Economieën door opwarmen van brandstof?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
fredtek
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/08/07, 11:23




par fredtek » 21/08/07, 14:53

ok met wat er gezegd wordt, maar toch een paar opmerkingen!
het verwarmen van de diesel alvorens te injecteren betekent dat er minder in de cilinder zit dan wanneer deze koud is, dus plotseling brandstofverbruik, betere verdamping, maar ook vermogensverlies, het bewijs; op nieuwe motoren de temperatuur van de brandstof wordt gemeten om correcties aan de injectiepomp aan te brengen via de beroemde elektronische eenheden, de injectietijden zijn dan langer.
tot slot, als het is om minder diesel in te brengen om minder te verbruiken en minder vermogen te hebben, kan het beter zijn
koop een auto met een lagere cilinderinhoud, toch?
liters verbruikte diesel moeten noodzakelijkerwijs worden vergeleken met de energie die ze bij het verplaatsen van het voertuig leverden om geloofwaardig te zijn. zonder te weten wat deze als energie hebben opgeleverd.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/08/07, 15:19

Dag
maar ook vermogensverlies, het bewijs; bij de nieuwe motoren meten we de brandstoftemperatuur om correcties aan te brengen op de injectiepomp via de beroemde elektronische dozen, de injectietijden zijn dan langer
.

Het is geen bewijs van goede prestaties. Bepaalde nieuwe motor regelt de temperatuur van de benzine omdat de zeer hoge drukpomp gevoelig is voor expansie. het principe van de common rail is anders, een hoge stroom diesel onder hoge druk circuleert daarom, deze warmt op, in tegenstelling tot de oude pomp is er een grote stroom maar lage druk die in hoge druk passeert voor een praktisch doel wordt verbruikt, behalve de wat sijpelt rond de injectoren en pompzuiger
Veel voertuigen hebben stookoliefilters met het watercircuit van de LDR-motor, zeker dat deze elektrisch thermostatisch wordt geregeld
in het algemeen zit het in de 40c
De benzine wordt minder smeerbaar bij 60C anders zou het verwarmen bij 80c
het doel van de verwarming is om beter te sproeien, wat het klassieke kloppen van de diesels vermindert
In het midden van de winter bij zeer koud weer, zelfs wanneer de motor warm is, heeft een diesel een kenmerkend geluid in de zomer bij 30c. Dit geluid wordt veel verzacht.

Andre
0 x
fredtek
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/08/07, 11:23




par fredtek » 21/08/07, 18:00

hallo andré,
wat ik als bewijs bewaar, het is alleen dat het nodig is om meer hete diesel dan koude te injecteren om dezelfde prestaties van een motor te garanderen.
de correcties die het elektronische beheer heeft aangebracht, zijn er alleen om ervoor te zorgen dat er hetzelfde aantal kW blijft als bij warme of koude benzine, zoals u en ik heb niet gezegd dat deze correcties geen bewijs zijn van goede prestaties.
wat ik duidelijk wilde maken, is dat het niet is omdat de motor 5-liters met hete benzine verbruikt vergeleken met 6-liters met niet-verwarmde benzine dat de efficiëntie is toegenomen; ecologisch gezien is het heel goed voor de aarde
maar op het niveau van onze motor bracht het opwarmen vrijwel niets of zo weinig (het verhogen van de temperatuur van een vloeistof die bedoeld is om te verbranden terwijl het nemen van deze calorieën bij de koeling altijd goed is om te nemen) van waar mijn reflectie om te kopen kleiner als u minder kW nodig hebt, eerder dan minder te verbruiken met een onderbediende motor.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/08/07, 21:20

Dag
Wanneer 2 WV Gulf identiek oud model op de snelweg rolt in de winter en dat de verwarmde diesel + of - 5 kmh sneller draait, is er iets.
Arreté in het rode licht, aan het einde van de snelweg stopt de man die ik net was gepasseerd en vraagt ​​me wat ik de motor heb aangedaan?
Mercedes installeert sinds de 86-jaren een dieselverwarming

Andre
0 x
fredtek
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/08/07, 11:23




par fredtek » 21/08/07, 22:25

ja André, er is zeker iets in een conventionele krachtcentrale, de brandstof en het oxidatiemiddel worden allebei verwarmd, dit kan zijn wat er in je molen is gebeurd.
daar in het voorbeeld dat je geeft, is er inderdaad een toename van de kracht, maar het zou nog steeds nodig zijn om te zien of op dit moment wie van jullie twee het meest consumeerden in vergelijking met de herstelde kracht om zeker te zijn van de toename van de output door de gasolie te verwarmen.
0 x
fredtek
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/08/07, 11:23




par fredtek » 21/08/07, 22:32

Zoals in veel gebieden, zouden we naar een laboratorium moeten gaan om dit allemaal te controleren, en dat het voor de kleine doe-het-zelvers die we zijn, helemaal niet gemakkelijk is om te bepalen of we de prestaties gewoon hebben verbeterd ten koste van een over- verbruik of als we inderdaad meer vermogen verzamelen met dezelfde of minder hoeveelheid diesel.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 22/08/07, 10:03

Ik had de demonstratie van brandstofverwarming al gelezen ...
in ieder geval bij common rail injectie, is er een heet brandstof "bad" op de common rail, klaar voor injectie ?! ...

op mijn TD 1.9 originele bosch injector pomp op 175 bar ben ik 100% ik heb zojuist een voorwaspomp toegevoegd, wat blijkbaar vermeden kon worden als we de hete retour van de injectiepomp lussen, want in plaats van hebben een lagedrukcircuit (0.3 bar) dat snel circuleert waarop de "hogedruk" injectiepomp (150 tot 200 bar) wordt gebruikt (gegevens turbo diesel injectie), voor een vloeibare brandstof (diesel) stagneert de olie in dit nieuwe circuit is voltooid en beweegt zich met de snelheid van consumptie, legt André uit, en heeft tijd om zich op te warmen.

de door koelvloeistof verwarmde brandstoffilters hebben allemaal een inwendige calorstat, die kan worden losgelaten, de mijne is, dus de stookolie wordt verwarmd tot het maximum dat de koelvloeistof kan geven;
van oorsprong is het alleen "als brandstof T ° C> bij 10 ° C, gaat door het dieselfilter, indien <= bij 10 ° C, gaat eerst door de warmtewisselaar", en daar is het is "gaat door de warmtewisselaar en dan door het filter".

meer info:
http://www.nrjrealiste.fr/oil/rechauff.html


PS:
andré schreef:Een van mijn vuisten (Jetta) had het dieselfilter vervangen door een autoliefilter dat even effectief was als op diesel!

nou het is fijn om dat te horen!
eigenlijk is het logisch!
een dieselfilter filtert tot 5µm en een motoroliefilter 10µm!
het dieselfilter is bedoeld voor diesel en zijn onzuiverheden (supermarktstation), het oliefilter is voorzien ... voor olie! die niet hoeft te worden gefilterd op 5µm en zelfs op 10µm, omdat de 10µm bedoeld zijn voor onzuiverheden uit het motorblok (vuil uit de oliecarter)!
een beroemde "studie over stookolie enz." (download het van codeart.org) toonde aan dat 27 µm de ideale ...

er zijn goedkope "modine" warmtewisselaars voor het oliefilter op de sloperij, een afgelegen voorbeeld van het motorblok is de renault space TD 2.2

vriendelijke groeten,
8)
0 x
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 22/08/07, 14:01

hallo..ik grijp bondig in ..
ik heb geen behoefte aan een laboratorium om de André-test te bevestigen, denk ik wel;
1) ze keren de "verwarmer" om van de ene "glof" naar de andere;
2) ze herhalen de test precies onder dezelfde omstandigheden;
3) ze berekenen precies hun verbruik ...
Tot slot hoop ik dat ik aan alles heb gedacht ...
maar ik geloof niet sterk in brandstofbesparing en meer vermogen, alleen door de diesel te verwarmen ...

quoique..quoique ...

tot ziens ...
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/08/07, 16:11

Dag
de topsnelheid ..
het is slechts een voorbeeld om te zeggen dat er geen vermogensverlies is door de gasiol te verwarmen, de pomp injecteert zelden op een motor zijn volledige capaciteit, of een andere parameter regelt
Toerental en luchtstroom die de turbo leverde, anders zouden we recht hebben op een wolk erachter.

Voor het oliefilter in plaats van het gasoliefilter, om te voorkomen dat het motorproblemen had, maar dit bevestigt dat er voor olie loopt een gebrek aan brandstof rond de pomp, het is een reden waarvoor ik een soort accumulator van 1litre in de buurt van de pomp maakte, die voorzag in versnelling ..
Idealiter zou het originele filter moeten worden vervangen door een groter bootfilter
Bij Mercedes hebben ze hun filter gestandaardiseerd, ze zijn geen dure 15 $
maar ze zijn dunner, daarom beperkter dan de oude, met dieselolie merk je niets, maar met olie .. Je moet gewoon een nieuw filter inademen om de beperking te realiseren (deze filters werken over het algemeen op zuigen ..

Voor de tests op het opnieuw verwarmen is het noodzakelijk om op een aantal tanks te zijn gebaseerd, om de fouten te minimaliseren, zijn de winsten minimaal, maar meetbaar ... niets dat het zacht worden van de motor rechtvaardigt een opnieuw verwarmen.

Andre
Opwarmen van benzine op een 3,8 liter multipoint injectie motor

Beeld

Beeld

Afbeeldingen delen met PicTiger
0 x
fredtek
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/08/07, 11:23




par fredtek » 23/08/07, 12:36

hallo jongens,
Ik heb een commonrailsysteem, dus voor de opwarmingstest is het niet de moeite waard, ik kan niets op mijn voertuig controleren, omdat ik al een reserve aan hete brandstof heb en bovendien mijn voertuig onder de garantie valt.
maar zoals André tijdens zijn epische achtervolging aantoonde, is er op zijn minst een toename van kracht, het is al niet slecht!
Ik blijf ook overtuigd, zelfs als ik geen bewijs of uitgebreide testen van onze kant heb, dat het opnieuw verwarmen een zeer kleine verbetering van de opbrengst oplevert; waarschijnlijk vanwege het feit van de betere verdamping en het feit dat een voorverwarmde brandstof in een cilinder wordt geretourneerd fataal de verbrandingstemperatuur gaan verhogen allemaal proportioneel in vergelijking met een systeem zonder opnieuw te verwarmen, dus als Carnot en zijn thermodynamische stellingen niet hebben gelogen, heb ik de zwakte om het nu te geloven, als de temperatuur de uitlaat is ook toegenomen, vergeef me, het is dat ik het mis had!
Ik blijf er ook van overtuigd dat om zeker te zijn dat het een laboratorium is, er zoveel factoren zijn die meespelen, ik denk meteen aan de weersomstandigheden, atmosferische druk, windsnelheid, temperatuur, althans dit soort parameters kan al te beheersen in het lab, vooral als het een kwestie is van het meten van een output pouillème. natuurlijk zal ik niet hetzelfde zeggen
als het een kwestie was van het meten van 2-tests met grote verschillen, het, oke; geen laboratorium nodig.
kom op, tot snel!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 188-gasten