Renault Espace 2.2i

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
kantine louis
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 03/01/08, 18:06
Plaats: Loire land

Re: Renault LPG ruimte




par kantine louis » 05/01/08, 19:04

Citro schreef:
Poetin Lodewijk schreef: :onheil:
LPG-gebruiker sinds 1988 op een parkeerplaats uit 2001 uitgerust door een professional, ik was verheugd om te zien dat Renault een LPG-ruimte uitbracht. Die heb ik dus nieuw gekocht van een medewerker van Renault. Sindsdien ben ik stront aan het verzamelen... 2 cilinderkoppen vervangen, 1e bij 70000, 2e bij 120000, motor vervangen bij 197000 Ik tel de keren dat het luchtfilter is ontploft niet mee. Ik dacht dat ik klaar was met stront met een nieuwe motor, maar op 2 januari 2008 gaf de distributieriem het op. Bedankt Renault voor deze prachtige auto. Tot snel bij de klantenservice.....


Nou, je professional, wie is het ... want ga daar niet heen.
Flashbacks zijn bekende problemen met bekende oorzaken.
Tot slot zijn de "originele" LPG's die door Renault worden verkocht geen succes en vooral goede LPG-technici zijn zeldzaam, ook in het netwerk van Renault waar je de technici veel "onzin" hoort zeggen. :schok:

Jouw probleem is meer een incompetent garageprobleem, dan een LPG-probleem...
De breuk van de distributieriem heeft niets te maken met LPG, eerder een onderhoudsprobleem (frequentie niet gerespecteerd) of onderdelen (niet-vervangen van spanners) of montage (slechte montage, loszitten).
Ik heb ooit problemen gehad met het installeren van een LPG-kit (Frans merk dat snel failliet ging) ik heb deze onder garantie laten vervangen door de installateur met een speciaal ontworpen Nederlandse kit (rekenmachine, kabelboom etc.) voor mijn auto (saffraan 2.2si). Hij draait nu in mijn 2e roer (binnenkort 6 dienstjaren en 120.000 km).
Ah ja, ik heb het onderhoud bij de dealer stopgezet voor € 1.000 inclusief btw, 10 dagen immobilisatie en gpl uitgevallen door de garage. :onheil:
Nu maak ik mezelf... :?
:onheil: :onheil:

:onheil: :onheil: :onheil: Ik vind het niet normaal dat de distributieriem bij een nieuwe motor na 80 km bij normaal onderhoud loslaat. Ik denk dat Renault de reparatie als garantie moet nemen. Wat denk je. Dank u bij voorbaat. JLP[/i]
0 x
JLP
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Re: Renault LPG ruimte




par jean63 » 05/01/08, 19:44

Poetin Lodewijk schreef: :onheil: :onheil: :onheil: Ik vind het niet normaal dat de distributieriem bij een nieuwe motor na 80 km bij normaal onderhoud loslaat. Ik denk dat Renault de reparatie als garantie moet nemen. Wat denk je. Dank u bij voorbaat. JLP[/i]

Veel succes, maar naar mijn mening zullen ze zeggen dat het kan gebeuren; De maximale km's voor het vervangen van de distributieriem variëren sterk van voertuig tot voertuig en van merk tot merk.
Koop de volgende keer een Mercedes, er is geen riem maar een ketting. Ik heb een oude 504 Peugeot van 26 jaar oud en 270000 km (originele motor met originele ketting), ik gebruikte een 104 Peugeot met ruim 200000 km met originele distributieketting. Rond de jaren 90 installeerden ze distributieriemen, een zegen voor monteurs en een catamaran voor automobilisten. Alleen Mercedes en een ander merk? bleef aan de ketting.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Renault LPG ruimte




par Christophe » 05/01/08, 20:24

jean63 schreef:Alleen Mercedes en een ander merk? bleef aan de ketting.


Qua auto's weet ik er niet veel van maar op mijn VFR (94) heb ik nog beter dan een ketting: een ketting van rondsels!

Dit is wat er op industriële motoren zit...20 uur levensduur (ik laat je berekenen hoeveel km dat is bij een gemiddelde van 000 km/u).

Sinds 2002 is VFR teruggekeerd naar de logische keten van consumptie of technologische beperkingen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: Renault LPG ruimte




par ik Citro » 06/01/08, 13:03

Poetin Lodewijk schreef: :onheil: :onheil: :onheil: Ik vind het niet normaal dat de distributieriem bij een nieuwe motor na 80 km bij normaal onderhoud loslaat. Ik denk dat Renault de reparatie als garantie moet nemen. Wat denk je. Dank u bij voorbaat. JLP[/i]


Dat denk ik ook... :frons:

Ik denk ook zoals Christophe, die ook een VFR heeft gehad voorzien van een rondsel-cascadeverdeling, dus onderhoudsvrij en vooral spelingsvrij (dus stil).
Net als bij de Citroen 2cv bestond het distributierondsel uit 2 rondsels die "uit fase" met elkaar waren verbonden door een veer die de speling elimineerde.

Ik zou nooit een VFR 800 FI kopen met variabele kleptiming... :onheil:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten