Nieuw IPCC-rapport: we zijn vertrokken voor 1000-jaren!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
yoananda
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 30/10/09, 15:32




par yoananda » 14/12/09, 12:54

Dit is de realiteit van degenen die beweren te strijden tegen de opwarming van de aarde.
Is dat geen probleem voor jou? ik ja!

http://www.telegraph.co.uk/earth/copenh ... edges.html

De luchtonderhandelingen zijn begonnen! Is dit om de planeet te redden?
Is dat geen probleem voor jou? ik ja!

http://www.telegraph.co.uk/earth/copenh ... t-5bn.html

Opwarming gekoppeld aan de zon!
Is dat geen probleem voor jou? ik ja!

http://www.telegraph.co.uk/earth/copenh ... ation.html

Ik ben het 100% eens met het stoppen van de vervuiling. Maar dat heeft niets te maken met deze ademende belasting... het heeft alles te maken met roofzuchtig kapitalisme, met een ideologie van maximale winst, met de handel in ellende in al zijn vormen (ziekte, onwetendheid, ongeluk)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 11/07/10, 14:29

09.07.2010 11: 07
Climategate: Britse onderzoekers vrijgesproken van beschuldigingen van manipulatie

De Engelse Universiteit van East Anglia is een onderzoek gestart naar aanleiding van het schandaal dat werd veroorzaakt door de publicatie van e-mails van wetenschappers van haar onderzoeksafdeling voor klimaatverandering. Ze concludeert dat er geen spoor van manipulatie is.

Volgens de conclusies van het derde onderzoek dat op verzoek van de Universiteit van East Anglia is uitgevoerd, is er geen Climategate.

Het rapport, geschreven door voormalig decaan van de Universiteit van Glasgow, Sir Muir Russell, zegt dat er geen spoor van manipulatie is gevonden in e-mails die zijn uitgewisseld door wetenschappers van de afdeling onderzoek naar klimaatverandering. “Er bestaat geen twijfel over hun nauwkeurigheid en eerlijkheid als wetenschappers”, zegt hij.


Suite: http://hightech.nouvelobs.com/actualite ... ation.html
0 x
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 11/07/10, 15:06

Blijkbaar...
Maar goed, Kopenhagen was een fiasco, de winter was verrot, en de media zullen nooit het lawaai maken dat nodig is om het imago van het IPCC te verbeteren... Hoeveel tijd hebben we volgens u verspild? (sommigen zeggen dat de weigering om het Kyoto-protocol door het Amerikaanse Congres te ratificeren tien jaar heeft verspild...).

Ik zeg niet dat het klimaat de enige verantwoordelijke is, maar ik geef toe dat het veel twijfel heeft doen rijzen
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 11/07/10, 17:39

In de hoofden van veel mensen behoort de “opwarming van de aarde” inderdaad tot het verleden... zelfs als enigszins onnauwkeurige informatie vervolgens wordt afgewezen.
Bovendien verbeteren de talrijke werken die zijn gepubliceerd over de anti-opwarmingsthese de situatie niet.
Volgens sommige van zijn stellingen is er feitelijk geen sprake van opwarming, en als kers op de taart zou er geen tekort aan olie zijn, omdat het abiotisch zou zijn... :frons:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 11/07/10, 19:10

abiotisch? wat is dat?

De bovenkant van de p-op:

De opwarming van de aarde is vanuit het niets door het kapitaal gecreëerd om COXNUMX-belastingen terug te vorderen, de bevolking zich schuldig te laten voelen en vrijheden te vernietigen...

Ja, ik zag dat op pro-samenzweringssites. Uiteraard bevalt de klimaatpoort ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 11/07/10, 19:19

Ptilu schreef:

abiotisch? wat is dat?


Een alternatieve theorie die zich op internet verspreidt en die beweert dat olie niet van organische (fossiele) oorsprong is, maar van minerale oorsprong, en bovendien vernieuwd zou kunnen worden, omdat het in enorme hoeveelheden in de ingewanden van de aarde aanwezig is...
Sommigen beweren dat de ‘majors’ de stelling van biologische olie zouden hebben uitgevonden om een ​​piek en dus steeds hogere prijzen te rechtvaardigen!

Ik weet niet of ik erom moet lachen of huilen...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 11/07/10, 19:47

Ik zou graag de wetenschappelijke documenten willen zien die deze stelling ondersteunen... Omdat ik wil lachen :)

De complottheoretici schieten zichzelf hier in de voet omdat in dit geval Lavoisier en alle wetenschappers die ons volgden erbij betrokken zouden zijn.

Gedemonstreerd door het absurde...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 13/07/10, 16:35

Over klimaatcontroverse gesproken: http://www.terra-economica.info/L-objec ... 11384.html

Het doel van de Allègre Foundation is massale desinformatie

“Claude Allègre lanceert een stichting die zegt een andere ecologie te willen bevorderen en financiering zoekt bij grote industriële groepen.

Allereerst: waarom? Zeker niet om een ​​wetenschappelijk debat te bevorderen waarvoor hij zichzelf definitief heeft gediskwalificeerd, zoals blijkt uit het werk getiteld The Imposter, het is hij en de petitie van 400 wetenschappers die de leugens en opzettelijke fouten van zijn bestseller aantonen.

Deze stichting heeft tot doel desinformatie op massalere wijze te organiseren. Het zal het mogelijk maken om in Frankrijk te introduceren wat Exxon in de Verenigde Staten zo goed heeft kunnen doen door denktanks te financieren die bedoeld zijn om twijfel te zaaien over de klimaatverandering en niet om de kennis te vergroten. Het gebruik van het woord ecologie in de naam van deze stichting, afkomstig van zo'n tegenstander van de ecologie die grenst aan waanvoorstellingen, illustreert deze uitgesproken wens om problemen te veroorzaken. Voor mij is dit een greenwashing van de meest conservatieve ideeën, bedoeld om de oliemaatschappij en de economische belangen die daarmee gepaard gaan zo lang mogelijk in stand te houden.

Wanneer we echter het groeiende gewicht van de lobby’s in de hedendaagse samenleving meten, kunnen we alleen maar bezorgd zijn over de institutioneleisering in Frankrijk van een stichting waarvan het niet erkende doel zal zijn om alle inspanningen van de consumptiewereld en het milieu te vernietigen en die tegen zoveel moeilijkheden aanlopen om tot bloei te komen.

Daarom is het van essentieel belang om in de eerste plaats transparantie te eisen door te weigeren deze stichting een andere naam te geven als deze tot stand komt anders dan de stichting Allègre, ongeacht de mooie namen die zij zichzelf geeft.

Vervolgens door publiciteit over de donateurs van de stichting te eisen. De sponsors van Claude Allègre moeten zichzelf bekend maken, zodat burgerconsumenten geïnformeerd kunnen worden en via hun consumptieacties kunnen beslissen of ze de Allègre Foundation wel of niet willen financieren. De belastingbetaler zal dit noodzakelijkerwijs al doen dankzij de belastingaftrek; de consument kan kiezen. Zo zullen de sponsorende bedrijven van de stichting hun verantwoordelijkheid voor de financiering moeten nemen, tegenover hun klanten en hun aandeelhouders, en dit bijvoorbeeld moeten verantwoorden in hun duurzame ontwikkelingsrapport. Zullen ze?

De toekomst zal het leren, maar het is duidelijk dat de mobilisatie van de associatieve wereld, in het bijzonder die welke in goede harmonie met bedrijven samenwerken, essentieel is, zodat deze stichting geboren wordt in transparantie en niet in camouflage, zodat zij handelt naar haar naam. haar financiers of haar doelstellingen. »


De schrijver :
Corinne Lepage

Advocaat, voormalig minister van Milieu, voorzitter van Cap21.


En nog een volledig artikel over het gedwarsboomde climategate: http://vert.courrierinternational.com/node/792607
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 13/07/10, 17:55

Stichting Allègre... : Lol: , met als doel nucleaire kweekgeneratoren te ontwikkelen (want de toekomst is volgens hem generatie 4!) en GGO's... nee dank je!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Nieuw IPCC-rapport: we zijn 1000 jaar vertrokken!




par Christophe » 11/03/16, 15:54

Herinnering aan de beroemde hockeystickcurve (lang controversieel...).
De laatste weermetingen (2015, winter 2015-2016...) lijken dit soort klimaatgedrag te bevestigen...

broeikaseffect-hockey-stick-curve-pic83.jpg.png
broeikaseffect-curve-in-hockey-stick-pic83.jpg.png (30.63 KiB) 2980 keer bekeken


Een versie "1900-2016" zou welkom zijn... we zijn slechte vrienden! : Cry:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten