Wat Nicolas Hulot verkeerd! persoonlijk advies

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 11/11/06, 17:27

Ja, het is een concreet en gemakkelijk toepasbaar voorstel... eindelijk realistische oplossingen en niet het geklets van mensen die alle begrippen van gezond verstand zijn kwijtgeraakt.
0 x
Samen kunnen we het veranderen
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1

Re: Over wat Nicolas Hulot verkeerd is! Persoonlijke kennisgeving




par Christine » 11/11/06, 18:09

bham schreef:
Christophe schreef:Welnu, het installeren van apparatuur voor hernieuwbare energie zou systematisch moeten zijn (ik zei niet VERPLICHT), maar systematisch in de hoofden van iedereen die renoveert... Het mag daarom GEEN INSPANNING ZIJN (hoewel dat daar niet altijd gebeurt... . !!) maar een TEVREDENHEID om het te doen!

Ah ok, ik begrijp het beter en ik keur het goed.

Ja, maar hoe motiveer je mensen? Vooral omdat je tegen bonussen bent?

:pijl: Door fossiele brandstoffen te belasten!

En zo komen we terug bij het debat dat we hadden over het belasten van olie.
En zelfs die N.Hulot denkt er hetzelfde over. n.v.t.!
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 11/11/06, 18:23

maar waar heb je het daar over? Brandstof aan de pomp wordt belast tegen 80%...
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 11/11/06, 18:23

nonoLeRobot schreef:Ik kende de voorstellen van N. Hulot niet echt, maar in de show vond ik hem erg goed. In het bijzonder dit idee van het belasten van energie, maar het nultarief voor werk.

Ik vind dit idee erg interessant. Het laat zien dat de ecologie uit haar linkse ‘guetto’ tevoorschijn komt en begint te zoeken naar oplossingen die beter aansluiten bij de realiteit van onze samenleving.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 11/11/06, 18:28

lau schreef:maar waar heb je het daar over? Brandstof aan de pomp wordt belast tegen 80%...

maar dit is niet genoeg om “mensen” aan te moedigen voor echte alternatieve oplossingen te kiezen.
De link naar het onderwerp waar we het over hadden: https://www.econologie.com/forums/lisez-le-p ... t2209.html
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 11/11/06, 19:24

Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om naar CO2 te luisteren, mijn liefste (ik beloof dat ik dat zal corrigeren), maar ik heb Hulot gisteren kunnen horen interviewen op France Info, en hij was erg blij met mij, vooral omdat ik er net over had gehoord zijn “strategie voor 2007”.

Ik had twijfels over de man, ik zag hem een ​​keer bij de Chiracs, twee jaar later bij de Groenen of zelfs bij de UDF. Wat vertelde deze opportunist mij? In feite doet hij er alles aan om “de Zaak” op de voorgrond van de politieke debatten te brengen. Als het niet lukt met deze politicus, zal hij naar een andere kijken... en hij heeft volkomen gelijk.

Zijn presidentiële chantage: plaats de ecologie midden in alle machtskwesties, anders loop ik tegen iedereen aan. Uitstekend. Hij stelt zelfs voor om fossielen nog meer te belasten!! Nu complimenteren alle politici hem en bieden ze hem zelfs de post van vicepremier voor Duurzame Ontwikkeling aan. UITSTEKEND. Ga je gang, Nico, verhoog de inzet en om je hierbij te helpen betuig ik duidelijk mijn steun: ik zou op Hulot stemmen, tenminste totdat de andere partijen het begrijpen. (omdat zelfs de groene... we verwachten nog steeds dat ze geloofwaardig zijn)

We moeten allemaal hetzelfde doen, in plaats van te kibbelen over de details van wat hij voorstelt. Hoe meer we het doen, hoe groter de kans dat hij in de peilingen stijgt, en hoe meer hij politici zal kunnen chanteren. 8)

Allemaal met Nico!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 11/11/06, 19:44

Helemaal mee eens Rulian :D Ik heb zijn pact al getekend! Politici zullen des te meer bereid zijn om te luisteren en zich uit te spreken, omdat velen hen zullen vragen actie te ondernemen:

Onderteken het ecologische pact van 2007

Dit draadje is misschien niet zo geschikt om dat te zeggen: hihi :P
Dernière édition par nonoLeRobot de 11 / 11 / 06, 19: 44, 1 keer bewerkt.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 11/11/06, 19:44

Rulian schreef:Allemaal met Nico!!

Nico Sarkozizi? Nee ik maak een grapje : Cheesy:

Het probleem is dat hij geen kandidaat is. En, vergeef me mijn pessimisme, ik weet niet zeker of het 500 handtekeningen zou verzamelen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/11/06, 22:26

Christine schreef:Het probleem is dat hij geen kandidaat is. En, vergeef me mijn pessimisme, ik weet niet zeker of het 500 handtekeningen zou verzamelen.


Aan zo'n voorspelling zou ik me niet wagen...
In een "vertrouwelijk" onderzoek in opdracht van de overheid verzamelt hij meer stemintenties dan de politici die vooraan op het podium bezetten... en Bové loopt niet ver achter.
Er zijn steeds meer commissies gevormd sinds 29 mei (referendum over de Europese ‘grondwet’). Het lijkt erop dat de publieke opinie beleid verwerpt dat al zeer weinig wordt gewaardeerd door de publieke opinie. Wat wordt ons aangeboden om de problemen van het internationale ultraliberalisme en de ecologie aan te pakken... NIETS!!!

Nicolas HULOT, JA!
Hij heeft het over degrowth als hij zegt: ‘laten we minder consumeren, maar dan beter’.
Hij biedt oplossingen voor veel problemen, zijn woorden staan...
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 11/11/06, 22:31

Ik had het niet over de mening, maar over de 500 handtekeningen van gekozen functionarissen.

En aan de andere kant gaapt er een kloof tussen het sympathiekapitaal en het stembiljet.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Remundo en 251 gasten