Sectie octrooien van uitvindingen?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.

Hoe wilt u dat het gedeelte "Patenten" wordt weergegeven?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/05/06, 17:31

bob_isat schreef:De patentsectie zou het mogelijk maken de vertaaltaak op te splitsen, hetgeen voor iedereen voordelig is


Eerlijk gezegd weet ik niet of volledige patentvertalingen verstandig zouden zijn (in termen van werk voor de vertalers)...en veel interessante patenten zijn in het Frans...Ik bedoel daarmee dat we al veel werk te doen hebben FR-patenten indienen voordat ze zich op buitenlanders wagen.

Niettemin zou het in sommige gevallen interessant zijn om de samenvatting (samenvatting) en bepaalde passages van de meest interessante buitenlandse patenten te vertalen (persoonlijk ken ik, afgezien van het Engels, een vreemde taal niet goed genoeg om vertalingen te maken)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Betreft: Patenten




par Christophe » 22/05/06, 17:35

bojourvous5094 schreef:Een nieuwe categorie van forum in het gedeelte "OCTROOIEN"

Waarom niet een "octrooien" -categorie plaatsen met secties voor de soorten uitvindingen die worden behandeld ...

Dit is mijn suggestie 8)


Ja, ik zou meer die mening zijn toegedaan.

Een sectie "Patenten" op hetzelfde niveau als Pantone of onconventionele motorisering met sub forum afhankelijk van de categorie ... daarna zal het geen gemakkelijke taak zijn om te classificeren.

Het zou het mogelijk maken om interessante patenten voor te leggen, maar die niet noodzakelijkerwijs met pantone of motoren te maken hebben...

Wat denk jij?
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Betreft: Patenten




par lio74 » 23/05/06, 13:14

Econology schreef:
Ja, ik zou meer die mening zijn toegedaan.

Een sectie "Patenten" op hetzelfde niveau als Pantone of onconventionele motorisering met sub forum afhankelijk van de categorie ... daarna zal het geen gemakkelijke taak zijn om te classificeren.

Het zou het mogelijk maken om interessante patenten voor te leggen, maar die niet noodzakelijkerwijs met pantone of motoren te maken hebben...

Wat denk jij?


ja ja dat verbreedt het onderwerp!!!
wat betreft de classificatie... hummm :? het ziet er niet vanzelfsprekend uit :!:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07

Betreft: Patenten




par bob_isat » 23/05/06, 17:19

lio74 schreef:

Een sectie "Patenten" op hetzelfde niveau als Pantone of onconventionele motorisering met sub forum afhankelijk van de categorie...


Helemaal mee eens

enkele voorstellen voor categorieën in de patentsectie, met betrekking tot de patenten die te vinden zijn op freepatentsonline en op espacenet.ch:

- "eenvoudige" waterinjectie
-geëlektrificeerde waterinjectie
- elektrificatie van brandstoffen
- hervorming van de brandstof
-plasma-depollutie
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/06/06, 10:08

Oké, ik ga dit deel van de forum.

Na de laatste twee suggesties wordt het geen gemakkelijke opgave...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/06/06, 11:24

Hier heb ik de categorie gemaakt:

Patenten, uitvindingen en innovaties

Ik wilde me liever niet alleen beperken tot patenten, zodat ik ook over innovatie en uitvindingen kon praten. (waardoor de reikwijdte van de actie aanzienlijk zal worden uitgebreid)

Het is logischerwijs tussen de categorieën Pantone en Milieu geplaatst

Momenteel zijn er slechts 4 delen, maar dit zou voldoende kunnen zijn:

1) Verbeterde verbranding: Patenten die de verbranding verbeteren: waterinjectie, plasmabehandeling, ionisatie van brandstof of oxidatiemiddel.

2) Depollutie: Patenten of innovaties die te maken hebben met depollutie: uitlaatgassen (katalysator, plasmabehandeling, enz.), verbranding of industrieel procesgas, enz.

3) Niet-fossiele energieën: Elke innovatie of patent die betrekking heeft op de creatie van energie op basis van niet-fossiele bronnen: een nieuw type windturbine, nieuwe zonnepanelen, een geavanceerd geothermisch systeem...

4) Overige innovaties: Andere uitvindingen die verband houden met de econologie, maar die niet in de eerste drie categorieën vallen.

Ik denk dat om op deze manier te werk te gaan een goed gebruik zou zijn van [ ] om het type innovatie te classificeren: [Octrooi], [Innovatie] of [Uitvinding].

De nuance tussen innovatie en uitvinding is als volgt: een uitvinding is iets veel ‘nieuws’ dan een innovatie die ‘slechts’ een verbetering is van een bestaand systeem of proces. En over het algemeen heeft een innovatie meer kans commercieel succesvol te zijn dan een uitvinding...

Ik zal de beschrijving en de toetsaanslagen herzien nadat ik uw mening heb ontvangen....
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten