Geo-engineering: de aarde afkoelen tegen de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Geoengineering: Cooling the Earth Against Global Warming




par ABC2019 » 22/10/21, 16:11

ok, maar ik beantwoordde de vraag om te kiezen tussen de een en de ander, als je daartoe gedwongen zou worden.

Natuurlijk, als het voor jou nutteloos is om stroom te produceren, is geen van beide nuttig. Ik constateer toch nogmaals dat voor mensen die hieraan deelnemen forum via een computer en internet, tja, stroom hebben is toch wel een beetje handig... : Roll:

Als we onszelf nu in de positie plaatsen waarin we toegeven dat het opwekken van elektriciteit nuttig is, is het marginale nut van een CO2-afvanginstallatie alleen reëel als de baten van de afvang groter zijn dan de kosten - wat voor mij in geen geval duidelijk is. In het geval dat ik er geen echte rechtvaardiging voor heb gezien, ook al is het een "meme" geworden die voor iedereen vanzelfsprekend lijkt, naar mijn mening heeft niemand er nog nooit een demonstratie van gezien en kunnen ze er ook geen geven.

Heeft bijvoorbeeld niets te maken met onderzoeken naar het nut van vaccins 8) .
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Geoengineering: Cooling the Earth Against Global Warming




par izentrop » 22/10/21, 16:20

ABC2019 schreef:weer een nachtmerriescenario om kleine kinderen bang te maken.;.
Altijd minimaliseren als het om RC gaat en jammer dat ze de studie niet citeren
niet al deze CO2 blijft in de atmosfeer: een deel wordt opgenomen door planten en bomen, maar het meeste wordt geabsorbeerd door de oceanen (ongeveer een derde).
De CO2 lost geleidelijk op in het water en zo ontstaat (onder andere) koolzuur wat de pH van het water verlaagt. Gedurende 250 jaar heeft de oceaan wereldwijd honderden miljoenen tonnen CO2 geabsorbeerd, en deze overtollige CO2 heeft enorm bijgedragen aan het verhogen van de zuurgraad in de oceanen....
Wetenschappers hebben aangetoond dat sommige vissen veranderingen in hun gedrag of metabolisme ervaren wanneer de pH daalt. Sommige zijn kwetsbaarder, andere die moeite hebben met het vinden van hun voedsel moeten zich verplaatsen, wat de lokale evenwichten verstoort.
Op dit moment is het moeilijk om alle effecten van de verzuring van de oceaan op het leven in zee te beoordelen, maar het zal waarschijnlijk zeer significante gevolgen op de lange termijn hebben. https://youmatter.world/fr/definition/a ... efinition/
Bovendien is de verdeling niet uniform...
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: Geoengineering: Cooling the Earth Against Global Warming




par GuyGadeboisTheBack » 22/10/21, 16:36

sen-no-sen schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:Wat is beter om te bouwen? Kolencentrales of "koolstofverwijderingsinstallaties"?


Uw opmerking introduceert een principe van dualisme.
Waarom bouwen we koolstofverwijderingsinstallatie?

Als het middel "minder erg" is dan de kwaal, waarom zou u het uzelf dan ontnemen? Vooral omdat er in IJsland geothermische energie is.
1 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Geoengineering: Cooling the Earth Against Global Warming




par sen-no-sen » 22/10/21, 16:50

ABC2019 schreef:ok, maar ik beantwoordde de vraag om te kiezen tussen de een en de ander, als je daartoe gedwongen zou worden.


Reageren op complexe onderwerpen met een ja of een nee zet de gesprekspartner vast in een vooraf bepaalde en vereenvoudigende keuze, daar is nuance voor nodig!

Natuurlijk, als het voor jou nutteloos is om stroom te produceren, is geen van beide nuttig. Ik constateer toch nogmaals dat voor mensen die hieraan deelnemen forum via een computer en internet, tja, stroom hebben is toch wel een beetje handig... : Roll:


Voor de hand liggende gevolgtrekking van uw kant, ik heb niet bepaald dat energiecentrales niet nuttig zijn...bron uw opmerking?

Anders het antwoord van de herder aan de herderin:
1)"Goed geordende naastenliefde begint bij jezelf".
Ter herinnering: je cumuleert 10475 berichten in 1 jaar en 9 maanden....Ik ben sindsdien lid 12 jaar en 4 maanden en cumulatief 6749 berichten. Dus ik denk dat je opmerking een beetje cognitieve dissonantie is...
Ter herinnering: u bezoekt regelmatig de forum ook, dus tenzij je een trol of een gek bent, denk ik dat je je redenering op jezelf moet toepassen voordat je op zoek gaat naar luizen bij anderen...
2) Het is een beetje makkelijk om dit soort opmerkingen te maken tegen een inwoner van Frankrijk anno 2021 (en we zijn met 67 miljoen!).
Dit is typisch een argument van sociale moord: kortom, iedereen die om ecologie geeft, zou moderne communicatiemiddelen moeten verbieden en bij uitbreiding iets anders moeten eten dan koude naaktslakken (anders is het te veel GES!), Waardoor techno-wetenschapper thurifers feitelijk domineren de sociale en economische scene... leuk geprobeerd maar het werkt niet, ik ben gevaccineerd tegen dit soort argumenten : Lol:
2 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Geoengineering: Cooling the Earth Against Global Warming




par ABC2019 » 22/10/21, 17:17

izentrop schreef:
ABC2019 schreef:weer een nachtmerriescenario om kleine kinderen bang te maken.;.
Altijd minimaliseren als het om RC gaat en jammer dat ze de studie niet citeren

wat de effecten ook zijn, een scenario van 740 ppm is zeer onwaarschijnlijk, en dan heb ik het niet over 1800 ppm.....!!!
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Geoengineering: Cooling the Earth Against Global Warming




par ABC2019 » 22/10/21, 17:21

sen-no-sen schreef:Anders het antwoord van de herder aan de herderin:
1)"Goed geordende naastenliefde begint bij jezelf".
Ter herinnering: je cumuleert 10475 berichten in 1 jaar en 9 maanden....Ik ben sindsdien lid 12 jaar en 4 maanden en cumulatief 6749 berichten. Dus ik denk dat je opmerking een beetje cognitieve dissonantie is...
Ter herinnering: u bezoekt regelmatig de forum ook, dus tenzij je een trol of een gek bent, denk ik dat je je redenering op jezelf moet toepassen voordat je op zoek gaat naar luizen bij anderen...

mijn opmerking ging niet over gaan forums en om internet te gebruiken, in dit geval zou het inderdaad erg misplaatst zijn van mijn kant, maar om het te doen door te klagen over de industriële samenleving die nodig is voor haar bestaan :). Aangezien dit niet mijn geval is, voel ik niet teveel cognitieve dissonantie.
2) Het is een beetje makkelijk om dit soort opmerkingen te maken tegen een inwoner van Frankrijk anno 2021 (en we zijn met 67 miljoen!).
Dit is typisch een argument van sociale moord: kortom, iedereen die om ecologie geeft, zou moderne communicatiemiddelen moeten verbieden en bij uitbreiding iets anders moeten eten dan koude naaktslakken (anders is het te veel GES!), Waardoor techno-wetenschapper thurifers feitelijk domineren de sociale en economische scene... leuk geprobeerd maar het werkt niet, ik ben gevaccineerd tegen dit soort argumenten : Lol:

ah ik vertel niemand hoe hij moet leven, het was niet mijn doel!
maar in termen van moeten leven als de 'technowetenschapper'-maatschappij die je omringt, moet toch worden opgemerkt dat veel mensen momenteel juist de samenleving die hen omringt proberen te ontvluchten, en proberen ANDERS te leven ... vaak aan de gevaar voor hun leven. Er is dus nog steeds een beetje asymmetrie in levensstijlen...
(PS mijn 84-jarige moeder, momenteel in verpleeghuis, heeft nooit internet gehad en heeft thuis nooit een computer gehad, en toch had ze een zeer actief sociaal leven met veel vrienden, dus geen internet hebben is niet "sociale dood"! bovendien, als je fossielen wilt opgeven, zul je waarschijnlijk ook internet moeten opgeven).
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Geoengineering: Cooling the Earth Against Global Warming




par Christophe » 22/10/21, 19:59

Uh, ben je die ego-contesten daar nog niet beu?

Goed om terug te komen op het ORCA-project... een berekening van een tafelhoek geeft dat aaner zouden bijna 10 vergelijkbare fabrieken nodig zijn om de jaarlijkse CO000-uitstoot van de mensheid te compenseren (om nog maar te zwijgen van de feedbackloops die al in gang zijn gezet EN CO2 REEDS in de atmosfeer...)

Laten we zeggen dat, rekening houdend met alle parameters, het nodig zou zijn om er tegen 15 000 te produceren om tegen 000 terug te keren naar het CO2040-niveau van 2050... en racen te vermijden... Ze zijn leuk! : Lol: : Lol: : Lol:

Hoeveel fabrieken zijn er momenteel in de wereld?

Ik neem aan dat als de pilooteenheid in IJsland is geïnstalleerd, dit komt omdat deze veel warmte of "gratis" elektriciteit nodig heeft... hoe gaan we om met de andere 15 eenheden? Zonne-energie door concentratie? PV?

Ah, we hebben het niet gehad over de kostprijs / kostprijs van de vangst ... Ik heb een gegeven gevonden: 600 tot 900 $ / T? Het is grappig: het is 10 keer de prijs van CO2 op de CO2-beurs...

Ten slotte zou het grofweg nodig zijn 1/10 van de mensheid werkt aan dit project zodat het binnen dit tijdsbestek kan worden gedaan!

ps: om de mensheid en de planeet te redden is het niet duur... maar het zal nooit gebeuren!
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Geoengineering: Cooling the Earth Against Global Warming




par ABC2019 » 22/10/21, 20:38

Christophe schreef:
ps: om de mensheid en de planeet te redden is het niet duur... maar het zal nooit gebeuren!

op voorwaarde dat we aantonen dat de mensheid inderdaad wordt bedreigd, want voorlopig klagen we liever dat ze in een te goede gezondheid verkeert... : Roll:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: Geoengineering: Cooling the Earth Against Global Warming




par GuyGadeboisTheBack » 22/10/21, 20:38

klootzak... : Roll: :onheil:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Geoengineering: Cooling the Earth Against Global Warming




par Ahmed » 23/10/21, 19:18

Versterking van de industrialisatie om de effecten ervan te bestrijden... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 118 gasten