Wat Nicolas Hulot verkeerd! persoonlijk advies

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 11/11/06, 22:40

Ik herinner u eraan dat er een onderwerp is gewijd aan het pact van 2007
https://www.econologie.com/forums/le-pacte-e ... t2558.html

Hier moeten we het hebben over de "politiek" van Hulot...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Over wat Nicolas Hulot verkeerd is! Persoonlijke kennisgeving




par bham » 12/11/06, 10:31

Christine schreef:Ja, maar hoe motiveer je mensen? Vooral omdat je tegen bonussen bent?

:pijl: Door fossiele brandstoffen te belasten!

En zo komen we terug bij het debat dat we hadden over het belasten van olie.
En zelfs die N.Hulot denkt er hetzelfde over. n.v.t.!


Beeldnananère
Nou, ik zie dat Christine overbiedt!
Wat bedoel je met "je bent tegen premies"? Ik ben er niet tegen en Christophe denk ik ook niet, ik denk gewoon dat ze een escalatie genereren op de prijzen van de bekroonde apparatuur. Wetende dat de staat 50% vergoedt, zijn de prijzen van fabrikanten, vertegenwoordigers en tussenpersonen iets verhoogd. Welnu, dat maakt het op zichzelf al mogelijk om wederverkopers financieel te interesseren, zodat ze hun kont verplaatsen om hernieuwbare energie opnieuw te gebruiken. En aan de andere kant is het individu minder voorzichtig, wetende dat hij 50% zal herstellen. Maar dat weerhoudt je er niet van om het geld voor te schieten en wanneer je een cv-ketel moet kopen voor de prijs van een auto, namelijk rond de 15000 euro, dan kijk je er twee keer naar, ook al is het krediet op dit moment niet al te duur.
Dit systeem van bonussen is dus goed omdat het individuen aanmoedigt om zichzelf toe te rusten door te denken dat de staat hen een geschenk geeft.
Maar de premies moeten betaald worden. Dus je gaat me vertellen dat door brandstoffen te belasten, dat geen probleem is. Maar u moet weten dat u door het toekennen van bonussen indirect de prijs van de apparatuur verhoogt, zodat de bonussen elk jaar hoger worden, zodat de staat steeds meer betaalt. In feite is het ingewikkelder dan dat, aangezien het werk geeft aan ambachtslieden en bedrijven, het brengt de BTW in de schatkist van de staat. Maar je realiseert je dat het een vicieuze cirkel is, premies die leiden tot hogere prijzen die leiden tot hogere premies, enz. Het zou daarom goed zijn als de Staat kalmeert.
Wat dit onderwerp betreft, is het bovendien gek om te zien hoeveel wederverkopers van allerlei aard, met name houtketels, op de markt floreren door Oostenrijkse, Duitse, Tsjechische ketels enz. aan te bieden. Het is goed dat er geld te verdienen valt. Je zult me ​​vertellen dat dat het doel is in deze samenleving. Maar de prijsspiraal neigt teveel tot paniek.
Laatste anekdote en ik heb het gevoel dat ik nog steeds in een roman zit: een buurman liet 90 vacuümbuizen op zijn dak plaatsen voor extra verwarming en een buffervat van 300 liter. Viessmann merk, kosten: 15000€! Houd er rekening mee dat voor deze prijs zonne-energie slechts 50% van uw behoeften dekt en dat vacuümapparatuur niet eeuwig is. Daarop betaalt de Staat hem € 7500,-.
Als ik dezelfde installatie doe door de apparatuur op internet te kopen, bijvoorbeeld op By...., zit ik op ongeveer € 7500 maximaal met de arbeid van de verwarmingsmonteur, waardoor ik de bonus kan krijgen. Conclusie, ik schiet maar 7500€ voor in plaats van 15000 en ik spaar 7500/2, of 3750€ voor de staat. Ik specificeer dat de arbeidskosten niet onderworpen zijn aan de heffingskorting, maar ik vereenvoudig het voorbeeld. Het is dus niet nodig om te veel te belasten om onder andere premies te kunnen betalen, het volstaat om de marktprijzen te beheersen. Het principe is hetzelfde als dat van harde kortingsdistributie: als je de prijzen verlaagt, krijgt de staat evenveel btw of zelfs meer omdat er meer omzet is, meer duurzame energietoestellen, wederverkopers verdienen telkens minder maar evenveel op het volume. Het enige dat nodig is, is politieke wil.
Maar ik zou antwoorden op oliebelasting over het onderwerp waar we het over hadden: https://www.econologie.com/forums/lisez-le-p ... t2209.html
Ik neem even de tijd om mijn antwoord te verfijnen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 12/11/06, 10:54

Citro schreef:
Christine schreef:Het probleem is dat hij geen kandidaat is. En, vergeef me mijn pessimisme, ik weet niet zeker of het 500 handtekeningen zou verzamelen.


Aan zo'n voorspelling zou ik me niet wagen...
In een "vertrouwelijk" onderzoek in opdracht van de overheid verzamelt hij meer stemintenties dan de politici die vooraan op het podium bezetten... en Bové loopt niet ver achter.
Sinds 29 mei (referendum over de Europese "grondwet") zijn er steeds meer commissies ingesteld. Het blijkt dat de publieke opinie beleid verwerpt dat toch al zeer weinig gewaardeerd wordt door de publieke opinie. Inderdaad, ons wordt aangeboden wat we moeten doen met de problemen van internationaal ultraliberalisme en ecologie... NIETS !!!...


Christine, ga kijken:
http://www.csa-tmo.fr/dataset/data2006/opi20060830c.pdf
en dat:
http://www.ifop.com/europe/docs/candidaturehulot.pdf
het verbaast me en je kunt altijd twijfelen aan de peilingen, maar zo is het.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 12/11/06, 13:00

Als Hulot meer dan 5% verdient en ons blijft negeren wat betreft de ontwikkeling van de pantone, dan zou ik dat niet zo op prijs stellen... : Cry:

Daarom kunnen we een beetje lobbyen, toch?

Het zou daarom interessant zijn voor alle gemotiveerde econologen om zich aan te melden voor de forum van het pact (wanneer het zal worden geopend) en om wat over onze zaak te praten:
http://www.pacte-ecologique-2007.org/forum/

:)
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 12/11/06, 14:00

hallo christophe zé lezautre

het is jouw link (onderhoud tot maandag) : Cry: het moet worden beheerd door ambtenaren : Mrgreen: dus als ze leiden tot ecologische beslissingen, zullen er tussen het moment om de beslissing te nemen en de toepassing 2 of 3 generaties zijn :onheil: :onheil: :onheil:
De blauwe bal dreigt te worden ontvolkt : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 12/11/06, 14:21

Christophe schreef:Als Hulot meer dan 5% verdient en ons blijft negeren wat betreft de ontwikkeling van de pantone, dan zou ik dat niet zo op prijs stellen... : Cry:
Daarom kunnen we een beetje lobbyen, toch?
Het zou daarom interessant zijn voor alle gemotiveerde econologen om zich aan te melden voor de forum van het pact (wanneer het zal worden geopend) en om wat over onze zaak te praten:
http://www.pacte-ecologique-2007.org/forum/
:)

Denk ook aan de z-machine alstublieft
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 12/11/06, 15:19

Christophe schreef:Als Hulot meer dan 5% verdient en ons blijft negeren wat betreft de ontwikkeling van de pantone, dan zou ik dat niet zo op prijs stellen... : Cry::

Jaloers gaan! Christophe voorzitter, Chris........!!!!!Beeld het lijkt erop dat het loont om je kandidaat te stellen, je hoeft alleen maar 500 handtekeningen te vinden.

Christophe schreef:Daarom kunnen we een beetje lobbyen, toch?
Het zou daarom interessant zijn voor alle gemotiveerde econologen om zich aan te melden voor de forum van het pact (wanneer het zal worden geopend) en om wat over onze zaak te praten:
http://www.pacte-ecologique-2007.org/forum/

Goed idee, ecologie is respect voor anderen en dus ook naar hen luisteren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 12/11/06, 15:25

bham schreef:Jaloers gaan! Christophe voorzitter, Chris........!!!!!Beeld het lijkt erop dat het loont om je kandidaat te stellen, je hoeft alleen maar 500 handtekeningen te vinden.


Ja, ....als we een bepaald percentage overschrijden :|
Anders is het precies het tegenovergestelde.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 12/11/06, 15:39

Ik weet niet of het jaloezie is... maar dat weet ik wel Ik ben erg gefrustreerd vanwege de hypocrisie van onderzoeksinstituten, de media en ecologische verenigingen van nooit steun gehad!

Integendeel, ik heb de indruk professioneel aan de kant te zijn gezet (en om beleefd te spreken)! (nou ja, het is de crisis zoals het lijkt...)
Dernière édition par Christophe de 12 / 11 / 06, 17: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 12/11/06, 16:03

hi to all,

Ik zeg tegen mezelf dat als Hulot begint te praten over pantone, energieën die uit het niets komen enzovoort, hij zal doorgaan voor een "hulotberlu". : Cheesy:
Waarvoor ? omdat veel mensen in Frankrijk totaal niet op de hoogte zijn van het bestaan ​​van dit alles.
Als je niet een beetje op internet gaat, maar ergens anders heen gaat dan op de redoute-site of op mappy, kom je deze alternatieven waarschijnlijk niet tegen.

Zou moeten adverteren, veel reclame, en als het eenmaal terug is, dat zelfs mijn oma geïnteresseerd is in pantone, dan kan hulot er makkelijk over praten.

Eindelijk ik wat ik zeg.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten