat het een grap is (hij stuurde zijn magische vliegtuig de ruimte in, het leek in eerste instantie ook op een grap).
En om een ​​miljard ton uit de atmosfeer te halen, is het niet zo moeilijk: herbebossing, of plant bioreactoren. Maar in de huidige logica zullen ze liever proberen CO2 in putten op te sluiten, zelfs als dat betekent dat ze meer moeten uitstoten...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten