liberalisering van de energiemarkt: de valse goed idee?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
kmala
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 03/10/06, 20:50
Plaats: gironde




par kmala » 10/11/06, 19:41

Ik las net een pdf die bevestigt + of - wat ik voorafging aan c interressant

http://www.ventdecolere.org/archives/do ... ce/GES.pdf

de opening van de markt c plus CO2 op het einde
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 13/11/06, 11:08

kmala schreef:industriëlen hebben geen recht op nucleair
De hernieuwbare c dus afgeschreven over zeer lange termijnen, onaantrekkelijk voor een industrieel


Niet helemaal eens met deze 2-zinnen achter elkaar.
Sterker nog, als wordt aangenomen dat de hernieuwbare afgeschreven op de lange termijn, terwijl een windmolenpark product na bijna een jaar, te zeggen dat een kerncentrale die maakt bijna 15 jaar tussen de aanleg van de eerste steen en de eerste KW-producten?

Bovendien is het investeringsbedrag niet in dezelfde orde van grootte: er is particuliere belangstelling van de meerderheid van de windprojecten, terwijl een enorme structuur zoals EDF worstelt om een ​​kerncentrale te bouwen zonder hulp van de staat ....
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56




par knuffelen » 11/12/06, 19:14

Christophe schreef:deze elektriciteit is groen omdat het echt hernieuwbare verkopen, in sommige gevallen, goedkoper (althans op papier) dat de nucleaire van de gevestigde exploitant Electrabel (Suez dochtermaatschappij in feite) is helemaal niet geloofwaardig [/ b] (althans vanuit een oogpunt van een econoog).


Wrong!

Volgens de aanwijzingen van de grote elektriciteitsproducenten was "eco-energie" tijdens de vakantie goedkoper dan conventionele energie. De redenen voor deze situatie zijn simpel: de zomer is weer erg heet en de technologieën verbeteren.

http://www.notre-planete.info/actualites/actu_1012.php
0 x
de Egyptische
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 09/01/07, 16:45




par de Egyptische » 12/01/07, 10:14

Bonjour a tous
Persoonlijk denk ik dat het een vergissing is om EDF te verlaten, ik ben bij deze avi die ervoor kiezen, wees voorzichtig als we EDF voor een privé verlaten en we zijn niet tevreden, om EDF te vinden zal het niet zijn plus hetzelfde gereguleerde tarief maar een gratis tarief.
Ik zou zeer verrast zijn om de elektriciteit in ieder geval na een tijdje goedkoper te zien dan EDF omdat het duidelijk is dat er in het begin een interessante aanbieding zal zijn, maar wees voorzichtig niet terug te gaan, meer c is net als internet en frankrijk telecom de regels behoren toe aan EDF en zien het als de clausules van het onderhoud van de lijnen enz. En dit probleem is niet dezelfde bevroren frigotverwarming.
Ik ben in een grote zakelijke papierverbruiker van elec bij een particulier en ik vertel je niet hoe huilend van energie is.
Om terug te keren naar de industriële en nucleaire, ik weet dat u ons verteld over een tijd dat corporate consortium Metalstyle het papier desbetreffende groep en één of twee andere groothandelsmarkt voor elektriciteit Customer Review wilde nucleaire kocht een stuk, ik weet dat het niet is gedaan, maar naar mijn mening is het slechts een kwestie van tijd dat het een avi blijft.
Ik zie niet in kruis stad ither de super reactor, maar mijn avi of het is de inepuissable energie of het is het einde van de wereld, omdat reproduceren van de energie van de zon op aarde moeten hebben of niet neuken.
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 09/04/07, 07:06

Hallo,

Ik schijn het niet te hebben gezien, dus sta ik mezelf toe om deze uitstekende link naar de site van greenpeace te plaatsen, om goed te kiezen voor zijn elektriciteitsleverancier in België (het kan ook bestaan ​​voor Frankrijk, ik weet het niet):
http://www.greenpeace.org/belgium/fr/el ... te/ranking

Misschien kun je het in je eerste bericht plaatsen Christophe? )


dromer
0 x
Avatar de l'utilisateur
Frederic_L
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/06/07, 00:20
Plaats: Aix en Provence




par Frederic_L » 02/07/07, 17:50

En het is net vrijgegeven voor Frankrijk, omdat de markt voor elektriciteitsdistributie net is geliberaliseerd: LEES GREEPEACE.

Het is tijd om groen te kopen :D
0 x
We kunnen niet verbeteren wat we niet kunnen meten - Lord Kelvin
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 02/07/07, 17:57

Ja bedankt voor de info, bovendien bevestigt het wat we dachten (discussie over een andere post), EnerCoop is het enige echt groene.

Beeld

http://www.revolution-energetique.com/e ... omplet.pdf

Aan de andere kant is het ook de duurste die ik veronderstel, maar het is normaal, als het groen goedkoper was dan het nucleaire zou het lang duren voordat er meer kerncentrales zouden zijn ...

Hier in België is het essentiële argument voor groene stroom: "Het zal uw rekeningen verlagen" :schok: ... wetende dat niet-groen in wezen nucleair is, kan ik moeilijk geloven ... nou, als de commercial eerlijk was, zou de wereld heel anders zijn ...

Conclusie: iedereen moet zich inspannen ... nu!
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 03/07/07, 11:44

Hallo,

Persoonlijk vind ik liberalisering een goede zaak SI het gaat de prijzen verhogen ... Het is niet het idee om me heen, maar de enige manier om mensen energie te laten besparen, is hun portemonnee aan te raken, dus betaal elektriciteit tegen de reële prijs, niet tegen een gereguleerde prijs ...

En als elektriciteit duur wordt, zal het in hernieuwbare energie investeren.

Ik zou meer willen betalen voor groene energie.

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 03/07/07, 12:32

Al met al ... en als idee: het zou interessant zijn om te zien wie hier op forum is binnen enkele maanden groen geworden.

Van mijn kant laat ik het slechte voorbeeld al zien omdat we nog steeds geen groen contract hebben (eindelijk heb ik een excuus dat we sinds het begin van het jaar hebben verplaatst, datum van liberalisering in België)

Ik heb verschillende keren geprobeerd informatie te krijgen van Electrabel om ze groen te laten worden en tot nu toe Ik had geen concrete informatie om dingen vooruit te helpen. Blijkbaar zijn de telefonisten helemaal niet op de hoogte van de groene aanbiedingen ... dus we stoppen niet om erover te praten. U zei paradox? :schok:

Nu, als ik de GreenPeace-beoordeling van Electrabel voor Frankrijk zie, gaan we kijken naar het kiezen van een andere operator ...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 03/07/07, 18:12

Christophe schreef:Al met al ... en als idee: het zou interessant zijn om te zien wie hier op forum is binnen enkele maanden groen geworden.


Ik weet niet of het hetzelfde is in België, maar er is een groot probleem in Frankrijk:
Ik ben klaar om mezelf voor het leven te engageren om groene stroom te nemen, maar ik wil me niet verplichten om de helft van de waarde van mijn huis te verliezen ...
Ja, een van de criteria voor het kopen van een huis is nu:
"zit je tegen het gereguleerde tarief?"
Als we dat niet zijn, kan de koper bang zijn ...

Voor mij is dit de persoon die zich moet bezighouden met liberalisering, niet met huisvesting :frons:

Door nadelen, als een huurder, geen aarzeling om te hebben! Het is de eigenaar die moeite heeft zijn appartement te huren!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 219-gasten