EcoVillage project

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Thunderman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 26/05/06, 02:02

Re: - EcoVillage Project -

par Thunderman » 27/05/06, 20:39

denis schreef:hallo leuk programma! je moet een boerderij of een dorp vinden om te verkopen, maar de prijzen gaan omhoog! Ik zou vertrekken, er is genoeg van deze egoïstische mentaliteiten! een droom ??
maar ik weet dat dromen uitkomen :D
een dorp in de ardeche :D of naar mijn huis, het is ook leuk



Hallo Denis, ja ze stijgen met dezelfde snelheid als de laatste oliereserves leeg raken :| !
0 x
Thunderman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 26/05/06, 02:02

par Thunderman » 27/05/06, 20:41

Econology schreef:Ik verplaats het onderwerp in EcoConstruction.

Je moet toch contact opnemen met Bilbo en de strobouwers?


OK bedankt. Hij is lid van forum Bilbo?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

par Christophe » 27/05/06, 20:47

Thunderman schreef:OK bedankt. Hij is lid van forum Bilbo?


ja

Zoek op "Paille" en je zou hem gemakkelijk moeten vinden (nadat je hem een ​​privébericht hebt gestuurd)
0 x
Thunderman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 26/05/06, 02:02

par Thunderman » 27/05/06, 20:54

Misterloxo schreef:Leuke intentie en leuk programma;

Het doet me denken aan het project "Aper Sonn":

http://www.solidarite.asso.fr/actions/diogene2.htm

Hier zijn andere vergelijkbare projecten:

http://www.passerelleco.info/rubrique.php3?id_rubrique=30


Hallo meneer Loxo, er is geen project dat echt "vergelijkbaar" is met een ander.

Ik, er zijn dagen dat ik alles neerleg, werk, apart ... om iets anders te leven, anders ...
het vereist nog wat moed ...


Vraagt ​​je huidige leven niet om moed om het op dezelfde manier te blijven leiden?

Veel succes met je project.

@+


dank u : Cheesy: ! Een+
0 x
Thunderman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 26/05/06, 02:02

par Thunderman » 27/05/06, 21:10

lio74 schreef:hummm, passerelleco het is een goede link voor jou Thunderman : Cheesy:


Ja, ik weet een beetje over deze site, ik zal ze het project sturen : Wink: .


geef me je adres en ik stuur je mijn project, eindelijk het ontwerp, er is veel gemeen! als je MSN hebt zou het goed zijn.


Ja, ik stuur het je in PB.


een kleine gedachte: pas op dat u niet teveel rekening houdt met de privacy van mensen.

moa ik heb ook te veel ideeën, maar die niet allemaal tegelijkertijd haalbaar zijn, daarom moeten we afhankelijk zijn van de mogelijkheid en de inzet van mensen om verschillende branches te ontwikkelen: agri, ambachten , theater, onderwijs ......


: Cheesy: koel !

mijn idee is om een ​​site (landbouwgrond + gemeenschappelijk gebouw) te hebben die het centrum van een vereniging zou zijn, eindelijk het hoofd van een federatie van assos ...


Ja, dat alle verenigingen deel uitmaken van één en dezelfde vereniging.

ecovillages lijkt een beetje op de toekomst van de planeet ...
het heeft geen zin om naar de straat te gaan om de CRS onder ogen te zien om de manier van leven van het land te veranderen! we moeten mobiliseren en handelen, het goede voorbeeld geven, en mensen die begrijpen dat dit in hun belang is en dat hun kinderen zich bij hen voegen !!


Dit is precies wat ik denk : Cheesy: !
0 x
Thunderman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 26/05/06, 02:02

Re: Nog een...

par Thunderman » 27/05/06, 21:20

camel1 schreef:...


Ja meneer : Cheesy: ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: Nog een...

par lio74 » 27/05/06, 22:07

camel1 schreef:Ons project heet "Entrepote" - acroniem tussen de woorden business + Farmers Fair Trade -
We bevinden ons in het stadium waarin de "moeder" -vereniging (voor een maand) is uitgeroepen en waar de voorbereiding van een GA, bedoeld om de mensen te identificeren die aan het project kunnen deelnemen, aan de gang is.

Ik wil hier zeggen dat een dergelijk project alleen collectief kan worden overwogen, gezien de tegenslagen waarmee we te maken hebben......

Om dit te doen, is het beter om te vertrouwen op testamenten die al goed overtuigd en goed geïnformeerd zijn, die de rol van locomotief kunnen opnemen, door zoveel mogelijk te focussen op het netwerken van vaardigheden / kennis / materiële goederen die ten dienste kunnen worden gesteld van project (wat we thuis het potentieel noemen ...)


...... en de manier waarop het collectief de door bepaalde leden veroorzaakte afwijkingen zal regelen (de menselijke natuur kennende, is het goed om aan alles te denken, inclusief mogelijke "klootzakken" die in de verleiding zouden komen om zich met het systeem te bemoeien.. . :onheil: )

.....

En vergeet natuurlijk niet de wereldwijde dimensie, zodat deze initiatieven, verspreid over het hele grondgebied, samenkomen in een netwerk, beide informatiebronnen, concrete voorbeelden van prestaties, culturele praktijk " organisch ", van inkoopgroepen op natuurlijke producten, waardoor het mogelijk is af te zien van massadistributie.

.....
Michel


zoveel dingen waar we het mee eens zijn!!!

je bericht is erg bemoedigend, als je het niet erg vindt om kleine kinderen zoals moa te sponsoren :?
Ik zou echt wat advies nodig hebben van oudere mensen met ervaring...

we kunnen het in een paar woorden samenvatten: er is geen beter salaris dan het land te hebben bewerkt, het hout te hebben gevormd of een prachtig robuust gebouw te hebben gebouwd :!: het is een salaris dat in verhouding staat tot ons werk en onze inzet :!:

laten we verder gaan in deze richting!!!

:pijl: voor donderman:
windenergie is helemaal niet geweldig :pijl: veel lawaai, ontsiering van het landschap en prestaties niet gegarandeerd...
er zijn veel meer subsidies voor zonne-energie en het is een zeker inkomen aangezien je de elektriciteit aan EDF moet verkopen!!!

@++++
PS: een boek dat ik bijna uit heb :pijl: "Kronieken van hemel en leven" Hubert Reeves
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76

Re: Nog een...

par geotrouvetout » 28/05/06, 00:33

lio74 schreef:windenergie is helemaal niet geweldig :pijl: veel lawaai, ontsiering van het landschap en prestaties niet gegarandeerd...
er zijn veel meer subsidies voor zonne-energie en het is een zeker inkomen aangezien je de elektriciteit aan EDF moet verkopen!!!


De EDF-palen ontsieren het landschap niet??? en de prestaties van fotovoltaïsche cellen zijn niet geweldig, de productiekosten, de vervuiling om ze te vervaardigen en hun levensduur, het is net als brandstofcellen, je moet de waterstof stroomopwaarts produceren.
Zoals gezegd in een post van een ander onderwerp, kan een windturbine worden ontmanteld en gerecycled, terwijl we voor fotovolaica niet weten wat de toxiciteit is van de materialen die in de samenstelling van de cellen zitten.
Windturbines kunnen worden gemaakt (systeem D), terwijl er moet worden geïnvesteerd in fotovoltaïsche energie.
Als de subsidies hoger zijn, is dat omdat het iets verbergt, want 1 kW/h of het nu wind of zon is, is nog steeds 1 kW/h.

GEO : Idee: .
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: Nog een...

par lio74 » 29/05/06, 13:59

geotrouvetout schreef:
De EDF-palen ontsieren het landschap niet??? en de prestaties van fotovoltaïsche cellen zijn niet geweldig, de productiekosten, de vervuiling om ze te vervaardigen en hun levensduur,
........
Zoals gezegd in een post uit een ander topic, kan een windturbine worden ontmanteld en gerecycled.....

Windturbines kunnen worden gemaakt (systeem D), terwijl er moet worden geïnvesteerd in fotovoltaïsche energie.
Als de subsidies hoger zijn, is dat omdat het iets verbergt, want 1 kW/h of het nu wind of zon is, is nog steeds 1 kW/h.

GEO : Idee: .


dus daar ... ja ik ging te snel ... het is waar dat het demonteren en recyclen van de panelen sommige pbs breekt, ik wist het. Ik ben het slachtoffer van over-mediatisering van zonne-energie (bovendien heeft mijn buurman deze installatiedoos gelanceerd...) Ik zal de volgende keer voorzichtiger zijn...

als onderdeel van de ontwikkeling van je eco-site, donderman, zouden het meer kleine windturbines zijn, die elk een gebouw aandrijven!

toen ik de vorige post schreef dacht ik aan de hoofdlijnen of windmolenparken die veel lawaai maken en die zo ver gaan dat ze het ecosysteem verstoren (vooral de vogels)...

dus zon is niet beter dan wind... Ik bedenk dan een ander alternatief :pijl: een grote generator die werkt in pantone en/of in HVB (olie geproduceerd door de site... het is nog beter)...

@+++ allemaal :!:
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76

Re: Nog een...

par geotrouvetout » 29/05/06, 15:23

lio74 schreef:toen ik de vorige post schreef dacht ik aan de hoofdlijnen of windmolenparken die veel lawaai maken en die zo ver gaan dat ze het ecosysteem verstoren (vooral de vogels)...

Zon is dus niet beter dan wind.


Het is waar dat vogels genoeg in hun genen hebben om alle obstakels te ontwijken behalve windturbines : Mrgreen: .

Grapje terzijde, de oplossing is om een ​​mix te gebruiken van hernieuwbare energie, zonne-energie voor de productie van warm water en zonne-ovens en een associatie met Stirling, windenergie, geen gevuld veld nodig, slechts één verstandig gebruikt, HVB in groepen , geothermische energie voor verwarming en nog veel meer, als de vestiging van een dorp in de buurt van een rivier, een rivier of een bergstroom in het water enz...
Uiteindelijk biedt de natuur ons veel meer dan onze behoeften, we moeten gewoon uit een lobbyeconomie komen.

GEO : Idee: .
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 69-gasten