Z-machine vs ITER

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 01/05/08, 20:56

Wat de zonne-energie betreft, heb je zeker gelijk, bovendien is dit bedrijf van plan om op lange termijn dit soort installaties aan de rand van de Middellandse Zee te vestigen.
Minder verbruik is een noodzaak, maar geen absolute oplossing. De echte prioriteit op het gebied van energie is vloeibare brandstof, maar ik zie geen enkele oplossing die de schok kan opvangen, niet veroorzaakt door de verdwijning, maar door de schaarste aan olie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 02/05/08, 09:57

Ahmed schreef: Ik zie geen enkele oplossing die de schok kan opvangen, niet veroorzaakt door de verdwijning, maar door de schaarste aan olie.

Als fusiecentrales voldoende goedkope elektriciteit leveren, ligt de oplossing in het zoeken naar elektrische of waterstofauto's.
We kunnen ook overwegen om koolstofatomen (geëxtraheerd uit atmosferische CO2) op te nemen in waterstofmoleculen (verkregen door elektrolyse), en zo synthetische koolwaterstoffen te maken waarmee huidige voertuigen kunnen rijden (mits ze geen deeltjes uitstoten) of stikstofoxiden).
Men kan ook investeren in de productie van vloeibare brandstof op basis van biomassa (bijproduct van zonne-energie).
Dernière édition par Cuicui de 03 / 05 / 08, 18: 38, 1 keer bewerkt.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 06/05/08, 22:34

Zonder benzine komen te zitten maakt me minder bang dan zonder betekenis, want de eerste komt eraan en de tweede is er al een hele tijd!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 07/08/09, 13:32

Dus Cuicui, nog nieuws van de Z-Machine?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 07/08/09, 15:43

Capt_Maloche schreef:Dus Cuicui, nog nieuws van de Z-Machine?

Dankjewel. Capt, om het onderwerp nieuw leven in te blazen.
Ik heb alleen de informatie die JP PETIT op zijn site publiceert.
We gaan ervan uit dat het droog carbide is bij Sandia Labs. Helaas is de black-out nu totaal, wat niemand verbaast.
Aan de andere kant, zoals ik al heb aangegeven, is JPP van mening dat de renovatie van de Franse z-machine van Gramat weinig interessant is, aangezien het vermogen vanwege zijn ontwerp te beperkt is. Een andere zou moeten worden ontworpen en gebouwd. Prijs: 1/200e van ITER. Het zou in minder dan een jaar gebouwd kunnen worden.
Er worden nog steeds enorme bedragen opgeslokt voor de bouw van ITER en Mégajoule (die een militair belang hebben), maar nog steeds niets voor de studie van een niet-vervuilende energiecentrale die boor-waterstoffusie gebruikt.
Zoals degenen die ons regeren lijken te zeggen: strijd tegen vervuiling en het broeikaseffect, ja, maar op voorwaarde dat we olie- en kernsplijtingscentrales niet overschaduwen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 30/12/10, 01:10

1 jaar later...

Ik heb niets meer gehoord van Z-pinch, behalve wat ik kon doorgeven aan mijn entourage die me vragen stelde over de foto van Sandia's Z-Machine in mijn kantoor :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/12/10, 12:14

Capt_Maloche schreef:Anderhalf jaar later...Ik heb niets meer gehoord van Z-pinch, behalve wat ik kon doorgeven aan degenen om me heen die me vragen stelden over de foto van de Z-Machine van Sandia in mijn kantoor :D

Aan Amerikaanse kant is het een totale black-out. De Russen zijn ook erg discreet. Blijkbaar zijn ze erg blij miniatuur H-bommen te kunnen maken, betrouwbaar en zonder kostbaar onderhoud want zonder A-bom als lucifers. De productie van elektriciteit lijkt hen niet te interesseren, de huidige middelen zorgen voor voldoende winst voor hun aandeelhouders.
Om over de z-pinch te horen, zouden Frankrijk + een paar partners een prototype moeten financieren. Maar we moeten er niet te veel op rekenen, omdat het de sappige uraniumsplijtingsindustrie zou overschaduwen.
En dan zou dat iedereen kunnen beledigen die al jaren luid en duidelijk bazuint dat ITER de toekomst is.
Dernière édition par Cuicui de 30 / 12 / 10, 13: 50, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 30/12/10, 12:40

Cuicui schreef:

Maar we moeten er niet te veel op rekenen, omdat het de sappige uraniumsplijtingsindustrie zou overschaduwen.


Dit is inderdaad het ongeluk, in Frankrijk, "de kerk van de onbevlekte kernsplijting", breekt in de kiem alle programma's die het overschaduwen.
Aan de andere kant van de Atlantische Oceaan is het anders, zolang ze de laatste liters olie niet hebben benut, moeten we niet rekenen op de opkomst van een magnetische nekfabriek.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 30/12/10, 13:02

en kg steenkool : Mrgreen: :|
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 264-gasten