Renault Espace 2.2i

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
laurent73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 19/06/06, 23:28
Plaats: albertville

Renault Espace 2.2i




par laurent73 » 20/06/06, 00:11

hello,
: Lol:
Beginner op de site en zeer geïnteresseerd in al je ontdekkingen. Lang om te lezen, soms moeilijk te begrijpen, maar gemotiveerd om toe te passen.
Ik ben van plan 1 auto + groot te kopen (familie vereist): ruimtetype 2, 2.2i benzine (klein budget = oud model).
Groot nadeel: consumptie + vervuiling.
Wat adviseer je mij om dit te verminderen?
:?
a+
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 20/06/06, 14:56

Als je motor niet te lang is, kun je overwegen om je ruimte over te schakelen op LPG.
Aangezien de LPG-installateurs een jaar lang garantie bieden tegen motorstoringen, weigeren ze over het algemeen dit type apparatuur te monteren op motoren die de 100 km hebben gepasseerd.

Als u in dit geval daar terugkomt, verhoogt u het verbruik een beetje, maar verlaagt u grotendeels uw rekening en een beetje vervuiling (als de LPG goed gereguleerd is).

Nu de nadelen:
:pijl: De prijs van de installatie (van 1500 € tot 3000 € afhankelijk van het type brandstof, de grootte van de tank, ...). Vooral omdat de staat, die eerder een deel van de investering terugbetaalde, de kopie heeft herzien en, als ik me niet vergis, alleen de LPG terugbetaalt nieuw en alleen als we een auto van meer dan 8 jaar oud slopen.
:pijl: we verliezen ruimte in de kofferbak.

Voor de andere oplossingen verwijs ik je naar de "Pantone goeroes" : Wink: van deze site
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 20/06/06, 15:08

welkom

koop een 21 névada diesel en monteer een waterdoping !!!
Je zult op lange termijn hetzelfde volume hebben voor - lieverd en veel - stront : Mrgreen:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 20/06/06, 15:44

welkom
Een vriend had een nieuwe originele Renault LPG Space gekocht. Het resultaat was dat het nooit goed werkte met LPG, het verbruik van LPG was te hoog en het was zuiniger met benzine. Reactie van dealer (die niet meer wist wat te doen)
"sowieso als het goed op LPG had gelopen, omdat sommige uitlaatkleppen niet zouden hebben vastgehouden en de motor zou zijn gebroken" !? (leuke service na verkoop!)
Renault heeft de LPG-ruimte standaard stopgezet. Welnu, ze hebben sinds die tijd (meer dan 10 jaar) zeker de kwaliteit van de kleppen verbeterd.
Ik denk ook dat ZAC veel minder problemen heeft om bijvoorbeeld te dopen met een Diesel stationwagen ...
Michel
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 20/06/06, 15:50

Ik had 3 LPG-auto's waaronder 2 Renault en een Mazda maar in de 3 gevallen waren de LPG-installaties niet origineel. Volgens mijn toenmalige LPG-installateur (uiterst eerlijk en bekwaam) werden de originele Renault-LPG's ondanks gezond verstand gemonteerd, onmogelijk af te stellen en van twijfelachtige betrouwbaarheid ...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 20/06/06, 17:22

Een vriend had een nieuwe originele Renault LPG Space gekocht. Het resultaat was dat het nooit goed werkte met LPG, het verbruik van LPG was te hoog en het was zuiniger met benzine. Reactie van dealer (die niet meer wist wat te doen)
"sowieso als het goed op LPG had gelopen, omdat sommige uitlaatkleppen niet zouden hebben vastgehouden en de motor zou zijn gebroken" !? (leuke service na verkoop!)
Renault heeft de LPG-ruimte standaard stopgezet. Welnu, ze hebben sinds die tijd (meer dan 10 jaar) zeker de kwaliteit van de kleppen verbeterd.


Het is niet waar, dummies! Toen ik mijn R25 uit 1989 GPLise kocht, had deze in 160000 130000 km (LPG gemonteerd op 28000) voor 13000 F (inclusief 1998 f LPG-installatie); bij Renault vertelden ze me hetzelfde "de kleppen zullen doorbranden "etc..etc..it is een domheid ..etc..etc. Resultaat: we zijn in 2006, de cari heeft 295000 de motor draait TB (er waren wat aanpassingen van de speling van kleppen maar dat gaat goed). De enige bp die ik had: de automatische versnellingsbak is kapot gegaan (dit is bekend, aan de andere kant is het Renault van Renault + bypass op het koelcircuit voor LPG heeft de versnellingsbak waarschijnlijk een beetje warm gemaakt ??! !); Een handgeschakelde versnellingsbak gevonden voor 300 euro op een ongevalwagen en we gingen op weg. Het werkte nooit zo goed als nu.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
laurent73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 19/06/06, 23:28
Plaats: albertville




par laurent73 » 21/06/06, 20:16

Hallo allemaal,
dank u voor uw antwoorden : Lol:
Ik denk dat ik het advies van jean63 (over een ander onderwerp) zal volgen:
wat het gekochte model ook is, ik ben van plan te installeren (na het lezen van uw forums):
- eenvoudige trade economizer (ik heb een collega die het op een escape en een 4x4 scenix heeft geïnstalleerd, ik zal proberen je cijfers te geven)
- stoominjectie
- turbulentie generator
- Pantone?
a+
PS: ik zal ook kijken naar de brandstofkant (maar niet de LPG waar ik thuis te veel meningen tegen heb).
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/06/06, 13:58

Ik heb 2 roeren 2.2 indien met LPG (dezelfde motor)
De uitlaatkleppen hadden de neiging om af te brokkelen, ongeveer elke 15000 km, bij de eerste die werd gekocht, was hij uitgerust met 160000 en karton met 210000 km (een 94-model met de BVA "renault from renault" waarover Jean 63 spreekt. :onheil:

De afstelling van de kleppen is zeer eenvoudig (afstelling met schroef en borgmoer 1H max)
te doen als ze hinkt.

Mijn huidige LPG-safran is een mechanische doos van 96, hij lijkt minder afgesteld te hoeven worden.Ik heb hem gecontroleerd voor de installatie van de LPG op 110000km, hij is vandaag 140000km en draait correct, ik zal hem snel controleren, om te zien ...

Ik heb ook een Volvo 850 BVA met LPG (330000km) maar de mechanica is onverwoestbaar en de kleppen hebben een hydraulische speling. 8)

De LPG bevalt me ​​goed.
0 x
laurent73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 19/06/06, 23:28
Plaats: albertville




par laurent73 » 25/06/06, 15:46

Hallo citro, :D
bedankt voor je info, helaas kan ik de familie niet overtuigen om over te schakelen naar LPG ... : Cry: vooral omdat de ruimtemotor was veranderd en slechts 23000 km heeft, dus we hadden hiervan kunnen profiteren.
aan de andere kant begin ik vandaag de acetontest op mijn oude 19. in drie fasen van 11 cl, 22 cl, 33 cl voor 50 liter.
a+ :D
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/06/06, 16:50

Hallo Laurent 73

Voor aceton op 33cl voor 50 liter proef je gewoon de afwezigheid
(330cl) correctie 330ml zodra u begint te spreken ..

Begin met een bijna lege tank, doe een goede dosis, rol een beetje en ga vullen en merk het verschil op de pijp op ... voor vol en na vol, voor de economie pas je later aan, dat is verkeerd wat geloof dat als je te veel doet, het meer zal verbruiken.

Andre
Dernière édition par Andre de 26 / 06 / 06, 02: 08, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten