Alles over de Z-Machine: uitleg en werking

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 06/03/11, 10:44

Cuicui schreef: Je bevestiging is geen bewijs. Het drukt gewoon je overtuiging uit. Om een ​​idee te krijgen, moeten we niet beginnen met het analyseren van het artikel?


En wat zegt het artikel?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 06/03/11, 12:47

sen-no-sen schreef:
Cuicui schreef: Je bevestiging is geen bewijs. Het drukt gewoon je overtuiging uit. Om een ​​idee te krijgen, moeten we niet beginnen met het analyseren van het artikel?

En wat zegt het artikel?

Ik weet het niet, ik heb net NEXUS besteld maart-april, ik kan meer zeggen wanneer ik het heb ontvangen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 06/03/11, 13:25

Ok je zal het ons vertellen.
Volgens de korte samenvatting gepubliceerd op hun site lijken ze te verwijzen naar de merkwaardige vertrouwelijkheid van het project en de mogelijke evoluties (militair / civiel).

Ik kende dit tijdschrift niet en hoewel het een alternatief is, zijn de onderwerpen erg interessant.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 06/03/11, 16:05

sen-no-sen schreef:Ok je zal het ons vertellen.
Volgens de korte samenvatting gepubliceerd op hun site lijken ze te verwijzen naar de merkwaardige vertrouwelijkheid van het project en de mogelijke evoluties (militair / civiel).
Ik kende dit tijdschrift niet en hoewel het een alternatief is, zijn de onderwerpen erg interessant.

Van de weinige die ik ken, vult Nexus diegenen in die buiten de kaders denken en onderwerpen aanpakken die de conventionele pers negeert. Om voorzichtig te zijn natuurlijk, zoals alle media.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 07/03/11, 08:37

obi76 schreef:De Nexus is allesbehalve een referentie in wetenschappelijke aangelegenheden :?


Nogmaals, verwar media en bron niet met elkaar.

Als de media alleen propageren wat wetenschappelijk is bewezen, zou er geen sport of politiek zijn en zouden we stiller zijn :-)

Nexus heeft een missie om onderwerpen aan te pakken die elders worden genegeerd of gecensureerd, dat doet ze. De lezer om zijn mening te vormen.

Als we alleen over bekende onderwerpen praten, hoe leer je over onbekende onderwerpen? Tenzij je denkt dat je alles weet : Mrgreen:
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 07/03/11, 09:15

bernardd schreef:
obi76 schreef:De Nexus is allesbehalve een referentie in wetenschappelijke aangelegenheden :?
Nogmaals, verwar media en bron niet met elkaar. Als de media alleen propageren wat wetenschappelijk is bewezen, zou er geen sport of politiek zijn en zouden we stiller zijn :-)
Nexus heeft een missie om onderwerpen aan te pakken die elders worden genegeerd of gecensureerd, dat doet ze. De lezer om zijn mening te vormen. Als we alleen over bekende onderwerpen praten, hoe leer je over onbekende onderwerpen? Tenzij je denkt dat je alles weet : Mrgreen:
+1
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 07/03/11, 09:21

Het artikel van 10-pagina's wordt verzameld door Jérôme Dangmann, hoogleraar natuurwetenschappen, gepassioneerd door onconventionele wetenschappelijke benaderingen.

Dit is een verduidelijkte en historische benadering van de Z-machine.
Dit is vanaf nu de oplossing voor een schone fusie.
Maar hij vreest dat het nodig is om naar iets anders voor de energie te zoeken, want aan de basis, dit systeem dat de retrofit van de kernwapens mogelijk maakt, zal het leger nog lange tijd blokkeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 18/03/11, 02:52

gegyx schreef:Het artikel op 10-pagina's wordt verzameld door ... een passie voor onconventionele wetenschappelijke benaderingen.

Lees op de JP PETIT-website http://www.jp-petit.org/nouv_f/seisme_a ... n_2011.htm
"... in het nummer van maart 2011 publiceerde het tijdschrift Nexus een artikel van tien pagina's over de Z-machine ... wat een knip en plak is van het artikel dat ik in 2006 op mijn site had geïnstalleerd, op adres http://www.jp-petit.org/science/Z-machi ... Haines.htm Er is een gebrek aan recente gegevens ... ik zal een vervolg op dit artikel publiceren, in het tijdschrift Nexus ... Ik heb "brandende" informatie om te communiceren, wat uit de eerste hand is, aangezien ik het heb verzameld in twee internationale congressen, Vilnius 2008 en Jeju, Korea, oktober 2010) en met Malcom Haines zelf. Nexus stemde ermee in om het artikel te publiceren. Deze informatie zal samen de hoop en vrees vergroten die verbonden zijn aan deze nieuwe ultrahoge temperatuur technologie. Zonder het onderwerp te ontmaagden (het artikel wordt snel geschreven): "... de Amerikanen haalden in 3,7 2005 miljard graden in de Sandia Z-machine. Bij voorrang voor militaire toepassingen (pure fusiebommen) ), geven ze koste wat het kost verkeerde informatie. Met ZR is de intensiteit van 17 naar 26 miljoen ampère gegaan en worden de prestaties van de machine nu geheim gehouden. "
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 23/03/11, 19:53

gegyx schreef:Het artikel van 10-pagina's wordt verzameld door Jérôme Dangmann, hoogleraar natuurwetenschappen, gepassioneerd door onconventionele wetenschappelijke benaderingen.
Dit is een verduidelijkte en historische benadering van de Z-machine.
Dit is vanaf nu de oplossing voor een schone fusie.

Ik las net het Nexus-artikel over de Z-pinch. Ik vind het heel goed gedaan, gefeliciteerd Jerome Dangman !
Ik vraag me af of dergelijke publicaties mogelijk zijn geworden omdat het leger plutonium van civiele energiecentrales niet (of niet) nodig heeft om hun bommen te bombarderen. Ze zullen geen probleem meer hebben als deze planten worden vervangen door Z-pinch-planten. Als dit wordt bevestigd, zou het een maatstaf zijn voor de invloed van de militaire lobby op het beleid en de maatschappelijke keuzes die ons worden opgelegd.
Misschien heeft de kernsplijting lobby zich ook gerealiseerd dat een nucleair ongeval te veel kan kosten en dat het beter is om in een minder gevaarlijke sector te investeren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 15/05/11, 11:05

Een goede analyse van de technische problemen van ITER.
Conclusie: de toekomst is voor magnetische stripinstallaties en met name voor hernieuwbare energie.
http://www.jp-petit.org/sauver_la_Terre ... liards.htm
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 283-gasten