Alles over geldschepping

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 25/02/11, 23:38

pb2488 schreef:Als mensen, zonder iets te doen, alles hebben wat nodig is om te overleven, zie ik niet echt wat hen zal aanmoedigen om te werken/produceren.


Uh, ik weet waar ik moet overleven, is dat niet het principe van RMI/RSA en alle andere sociale minima?
0 x
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 25/02/11, 23:48

Een beetje ja, en ook alle andere soorten toeslagen....
Ik denk niet dat het mensen aanmoedigt om 's ochtends op te staan ​​om naar hun werk te gaan.
Voorlopig zijn het degenen die werken die ervoor betalen (de rest gaat deels in de schulden).
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:
De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 26/02/11, 09:25

[...] je moet proberen te herhalen wat al is gezegd met andere woorden Beeld ...je zou er interessant uitzien!
0 x
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 26/02/11, 10:23

[...] je moet proberen dit soort onnodige opmerkingen te stoppen, : Cheesy: ...je zou minder neerbuigend overkomen!
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:

De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 26/02/11, 10:28

pb2488 schreef:Volgens mij komen we heel dicht bij een communistisch systeem.


Het oordeel dat doodt. Voeg, terwijl je toch bezig bent, geen negationist, complottheoreticus en andere bijvoeglijke naamwoorden toe die je helpen nadenken?

Wat is meer communistisch?

Wanneer de 16 miljard euro aan geldhoeveelheid en uitstaande leningen worden gecontroleerd door een nomenklatura van minder dan honderd onder elkaar gecoöpteerde bankeigenaren, ontvangen ze 000 miljard euro aan geld dat per jaar wordt gecreëerd en 1 tot 500 miljard euro aan rente, en alleen industriële projecten financieren die hun belangen dienen?

Of wanneer het monetaire systeem is georganiseerd als een naamloze vennootschap waarin alle aandeelhouders een dividend ontvangen over de economische activiteit, de definitie van kapitalisme?

pb2488 schreef:Als mensen, zonder iets te doen, alles hebben wat nodig is om te overleven, zie ik niet echt wat hen zal aanmoedigen om te werken/produceren.


We worden overal geprezen om de voordelen van microkredieten, die individuele initiatieven vergroten: het is slechts een kwestie van het generaliseren van individueel initiatief.
0 x
Tot ziens!
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 26/02/11, 10:34

pb2488 schreef:Voorlopig zijn het degenen die werken die ervoor betalen (de rest gaat deels in de schulden).


En de schuld financiert de huidige bankiers direct: maar wat doen ze om 1600 miljard euro te ontvangen zonder compensatie?

Nadat ze in tientallen jaren zijn opgebouwd, ontvangen ze in 16 rente over € 000 miljard: wat voor werk doen ze om dit te ontvangen?

Degenen die werken voeden hen inderdaad, maar meestal zonder het zelfs maar te beseffen.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 26/02/11, 17:16

Wat we nodig hebben is een manier vinden waarop individuen, werk en zelfs de geproduceerde dingen: “verliezen hun waarde niet”, die impliciet zouden erkennen dat ze het hebben...! Wat mannen betreft: zolang er nog werklozen zijn, bewijst dit dat dit niet het geval is, aangezien zij zijn gedegradeerd tot de status van “wegwerpobjecten”.

Het enige dat niet in de vergetelheid raakt of wegwerpbaar is, zijn schulden. Nieuwsgierig!?

voor “menselijk kapitaal vergroten”In de financiële zin van het woord zouden de leiders dit unaniem moeten toegeven. Onmogelijk afhankelijk van het huidige "model". Ze accepteren het nauwelijks in bedrijven bij het promoten van de “Cultuur van preventie” en nog zeldzamer in “vroege preventie”, alleen beperkt en gedwongen door regelgeving en wetten. Alleen bedrijven aan de top van het mandje doen dit. Zoals Bombardier, dat op een elektronisch paneel bij de ingang van het bedrijf wordt weergegeven: “het record voor het aantal dagen zonder ongeval”!
http://www.bombardier.com/fr/bombardier ... 0d8000c405

Want een overlijden of een ontslag in een bedrijf is zeker ook een schuld, zo niet van het bedrijf zelf, de facto aan de samenleving!

Cultuur en kwestie van semantiek? Het verlicht ons in ieder geval en geeft stof tot nadenken!
Het waardeverlies is de basis van een heel deel van het systeem dat aan twee kanten van dezelfde tunnel zit: aan de ene kant succes en aan de andere kant onzekerheid, en daarom is het, om zelf te ‘slagen’, noodzakelijk dat anderen de facto worden gedevalueerd. relatie tot de eigen status. Het is waarschijnlijk te wijten aan het joods-christelijke schuldsyndroom, dat graag zou willen dat we allemaal “schuldig geboren” worden, beoordeeld zelfs voordat we iets verkeerds hebben gedaan... Dat is schuldgeld. “Als je leent, is dat omdat de erfzonde je ertoe aanzet iets te ondernemen, erger nog: je bent schuldig, je moet betalen”... (Ik overdrijf? Geloof je? Het bewijs: als je leent, moet je "rente" betalen => QED. Grote paradox van de economie gebaseerd op concurrentie en tot op zekere hoogte op deze vloek! De staten hebben schulden mensen worden aan de schandpaal genageld! Niemand vraagt ​​zich af of het uitgegeven geld niet is gebruikt voor iets nuttigs als investering in de toekomst: zoals onderwijs of gezondheidszorg, of zelfs infrastructuur? goed en slecht boekhoudkundig beheer.

Uiteindelijk zullen degenen die slagen, verloren hebben (de laatsten zullen de eersten zijn...)

Het systeem wil de oorzaken niet weten (dat zou neerkomen op het toegeven van een fout) en ook niet in de toekomst willen kijken....

Het is duidelijk dat het volgens dit paradigma erg moeilijk is om een ​​alternatief systeem te implementeren waarin we niet veroordeeld of gedwongen worden om te werken! Zelfs als het sterk wordt aangemoedigd... te beginnen met het onderwijzen van de deugden van werken aan de gezondheid, al in de klas, wat zelden wordt gedaan omdat het doel van de school ondubbelzinnig is, namelijk het leiden van leerlingen naar de wereld... van werkbeperking en... .. neurosen.

Vooral omdat financiële waardering ook aan de oorsprong zou liggen van andere soorten neurosen! Kijk eens naar het trieste beeld van degenen die “succesvol” zijn en uiteindelijk aan de drugs belanden? Of die daarheen gedreven worden door een burn-out...

“Werk kan alleen maar lijden, omdat je er geld mee verdient!”
0 x
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 26/02/11, 22:13

bernardd schreef:Wat is meer communistisch?

Wanneer de 16 miljard euro aan geldhoeveelheid en uitstaande leningen worden gecontroleerd door een nomenklatura van minder dan honderd onder elkaar gecoöpteerde bankeigenaren, ontvangen ze 000 miljard euro aan geld dat per jaar wordt gecreëerd en 1 tot 500 miljard euro aan rente, en alleen industriële projecten financieren die hun belangen dienen?

Of wanneer het monetaire systeem is georganiseerd als een naamloze vennootschap waarin alle aandeelhouders een dividend ontvangen over de economische activiteit, de definitie van kapitalisme?

Sorry, ik volg je nog steeds niet...
Bankeigenaren controleren de geldhoeveelheid? Wie zijn deze 100 eigenaren? Zijn het niet de aandeelhouders die particuliere banken bezitten? Zijn het niet de centrale banken die de rente bepalen?

Bovendien heeft de staat in de VS nog steeds het recht zijn munt te slaan. Het is echter een van de meest liberale landen en hun probleem met de staatsschulden is hetzelfde als hier. Ik geloof niet dat monetaire soevereiniteit een oplossing is.
Naar mijn mening is dit punt slechts een demagogisch electoraal argument (zie Mélenchon en het FN).
De oplossing voor de schuldenlast is het terugdringen van de tekorten. Het is net als voor een huishouden of een bedrijf....
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:

De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 28/02/11, 09:29

pb2488 schreef:Sorry, ik volg je nog steeds niet...


Je moet zelf werken en verifiëren, dit is de basis van de democratie.

pb2488 schreef:Bankeigenaren controleren de geldhoeveelheid?


En ja, ze creëren geld door de kredieten die ze verlenen aan wie ze maar willen.

Een concreet voorbeeld van hun discretionaire bevoegdheid werd in IJsland zichtbaar gemaakt.

pb2488 schreef:Wie zijn deze 100 eigenaren?


Nog een subtiele vertekening, ik had het niet over "100 eigenaren". Maar dat moet u de Bank van Frankrijk of de ECB vragen, zij hebben de lijst.

pb2488 schreef:Zijn het niet de aandeelhouders die particuliere banken bezitten?


Er is een verschil tussen controle hebben en eigenaar zijn van een actie.

pb2488 schreef: Zijn het niet de centrale banken die de basiskoersen bepalen?


Het kan, geef ons de tekst van de wet. En wat is het verband tussen de beleidsrente en de creatie van officieel geld via krediet?

pb2488 schreef:Bovendien heeft de staat in de VS nog steeds het recht om zijn eigen munt te slaan.


Het zou leuk zijn om bewijs te leveren waaruit dit blijkt. Voor zover ik weet, worden dollars ook gecreëerd door krediet.

pb2488 schreef: Het is echter een van de meest liberale landen

Het zou goed zijn om bewijsmateriaal te verstrekken waaruit dit blijkt. Het binnenvallen van andere landen is niet echt een teken van liberalisme.

pb2488 schreef: De oplossing voor de schuldenlast is het terugdringen van de tekorten. Het is net als voor een huishouden of een bedrijf....


Je zit vast op het verkeerde onderwerp, we hebben het in dit draadje over het monetaire systeem, niet over de staatsschuld.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 28/02/11, 11:34

Ik zou graag willen dat je mijn laatste zes berichten punt voor punt beoordeelt. Het zou helpen om het pad van constructie te begrijpen en voort te zetten (in plaats van te reageren op conservatisme vermomd als protest). : Mrgreen: )
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten