Vortex turbulator "verboden" op hummer door GM

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 19/10/06, 10:09

Het is in ieder geval heel simpel:

Een dieselmotor die onder belasting wordt geleverd (dus op zijn best) tussen 4,5 en 5,5 pk.h/L...laten we 5 nemen als memnotechnisch middel...het komt er dus op neer dat een dieselmotor die 100 pk levert 100/5 verbruikt = 20L per uur.

Een benzinemotor: tussen 3 en 4 pk.h/L...laten we voor het gemak 3,33 nemen...een benzinemotor die 100 pk levert zal dus 100/3,33 = 33L per uur verbruiken.

We halen dus voor de 200 pk (ervan uitgaande dat de gemiddelde belasting 200 pk is op 234) uit het voorbeeld van André ongeveer 1,1L/minuut...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/10/06, 11:19

Andre schreef:Dag

20 mijl / gallon is ongeveer 12 liter
25 mijl / gallon is 9,75


Pas op voor conversie ..
a = 1,61 km mijl
een US gallon 3,78 liter [...]
Ja, maar in dit geval is dat het door de Amerikaanse gallon te nemen...

Het is waar dat het buitengewoon verrassend is, maar ik ken de normen voor het meten van verbruik in de VS niet.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Charlotte
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 10/10/06, 09:41
Plaats: Lausanne, Zwitserland




par Charlotte » 19/10/06, 16:07

Ik vind dat hummers verboden moeten worden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/10/06, 21:47

Charlotte schreef:Ik vind dat hummers verboden moeten worden.
Ik vind je avatar erg leuk... : Wink:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/10/06, 23:45

Onze vriend André zei:

In Noord-Amerika begrijpen de meeste mensen niets als we met ze praten over liters per 100 km, ondanks het feit dat we zijn omgerekend naar metrieken, praten mensen nog steeds over mijlen per gallon en sommigen praten zelfs over km per liter!


en ik zei 2 of 3 weken geleden hierover forum of op een andere, ik weet het niet:

Amerikanen kijken ver, ze praten over km/liter en Europeanen zijn gierig, ze praten over liters per 100 km of miles per gallon : Mrgreen:

een ander land, andere gewoonten!

Ik wijs erop dat ik mijn berekeningen had gemaakt met de Amerikaanse strepen, wat betreft de Canadezen, het is waar dat het niet zo lang geleden is dat ze niet langer onderdanen zijn van Zijne Genadevolle Majesteit (ik hoop dat ik jullie niet beledig, jongens )
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/10/06, 02:39

Dag
Charlotte schreef:Ik vind dat hummers verboden moeten worden.


Ik ben een beetje ongevoelig voor wetten, verboden en hekken..
Ik denk eerder dat we aan onderwijs moeten doen, het is genoeg dat niemand het koopt en dit voertuig blijft bij het leger
Hier is het ook het voertuig van de telers van Mari le Thaoé van GM.
Je moet geloven dat er een kleine markt is sinds het verkocht is.
Maar kijk eens wie daar zit...
Als ik de hekken bij de verboden zou voegen is het dat als ik op vakantie ga in Europa dit ons het meest opvalt, al het land rondom de huizen is alsof er omheiningen staan, met poorten die nodig dicht moeten, alsof je veiligheid, we zijn gewend om gewoon gras tussen de buren te hebben...
Voor olifant
Veel Antario-Canadezen zijn Engelser dan de Engelsen in Engeland, ze hebben nog steeds de Union Jack voor bepaalde huizen als vlaggen.
Hier in Quebec het laatste Franstalige bastion, de monarchie
het is verre van onze overtuigingen. naast onze vlag heeft de tekens van de koningen de fleur-de-lis. Weer een monarchie..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/10/06, 08:35

André zei:

Als ik de hekken bij de verboden zou voegen is het dat als ik op vakantie ga in Europa dit ons het meest opvalt, al het land rondom de huizen is alsof er omheiningen staan, met poorten die nodig dicht moeten, alsof je veiligheid, we zijn gewend om gewoon gras tussen de buren te hebben...


een ander land, andere gewoonten, zei ik.

Onze geschiedenis is heel anders dan die van u, ook de omvang van ons land, geloof ik, evenals de bevolkingsdichtheid. en nogmaals, in Frankrijk en België is het niets, je moet bijvoorbeeld de villa's zien rond het Gardameer, in Italië.
Bij ons begint bijvoorbeeld de parkeerplaats voor je huis een zeldzaam goed te worden waarvoor we pleiten...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten