Verbruiken minder met PC

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 06/12/06, 17:13

In dit verband dacht ik vanmorgen aan de "schade" veroorzaakt door de kerstverlichting, ik zal eindelijk de gegevens van het gebruik opzoeken
van het verbruik van deze kleine loempia's en... het is beangstigend!
Dus vergeet ook niet dat de kerstsfeer ook een beetje zo is, maar het verbruikt veel energie, dus we denken twee keer na voordat we ons huis versieren of de boom permanent verlicht laten.
0 x
Samen kunnen we het veranderen
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 06/12/06, 22:27

saveplanet schreef:In dit verband dacht ik vanmorgen aan de "schade" veroorzaakt door de kerstverlichting, ik zal eindelijk de gegevens van het gebruik opzoeken
van het verbruik van deze kleine loempia's en... het is beangstigend!
Dus vergeet ook niet dat de kerstsfeer ook een beetje zo is, maar het verbruikt veel energie, dus we denken twee keer na voordat we ons huis versieren of de boom permanent verlicht laten.


Ik ben het ermee eens dat kerst tot overconsumptie leidt, maar ik heb liever dat we besparen op airconditioning dan op kerstbomen.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/12/06, 09:17

nialabert schreef:Ik ben het ermee eens dat kerst tot overconsumptie leidt, maar ik heb liever dat we besparen op airconditioning dan op kerstbomen.


Ja, eindelijk is er een gulden middenweg.
Tussen een paar elektrische slingers aan de boom die we tussen 16 uur en 30 uur aansteken (als de kinderen uit school komen en kunnen genieten) en wat er gebeurt in de woonwijk tegenover mijn huis waar 20 buren strijden van degene die de grootste EDF-factuur krijgt, is er een nuance.
Ze bedekten letterlijk hun (lelijke) huizen met kerstverlichting. Er is er zelfs een die zo ver ging om op zijn dak te klimmen om slingers op de top en de randen van het dak te hangen. 'S Nachts hebben we een "draad" -visie van zijn huis: er is een krans aan elk van de randen van het buitenvolume :onheil:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56

Re: Minder verbruiken met je pc




par knuffelen » 11/12/06, 20:30

sylvain78 schreef:En kies vervolgens uw opties:
Monitorverlenging: Na 2 minuten
Harde schijf wordt uitgeschakeld: na 10 minuten
Stand-by: nooit
Winterslaap: Na 15 minuten

Hallo Sylvain,
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg.
Voor de verlenging van de monitor begrijp ik de interesse.
Aan de andere kant, als de harde schijf stopt, zie ik niet in waarom de pc aan moet blijven. Kun je het me uitleggen? Wat doet de pc als de harde schijf wordt gestopt?
:)
Hug '
0 x
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève

Re: Minder verbruiken met je pc




par nialabert » 11/12/06, 20:58

hug schreef:
sylvain78 schreef:En kies vervolgens uw opties:
Monitorverlenging: Na 2 minuten
Harde schijf wordt uitgeschakeld: na 10 minuten
Stand-by: nooit
Winterslaap: Na 15 minuten

Hallo Sylvain,
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg.
Voor de verlenging van de monitor begrijp ik de interesse.
Aan de andere kant, als de harde schijf stopt, zie ik niet in waarom de pc aan moet blijven. Kun je het me uitleggen? Wat doet de pc als de harde schijf wordt gestopt?
:)
Hug '


Nou niets precies en toch blijven de schijven draaien op 7200rmp..
0 x
***************************
Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56

Re: Minder verbruiken met je pc




par knuffelen » 11/12/06, 22:50

nialabert schreef:Nou niets precies en toch blijven de schijven draaien op 7200rmp..


Oh oké.
Anders kunt u uw pc (zoals elk apparaat) ook uitschakelen wanneer u deze niet gebruikt.
Voor de monitor is het gemakkelijk om deze uit te schakelen wanneer de pc draait, maar we staan ​​er niet voor.
Waarom zou je het makkelijk maken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 17/12/06, 00:11

NLC schreef:Gebruik een laptop om nog meer te besparen! Het maximale vermogen dat hij uit het lichtnet haalt, komt overeen met het maximale vermogen dat zijn voedingseenheid kan leveren (plus wat verliezen natuurlijk).


In dezelfde geest heb ik zojuist een "ASPIRE L100"-pc aangeschaft met een verkleind formaat van 260x200x60 mm, die wordt gevoed door een 19V-nettransformator.
Het gemiddelde verbruik is 42W in plaats van de 125W van mijn huidige pc (scherm, modem niet inbegrepen), dus ik denk er serieus over om het als een alledaagse pc te gebruiken in plaats van de grote hebzucht. : Cheesy:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 17/12/06, 14:42

:? Toevallig vond ik dit in het Spaans en Esperanto:
http://www.danielclemente.com/consumo/

Het is fijn om te zien dat onze zorgen ook in andere landen worden gedeeld. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Tiboshadow06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 18/08/06, 12:15




par Tiboshadow06 » 05/02/07, 11:08

Je kunt ook loskoppelen wat nutteloos is op je computer, een goed voorbeeld, de diskettedrive, hoe meer hij gebruikt, vooral omdat de uitvinding van de USB-sleutel, het altijd 5-10W zal besparen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 05/02/07, 11:17

Oh? Verbruikt het een floppy drive als het niet draait?

Interessant om te weten...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten