Verbruiken minder met PC

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 05/02/07, 19:37

Tiboshadow06 schreef:Je kunt ook loskoppelen wat nutteloos is op je computer, een goed voorbeeld, de diskettedrive, hoe meer hij gebruikt, vooral omdat de uitvinding van de USB-sleutel, het altijd 5-10W zal besparen!

Meet floppydisk drive aangesloten 124 W, zonder de 123W drive, goed zijn gemiddelde beoordelingen, maar 1 tot 2 Watts, het is al niet slecht voor dit type schijf dat gewoon wacht ... eh niet veel meestal :|
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Tiboshadow06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 18/08/06, 12:15




par Tiboshadow06 » 09/02/07, 17:18

lio74 schreef:anders moet je een mini-zonnepaneel plaatsen !!! : Lol:


Lol, persoonlijk heb ik er al over nagedacht voor mijn fans (helder + !!!), maar mijn toren is niet goed geplaatst onder zonlicht of kunstlicht, dus hier ..., maar anders zou het niet slecht zijn , het paneel voedt de fans, die geen bcp in + verbruiken, we kunnen ze plotseling met de computer laten draaien alleen om de procedure te koelen, maar ook minder trek aan de voeding, wat bij mij zou passen elders is het een 420W, maar het is nog steeds te zwak, hij fluit wanneer mijn 3D-kaart werkt ...

Anders vond ik iets interessants op internet, een pakket inclusief toetsenbord en draadloze lasermuis, solar! Geen batterijen meer, hij laadt op in het licht, alles voor 50 €, dat is de prijs van een klassiek draadloos toetsenbord / muispakket!
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 09/02/07, 21:49

hallo Tibo,

geen probleem als de pc onder het licht van de zenit staat ... trek gewoon aan een extensie ... goed daarna kan het lijken op de advertentie "idioot punt fr" : Lol: maar idioot is goed, als het minder verbruikt
wouhaaa rijmt ... : Cheesy: hehehe!

kortom, ik moet deze kleine PV-cel van het model vinden, maar ik weet niet of het krachtig genoeg zou zijn ... dan ben ik een beetje bang om de slager te maken met de kap van de toren : Lol:

Tiboshadow06 schreef:Anders vond ik iets interessants op internet, een pakket inclusief toetsenbord en draadloze lasermuis, solar! Geen batterijen meer, hij laadt op in het licht, alles voor 50 €, dat is de prijs van een klassiek draadloos toetsenbord / muispakket!


ja dat kan cool zijn ... je hebt de link naar Chris verzonden zodat hij het product in de eco-store kon plaatsen als het hem inplugt!?!

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 09/02/07, 21:57

lio74 schreef: dan ben ik een beetje bang om de slager met de torenkap te hebben : Lol:


Net als ik was de kap van de ontbrekende toren 5 of 6 jaar geleden; het koelt beter, we kunnen de schapen verwijderen met een stofzuiger en voor u die in ijzige gebieden woont, verwarmt het de voeten.

Overigens maakt 2 het manipuleren minder wanneer u ermee wilt knoeien; Ik weet dat de cultus van de arbeider een klap krijgt, maar ik ben saai :P

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 10/02/07, 00:05

zac schreef:Overigens maakt 2 het manipuleren minder wanneer u ermee wilt knoeien; Ik weet dat de cultus van de arbeider een klap krijgt, maar ik ben saai :P


: Lol: lang leve het goede humeur van de zon, rum en andere ... : Lol:

het betekent niet noodzakelijkerwijs opwindend ... het is gewoon de eerste regel toepassen van alles wat ons omringt:
het principe van de minimale energietoestand
: Wink:
@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 11/02/07, 13:05

zac schreef:
lio74 schreef: dan ben ik een beetje bang om de slager met de torenkap te hebben : Lol:


Net als ik was de kap van de ontbrekende toren 5 of 6 jaar geleden; het koelt beter, we kunnen de schapen verwijderen met een stofzuiger en voor u die in ijzige gebieden woont, verwarmt het de voeten.

Overigens maakt 2 het manipuleren minder wanneer u ermee wilt knoeien; Ik weet dat de cultus van de arbeider een klap krijgt, maar ik ben saai :P

@+


Daarna is het probleem dat als je geen stille elementen op je pc hebt gekozen, met de kap permanent open, je het geluid van je tv vanaf daar niet meer kunt horen op 2m. :?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 11/02/07, 13:53

Targol schreef:
zac schreef:
lio74 schreef: dan ben ik een beetje bang om de slager met de torenkap te hebben : Lol:


Net als ik was de kap van de ontbrekende toren 5 of 6 jaar geleden; het koelt beter, we kunnen de schapen verwijderen met een stofzuiger en voor u die in ijzige gebieden woont, verwarmt het de voeten.

Overigens maakt 2 het manipuleren minder wanneer u ermee wilt knoeien; Ik weet dat de cultus van de arbeider een klap krijgt, maar ik ben saai :P

@+


Daarna is het probleem dat als je geen stille elementen op je pc hebt gekozen, met de kap permanent open, je het geluid van je tv vanaf daar niet meer kunt horen op 2m. :?



Let op, de elektronica van een pc is echter gevoelig voor elektrostatische ontlading.

Als er een tapijt op de grond ligt, moet u de behuizing aanraken vóór de elektronica.

Als het allemaal in metal zit, is er een goede reden voor.
0 x
***************************
Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 11/02/07, 16:28

nialabert schreef:Als het allemaal in metal zit, is er een goede reden voor.


hello,

hummm ... ik snap het niet allemaal!
Ik heb al een tour met een plexiglas capo gezien !!

anders ben ik niet te veel om de toren open te laten ... te blootgesteld aan het stof in het haar van de kat (hyper electrostatisch dat !!) goede luchtcirculatie het brengt al veel stof met zich mee maar hey ik heb ook geen luchtfilter plaatsen : Lol:

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 11/02/07, 17:19

lio74 schreef:
nialabert schreef:Als het allemaal in metal zit, is er een goede reden voor.


hello,

hummm ... ik snap het niet allemaal!
Ik heb al een tour met een plexiglas capo gezien !!
@+


Ja, voornamelijk in pc-tuning, maar het belang van de metalen "kap" is de kooi van Faraday om storingen te voorkomen.

Plexiglas is zeer elektrostatisch in positieve lading, warmte + luchtbeweging = statische ladingen, schadelijk voor elektronica is een van de mogelijke dingen.

Het advies van Nialabert om de metalen structuur van de pc aan te raken voordat de elektronische kaarten worden gebruikt, is de beste oplossing om een ​​storing van geïntegreerde schakelingen van het componenttype (vooral CMOS-technologie) te voorkomen, zelfs als we niet allemaal gelijk zijn wat betreft het transport van statische ladingen.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 11/02/07, 18:47

delnoram schreef:
lio74 schreef:
nialabert schreef:Als het allemaal in metal zit, is er een goede reden voor.


hello,

hummm ... ik snap het niet allemaal!
Ik heb al een tour met een plexiglas capo gezien !!
@+


Ja, voornamelijk in pc-tuning, maar het belang van de metalen "kap" is de kooi van Faraday om storingen te voorkomen.

Plexiglas is zeer elektrostatisch in positieve lading, warmte + luchtbeweging = statische ladingen, schadelijk voor elektronica is een van de mogelijke dingen.

Het advies van Nialabert om de metalen structuur van de pc aan te raken voordat de elektronische kaarten worden gebruikt, is de beste oplossing om een ​​storing van geïntegreerde schakelingen van het componenttype (vooral CMOS-technologie) te voorkomen, zelfs als we niet allemaal gelijk zijn wat betreft het transport van statische ladingen.


Plexiglas voorkomt dat u uw vingers op de componenten legt. Dat is het al.

Normaal gesproken zijn er op de meeste geïntegreerde schakelingen beveiligingen. soort zekering waarmee een mogelijke ontlading kan worden geabsorbeerd.
Deze beveiligingen zijn voor eenmalig gebruik. En voor ram bijvoorbeeld is de kans groot dat ze tijdens de installatie een scheet laten. Vandaar het soms onstabiele systeem. het werkt een tijdje en dan op een dag niets.
0 x
***************************

Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten