Utopia proces

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
The Passing
x 17

par The Passing » 11/10/05, 18:32

Gepubliceerd in een artikel in de Nouvelle République in Tours (vorige week was het volgens mij mijn buurman die mij vanavond zo vriendelijk was een fotokopie van het artikel in kwestie te brengen):

"Een beetje water in uw motor om minder te verbruiken en te vervuilen"
Beeld

Hier is het gedigitaliseerde artikel:jmmnr20051011.jpg.
0 x
Sdc77
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 22/06/05, 16:52
Plaats: Frankrijk

par Sdc77 » 11/10/05, 23:34

Opeens is het Jean-Luc, opeens is het Jean-Marc, goed gedaan pers <_
In ieder geval brengt hij het eindelijk op de markt!! En blijkbaar leeft hij nog...
0 x
DAN34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/09/05, 12:07

par DAN34 » 15/10/05, 13:54

Hier vindt u wat informatie over waterstof, u kunt zelf een idee vormen tussen de hoeveelheid waterstof die het Utopia-systeem per uur levert en de beloofde besparing.

Energie kracht

Waterstof heeft een hoog gravimetrisch energievermogen: 120 MJ/kg vergeleken met olie (45 MJ/kg), methanol (20 MJ/kg) en aardgas (50 MJ/kg). Het is echter ook het lichtste gas (2,016 g/mol H2), vandaar een laag volumetrisch vermogen: 10,8 MJ/m3 vergeleken met methanol (16 MJ/m3), aardgas (39,77 MJ/m3). Dit levert een reëel opslag- en transportprobleem op: of het nu gaat om het gebruik van waterstof in een voertuig of om transport per pijpleiding of vrachtwagen, het is de volumetrische dichtheid die er toe doet. De volumetrische energiedichtheid van H2 is alleen van belang in de vloeibare of gecomprimeerde toestand (700 bar).

De rest op deze link: http://www.annso.freesurf.fr/H2.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

par Christophe » 15/10/05, 18:17

DAN34 schreef:Hier vindt u wat informatie over waterstof, u kunt zelf een idee vormen tussen de hoeveelheid waterstof die het Utopia-systeem per uur levert en de beloofde besparing.

Gasproductie is duidelijk belachelijk...zelfs met atomaire waterstof!
En het rendement van ‘klassieke’ elektrolyse komt niet boven de 30%....
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1

par pluesy » 16/10/05, 22:02

Ik heb de informatie gedownload over de Utopia-elektrolisatoren, de kleinste (die van 1000 euro!) geeft 30 liter H2 per uur vrij, wetende dat 10 liter H2 ongeveer 30 Wh geeft. eet 30 liter op 90 in 2 uur, het zal 100 kWh aan benzine en 5 kWh aan waterstof hebben gegeten. Ik zal het percentage geïntroduceerde H100 voor je berekenen... :unsure:
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Sdc77
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 22/06/05, 16:52
Plaats: Frankrijk

par Sdc77 » 16/10/05, 22:47

Je doet het goed met je vergelijkingen uit het zesde leerjaar :angry:
Geloof je echt dat we in natuurkunde- of scheikundeboeken gaan schrijven dat we met weinig (supereenheid dus) veel energie kunnen verkrijgen?
We moeten ophouden te geloven dat “iedereen aardig is”, dat er supereenheid bestaat, en dat er veel dingen zijn die bestaan ​​en voor ons verborgen zijn (zie JL Naudin en zijn MAHG). Om de bevolking onder controle te houden, moeten we watertanden van zogenaamde technologische hoogstandjes (bijvoorbeeld de Toyota Pryus). Je weet zelf dat we met 1 strontbuisje in de uitlaat, kraanwater en een beetje elleboogvet tot ogenschijnlijk ongelooflijke besparingen komen en in ieder geval voorlopig onverklaarbaar zijn door simpele vergelijkingen waarvan ons voortdurend wordt verteld “het kan niet”…
Laten we voor eens en voor altijd ophouden met speculeren over ‘het kan’/‘het kan niet’ en afwachten wat er gebeurt. Wat Moreau en zijn systeem betreft, is er in ieder geval geen feedback van welke klant dan ook, dus óf het product is nog niet gedistribueerd, óf de man is verdwenen, óf de klanten zijn nog niet klaar met hun tests.
Wij gaan er zeker van horen.
Voor degenen die nog steeds vergelijkingen naar ons willen gooien zoals "elektrolyse verbruikt 3x meer..... en patati et patata...", ga eens kijkenforum/index.php' target='_blank'>hier is Dave erin geslaagd Meyer's WFC te reproduceren en je kunt de video's hier bekijken
Ndc.
0 x
DAN34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/09/05, 12:07

par DAN34 » 16/10/05, 23:12

Voor degenen die nog steeds vergelijkingen willen draaien zoals "elektrolyse verbruikt 3x meer ..... en patati en patata ...


Het enige probleem is dat Mr Moreau de kwaliteiten van zijn product verkoopt, maar niemand zag het werken of het kunnen testen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

par bham » 17/10/05, 09:09

Nou Dan34, zijn apparaat is te koop op zijn gloednieuwe website www.utopiatech.fr voor de prijs van 1200 €.
Dus als er een vrijwilliger is die niet al te voorzichtig is met de prijs en zich wil wijden aan het doen van de test (JMMoreau laat een maand proefperiode achter, tevreden of terugbetaald)... dan zou ik de eerste zijn die zijn bevindingen aandachtig leest.
Anders stelde ik voor dat Autoplus het voor ons zou proberen, ik weet niet of ze dit voorbeeld zullen volgen...
Als we bedenken dat de Mitsu van JMMoreau slechts 2 l GB/100 km verbruikt in plaats van voorheen 7 l GB/100 (aanname), dan hebben we een verbruiksreductie van ongeveer 70%. Over 25000 km/jaar verbruiken we dus slechts 500 liter GO in plaats van 1750 liter, wat een besparing oplevert van 1250 liter, oftewel € 1360 (bij € 1.09/l GO), wat het apparaat van JMMoreau op een jaar tijd rendabel maakt. Als de daling van de consumptie kleiner blijkt te zijn, zal de financiële afschrijving langer zijn.
De prijs van € 1200 komt overeen met 1100 liter GO voor € 1.09/l.
Bij een verbruiksreductie van 70% wordt winstgevendheid bereikt na 22000 km
Bij een verbruiksreductie van 60%, ....................................na 26190 km
Bij 50% .............................................. . ..............................na 31400 km
Bij 40%.......................................... ... ...............na 39300 km
Aan 20% (tarief gegarandeerd door JMMoreau)............................na 78570 km (pfff! )
Het is zonde om geen zekerheid te hebben over het tempo van de vermindering van het verbruik en de effectieve vermindering van de vervuiling als gevolg van uitlaatgassen (bijvoorbeeld via een gerechtsdeurwaardersrapport). Dat gezegd hebbende, als we een maand de tijd hebben om het te proberen, zullen we moeten zien...
Op uw spaargeld...
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16

par A2E » 17/10/05, 10:02

en vermoedelijk is trouwens de goede oude slogan “geld gaat naar geld” helaas nog steeds relevant voor zover ik zie! ;)
eh ja! om te sparen moet je altijd investeren!!! :boos:
en degenen die de middelen niet hebben, kunnen altijd zelf klussen!!! :(
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

par Christophe » 17/10/05, 10:19

bham schreef:Dus als er een vrijwilliger is die niet al te voorzichtig is met de prijs en zich wil wijden aan het doen van de test (JMMoreau laat een maand proefperiode achter, tevreden of terugbetaald)... dan zou ik de eerste zijn die zijn bevindingen aandachtig leest.

Ik ben hetzelfde, ik heb zelfs hoger voorgesteld dan de leden van de forum geïnteresseerd, doe mee! Op deze manier zouden we het risico verdelen (want er is een risico!)!

Maar het lijkt mij dat de baas van Sdc77 enkele weken geleden een pre-order heeft gemaakt, toch? Waar is het?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten