De stadsauto van de toekomst uit het verleden: Messerschmitt KR

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

De stadsauto van de toekomst uit het verleden: Messerschmitt KR




par Christophe » 14/08/06, 17:45

Het is een messerschmitt denk ik... model KR 175

Beeld

Bron: http://donald.over-blog.com/categorie-620483.html

Bovendien is het een slaper (eenzitsbank, hoewel met "motivatie"!):
Beeld
Dernière édition par Christophe de 06 / 01 / 11, 14: 16, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 14/08/06, 18:49

Ik geloof ook dat het een messerschmit is.

in dezelfde geest heb ik een goede herinnering aan het Isetta "ei", met de deur aan de voorkant en de kantelbare stuurkolom

dat gezegd hebbende, ik weet niet of het zo milieuvriendelijk was, ik was altijd verrast door de massa/consumptieverhouding van motorfietsen
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 16/08/06, 16:30

elephant schreef:Ik geloof ook dat het een messerschmit is.


+1

elephant schreef:dat gezegd hebbende, ik weet niet of het zo milieuvriendelijk was, ik was altijd verrast door de massa/consumptieverhouding van motorfietsen


Het moet gerelateerd zijn aan de massa/Cv-verhouding.
Bovendien is een motorfiets op Cx-niveau niet geweldig.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
jo0987
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 21/01/07, 19:21




par jo0987 » 21/01/07, 20:11

Persoonlijk geloof ik niet dat dit de auto van de toekomst zal zijn.

Ik zou meer voor een motor kiezen. De wegligging met zijn drie wielen moet verschrikkelijk zijn, vooral omdat ik door zijn lichte gewicht in de winter (in Quebec) niet veilig kon rijden

de fiets zou mij veel meer comfort en rijplezier geven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 21/01/07, 20:28

het uiterlijk van dit voertuig komt heel dicht in de buurt van dat van mijn ligfiets, en ik kan zeggen dat hij heel goed rijdt...

Ik denk dat dit type eenzitsvoertuigen de toekomst heeft, aangezien de bezettingsgraad van voertuigen in een stedelijke omgeving zeer dicht bij 1 mens per ton schroot ligt.

lichtgewicht (45 kg maximaal leeg), met dunnere banden (bromfietstype) en trapondersteuning van ongeveer 500 W, zou hij één persoon, een kind op een kleine achterbank, 30 kg boodschappen moeten kunnen vervoeren... alles op 45 km/ maximaal uur en tijdens een dag fietsen in de voorsteden... of ongeveer 80 km... met de vooruitgang van de batterijen is het mogelijk in minder dan 5-7 jaar.
goedgekeurd als cyclo of in een auto zonder rijbewijs, en met een nieuwprijs van minder dan € 6000 denk ik dat het een succes zou zijn.
Nou, ik weet het, voor minder dan 6000€ droom ik... voor de 45 kg leeg misschien ook...


Pollux.
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/01/07, 20:34

Nee, dat droom je niet, technologisch gezien is het heel goed mogelijk om zo’n voertuig te maken voor minder dan € 4000,- verkoopprijs! Qua materialen zou dit immers toch niet duurder zijn dan een tweezits elektrische scooter?

Nu moet je het willen doen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 21/01/07, 22:43

Een vraag houdt mij al een tijdje bezig.
Waarom zou de stadsauto van de nabije toekomst niet een soort rijbewijsvrij karretje zijn?
Een kleine diesel zoals op de Ligiers verbruikt toch niets?
Als je hem ook op olie laat draaien, wordt hij milieuvriendelijk...
Ik heb gewoon wat meer vermogen nodig om met een snelheid van ongeveer 100 km/u over de snelwegen te kunnen rijden...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/01/07, 22:48

Vergis je niet, tot mijn grote verbazing heb ik geleerd dat een ligier veel zuigt (het lijkt mij in de 8/100, maar Bucheron zou het beter kunnen zeggen denk ik)...

:schok: :schok:

Waarschijnlijk omdat het meer grasmaaiermotoren zijn dan automotoren... maar toch verrassend...

Voor het overige ben ik het er uiteraard mee eens, maar kijk eens waar de fabrikanten mee komen... Niets dat in die richting gaat...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/01/07, 23:06

Het is niet omdat karren zonder vergunning een betreurenswaardig rendement opleveren dat het niet mogelijk is een equivalent te creëren van de "messerschmit" die "driemaal niets" verbruikt.
Deze naoorlogse voertuigen hadden een zeer goed rendement, vaak minder dan 6 liter per 100 km.

Tenslotte is 4000€ de helft minder dan een logan van 1 ton...
Er is een manier om voor die prijs een voertuig te maken dat minder dan 400 kg weegt!

Ik heb wat van gedachten gewisseld met een lid dat van plan is een dergelijk voertuig te ontwikkelen (er bestaat een wetgevingsgebied voor bepaalde lichte voertuigen).

Van mijn kant denk ik aan de ‘elektrificatie’ van een motorfiets. Ik ben niet bang om een ​​maat te hebben die vergelijkbaar is met die van mijn BMW K75, maar ik wil 50 km kunnen afleggen met 110 km/u (mijn dagelijkse ritten).
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 21/01/07, 23:30

Wacht, je bedoelt dat een karretje zonder rijbewijs evenveel verbruikt als een echte auto.
Mijn kleine mini benzinechopper verbruikt 2L/100km.
Een gelijkwaardige dieselmotor zou bovendien niets moeten verbruiken.
Verdomd dan :onheil: geen manier om eraan te ontsnappen.
Ik zou graag willen dat iemand een waterdoping doet op een oliefles, om zo te zien. : Cheesy:
Koolzaadolie, waterdotering op 50CC dieselmotor. :schok:
Een wereldprimeur.
Wacht, ik koop er een en stuur je de foto's van de aanpassingen. : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 236-gasten