liberalisering van de energiemarkt: de valse goed idee?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par bleusideral » 19/06/20, 14:00

Hallo, ik sta mezelf toe dit onderwerp te bespreken om het bij te werken, omdat ik een beetje verdwaald ben in alle aanbiedingen die tot nu toe zijn gedaan. We gingen vorig jaar naar ENI en we hadden verrassingen, grote onzin in de maandelijkse betalingen en schattingen, mijn vrouw was overtuigd door een wervingsbureau en ik was er niet...
Nu willen we graag weten welke de meest "eerlijke" en betrouwbare zijn terwijl we proberen groene energie te promoten voor een contract met alleen elektriciteit van 9 kW!
Bedankt voor je mening!
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par GuyGadebois » 19/06/20, 14:05

EDF, omdat ze ons meer dan alleen licht verschuldigd zijn.
Meer serieus, deze site screent de aanbiedingen en geeft de + en - van de leveranciers weer (wanneer de informatie beschikbaar is):
https://www.kelwatt.fr/fournisseurs
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par sicetaitsimple » 19/06/20, 14:27

bleusideral schreef:Nu willen we graag weten welke de meest "eerlijke" en betrouwbare zijn terwijl we proberen groene energie te promoten voor een contract met alleen elektriciteit van 9 kW!


"eerlijk" in Frankrijk over zijn meerderheidsvoorraad groene energie als dat is wat u zoekt, er is er maar één, Enercoop. Alle andere zijn grotendeels gebaseerd op garanties van oorsprong, certificaten die het "magisch" mogelijk maken om een ​​bij EDF aangekochte nucleaire kWh om te zetten in een "groene" kWh.
Overigens niets onwettigs, alleen een systeem waarmee bijvoorbeeld Ekwatteur u een 100% "groene" kWh kan beloven, maar dat EDF voor de rechter daagt om zijn contractuele aankopen van elektriciteit van nucleaire oorsprong te verminderen vanwege Covid!
https://selectra.info/energie/actualite ... -edf-arenh

Over de "betrouwbaarheid" van Enercoop", in de zin van facturatie, klantenrelaties,... geen persoonlijke mening.
Het is nog steeds iets duurder dan bij andere aanbieders.

PS: ENI is zojuist aan de schandpaal genageld door de energieombudsman.
http://www.economiematin.fr/news-mediat ... lectricite
1 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par bleusideral » 20/06/20, 09:32

Hallo, bedankt voor je antwoorden!
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par phil59 » 19/07/20, 11:33

Ik ben bij E-Leclerc sinds ze het doen.

Onderschat aan het begin van mijn verbruik, maar het maakt niet uit, 2-3 maanden later vroeg ik om een ​​maandelijkse betaling meer in overeenstemming met wat ik ben.

Elke maand heb ik 20% van mijn verbruik op mijn Leclerc-kaart....


Abonnementsprijs identiek aan die van ENEDIS, evenals het verbruik....


conso voordeel elec.jpg
conso voordeel elec.jpg (60.81 KiB) 3175 keer bekeken


Herkomst van elektriciteit? Ik weet het niet....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par thibr » 07/03/21, 11:13

Hercule: alles begrijpen over het verkoopproject op maat van EDF

Op dit moment vindt er een geheime onderhandeling plaats: het Hercules-project.
Dit project is bedoeld om een ​​einde te maken aan elektriciteit zoals we die kennen in naam van de concurrentie, geëist door de Europese Unie.

Stijgende rekening, particuliere winsten, snijden in een industrieel vlaggenschip: leer alles over dit verontrustende project in 15 minuten.

⚡ TEKEN de petitie: https://energie-publique.fr/​ ⚡
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par Exnihiloest » 08/03/21, 19:39

Christophe schreef:...
Voor UFC-Que Choisir geldt dat zolang niet aan de voorwaarden voor echte concurrentie wordt voldaan, de overheid consumenten op elk moment moet laten profiteren van het gereguleerde tarief.[/i]

Ze doen ons hetzelfde aan als de telefonisten. In naam van de concurrentie werd de gevestigde operator gedwongen zijn infrastructuur en zelfs zijn netwerk uit te lenen (Free gebruikte het Orange-netwerk).
Wie zijn er onder de nieuwkomers op het gebied van energie die geen parasieten zijn, d.w.z. wie zijn degenen die daadwerkelijk produceren wat ze verkopen, zonder de groothandelsenergie van anderen te kopen?
Van mijn kant ben ik tevreden met EDF. Als we een probleem hebben en we bellen ze, reageert een mens, en snel. Als het veranderen van operator betekent dat je de after-sales service van Free nodig hebt, zie ik het nut niet in. En wetende dat zelfs door EDF te behouden, zijn aftersalesservice zal worden teruggeschroefd vanwege concurrentie, zoals het geval was voor Orange, zie ik er nog minder behoefte aan.
Ik ben niet tegen concurrentie, maar concurrentie is per definitie het zoeken naar een de facto monopolie. Dat de private sector een oud domein van de staat aanvalt en ermee concurreert, geen probleem. Maar laat hem er dan mee wegkomen. Dat we de rode loper voor hem uitrollen, overigens in naam van concurrentie terwijl die precies het tegenovergestelde doet, en dat we verscheuren wat tot nu toe werkte, dat is niet eens liberalisme meer, c is assistentie aan multinationals.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par GuyGadeboisTheBack » 08/03/21, 20:04

Dus Tryphon, spelen we links? : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par Christophe » 08/03/21, 20:12

Thibr schreef:Hercule: alles begrijpen over het verkoopproject op maat van EDF

Op dit moment vindt er een geheime onderhandeling plaats: het Hercules-project.
Dit project is bedoeld om een ​​einde te maken aan elektriciteit zoals we die kennen in naam van de concurrentie, geëist door de Europese Unie.

Stijgende rekening, particuliere winsten, snijden in een industrieel vlaggenschip: leer alles over dit verontrustende project in 15 minuten.

⚡ TEKEN de petitie: https://energie-publique.fr/​ ⚡


Aan de andere kant... EDF-managers gingen op 55-jarige leeftijd met pensioen en wie kan kastelen kopen... en een gemiddeld echt uurloon (alle secundaire arbeidsvoorwaarden inbegrepen) van 8 tot 10 keer het minimumuurloon... moest de waanzin stoppen!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par Exnihiloest » 09/03/21, 18:57

Christophe schreef:...
Aan de andere kant... EDF-managers gingen op 55-jarige leeftijd met pensioen en wie kan kastelen kopen... en een gemiddeld echt uurloon (alle secundaire arbeidsvoorwaarden inbegrepen) van 8 tot 10 keer het minimumuurloon... moest de waanzin stoppen!

Het is waar dat het buitensporig is... in vergelijking met de anderen. In elke sector van inkomstenbronnen en staatsmonopolies zijn er dergelijke misbruiken geweest.
Ik merk echter op dat uw antwoord in de Franse geest is, de nivellering naar beneden: de mogelijke privileges van sommigen willen verwijderen, in plaats van anderen te vragen ze te generaliseren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten