De planeet warmt op... so what?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 05/02/07, 23:15

En waar zijn de almachtige Duitse “Groenen” daar? :frons:
http://ecologie.caradisiac.com/L-Union- ... de-CO2-760
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 05/02/07, 23:27

In januari 2007 dreigde de Duitse minister van Economie Michael Glos juridische stappen te ondernemen om te voorkomen dat de Europese Commissie de CO02-emissiequota zou aanscherpen.

Onderwerp al genoemd over een ander onderwerp: de Duitsers willen onder meer hun grote Mercedes- en BMW-sedans blijven verkopen, het is een echt economisch probleem. Ze sturen 250 g CO2/km uit, onmogelijk te verminderen ondanks de nieuwste geavanceerde versies van de motoren die hun limieten hebben en die je goed kent! comfort voor rijke inzittenden) is onverenigbaar met een reductie tot 120 g Co2/km wat de norm zou moeten zijn in 2005 (volgens Corinne Lepage op het FR3 journaal 20h een paar dagen geleden).
Ik heb het gevoel dat er rechtszaken zullen komen die in de kiem worden gesmoord door de grote geldlobby's... en daarom zullen we door het geld ten onder gaan.

De opwarming van de aarde trekt zich niets aan van sociale ongelijkheid, maar is een beetje geland
Zelfs de rijksten zullen niet beschermd worden!


1e zin Oké.. het is een banaal antwoord.

2e zin: daar ben je aan het ijlen. Het is heel duidelijk dat dit zo is. Ze kunnen zich airconditioning veroorloven in geval van hoge temperaturen en verwarming anders. Eerlijk gezegd denk ik dat je erover moet nadenken... of misschien heb je het over het einde van de wereld, maar ik hoop echt dat het niet voor morgen is!!
Dernière édition par jean63 de 05 / 02 / 07, 23: 38, 1 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 05/02/07, 23:30

Groland heeft een zeer satirisch over de eco... Maar goed, het blijft grappig...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 05/02/07, 23:34

jean63 schreef:
[...]2e zin: daar ben je aan het ijlen. Het is vrij duidelijk dat dit zo is. Ze kunnen zich airconditioning veroorloven in geval van hoge temperaturen, en anders verwarming. Eerlijk gezegd denk ik dat je erover moet nadenken... anders heb je het over het einde van de wereld, maar ik hoop echt dat het niet voor morgen is!!
Ik heb geen enkele waanvoorstelling en ik zal je je advies besparen... Dank je.

Gelooft u nog steeds dat de opwarming zich alleen zal manifesteren door een paar kleine variaties (min of meer zoals u zegt)?
In dit geval denk ik dat je er wat meer over moet weten... Hé, vraag het maar aan je dochter, zij schijnt er veel van te weten, ook al is het niet haar voornaamste vakgebied.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 05/02/07, 23:44

Ik ken het werk van mijn dochter heel goed, omdat ik de verdediging heb bijgewoond en haar proefschrift heb gelezen.

Gelooft u nog steeds dat de opwarming zich alleen zal manifesteren door een paar kleine variaties (min of meer zoals u zegt)?


ja, maar deze kleine graden zullen extremen doormaken (zoals zomer 2006: hittegolf / 15000 doden in Frankrijk... weet je nog?)

Maar de omstandigheden die tot de opwarming leiden zijn ‘technisch’, terwijl de oorzaak ook sociale gevolgen heeft, en hoe kunnen we ons voorstellen dat we zoveel belasting moeten betalen voor iemand die 1200 euro per maand verdient en voor iemand die 100 keer zoveel verdient en met een auto rijdt? grote Mercos die veel meer CO2 uitstoot, al was het maar omdat hij veel meer kan reizen....en veel met het vliegtuig kan reizen: een probleem dat nog steeds weinig wordt genoemd en toch!!

En waar zijn de almachtige Duitse “Groenen” daar?


Ze rijden in Mercos.....ze kunnen niet overal zijn!!!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/02/07, 00:36

jean63 schreef:
In januari 2007 dreigde de Duitse minister van Economie Michael Glos juridische stappen te ondernemen om te voorkomen dat de Europese Commissie de CO02-emissiequota zou aanscherpen.

Onderwerp al genoemd over een ander onderwerp: de Duitsers willen onder meer hun grote Mercedes- en BMW-sedans blijven verkopen, [...]
Ik denk dat je ongelijk hebt en dat het hier genoemde artikel alleen betrekking heeft op massa-emissies, namelijk industrieën en elektriciteitsproductie...

jean63 schreef:en hoe kunnen we ons voorstellen dat we zoveel belasting moeten betalen voor iemand die 1200 euro per maand verdient en voor iemand die 100 keer zoveel verdient en met een grote Mercos rijdt die veel meer CO2 uitstoot [...]
:schok: Er is iets mis!
Als de "arme smicardwerker" (je houdt van clichés, toch? : Wink:) betaalt dezelfde prijs als de “rijke bastard-kapitalistische baas” (ik ga verder in dezelfde geest... : Lol: ), moet het zijn dat hij dezelfde auto heeft gekocht... Is dat geen probleem? :D


PS: om de zaken een beetje te heroriënteren, herinner ik je eraan dat mijn oorspronkelijke vraag gewoon "Waarom?" was, en het was alleen om je je idee te laten uiten, niet om op een van die uitweidingen in te gaan, inclusief dat je het geheim hebt ... :P

PS 2: de hittegolf en de doden, het was in 2003...

PS 3: je hebt geen antwoord gegeven, voor jou zijn de manifestaties van de opwarming van de aarde slechts een kwestie van temperatuur?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 06/02/07, 07:30

Ik denk dat je ongelijk hebt en dat het hier genoemde artikel alleen maar over massa-emissies gaat, namelijk de industrie en de elektriciteitsproductie

..........de 2 mijn generaal!! : Lol:

Als de ‘arme smicard-werknemer’ (je houdt van clichés, hè?) dezelfde prijs betaalt als de ‘bastaardrijke kapitalistische baas’ (ik ga op dezelfde voet verder...), is het noodzakelijkerwijs dat hij dezelfde auto heeft gekocht ... Is er een probleem?

Er is geen reden tot discussie ........je hebt gelijk; Blijf dus bij je overtuiging en praat met wie je maar wilt over deze onderwerpen.
Ik heb argumenten die net zoveel standhouden als de jouwe.

Dus ik ga proberen hier niet meer met je over te praten: een dialoog van doven.

Wat ik zie: ik heb nog 2 kinderen die gaan werken: één die een DESS heeft (bac + 5) en die al 6 maanden werk zoekt (geen positieve reactie, geen uitnodiging voor een gesprek; hij daar is alleen de zuiger die werkt en steeds meer, en jij noemt dat een egalitaire samenleving), en de laatste die in de 1e S staat; wetende dat de twee oudste al gesetteld zijn, denk ik dat ik goede praktijkervaring heb gehad.

Maar ik denk dat als Sarkozy wordt gekozen, hij deze problemen zeker met een toverstaf zal oplossen : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten