Nog een eeuwigdurende beweging?

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
tao
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 07/07/04, 21:52

Nog een eeuwigdurende beweging?

par tao » 07/07/04, 22:09

Ik raad u aan deze site te bezoeken.

http://environenergy.co.uk/

Het systeem is verbazingwekkend en, denk ik, de omweg waard.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

par Christophe » 07/07/04, 22:47

Nou... ik zal je misschien teleurstellen, maar ik geloof niet echt meer in mechanische systemen... en dit lijkt er één te zijn.

Hebben ze dan al een prototype gemaakt? Dat betwijfel ik....Omdat het verzoek om financiering en het sponsoraspect alleen maar kan leiden tot een nieuwe georganiseerde zwendel...zoals de Zwitserse RQF/RQM....
0 x
lordm
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 16/02/05, 11:41

par lordm » 26/01/06, 12:35

Salut!

In feite is dit proces niet nieuw.

Het probleem is heel eenvoudig: je zult merken dat de massa's die op de armen van het wiel zijn bevestigd een grotere afstand afleggen om omhoog te gaan dan om naar beneden te gaan. Volgens de wetten van de kinetiek is de energie die wordt besteed om de massa’s omhoog te laten gaan daarom groter dan de energie die ze produceren wanneer ze naar beneden gaan, dus na een moment stopt de machine (wanneer deze de hele tijd op deze manier heeft doorgebracht). beginnen).

Het toevoegen van veren verandert niets: een veer geeft alleen de energie terug die jij eraan levert. Willen de veren bijdragen aan de beweging van de massa's, dan moeten de massa's hebben bijgedragen aan het vouwen van de veren. In het geval van een perfecte veer (die geen energie zou dissiperen door wrijving, wat overigens niet bestaat), verkrijgen we daarom een ​​som van krachten nul.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Mikhail
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 21/01/05, 11:55
Plaats: 38

par Mikhail » 26/01/06, 14:28

Econology schreef: Nou... ik zal je misschien teleurstellen, maar ik geloof niet echt meer in mechanische systemen... en dit lijkt er één te zijn...

Je moet niet geloven, maar begrijpen en analyseren!
Ja ...
0 x
SM
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2

par Lapin » 26/01/06, 15:16

Toch, ondanks het feit dat dit ding onzin is
dit weerhoudt de webmaster er niet van om zichzelf te financieren en meer
met de advertenties. Ik kreeg 4 pop-ups door op de link te klikken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Mikhail
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 21/01/05, 11:55
Plaats: 38

par Mikhail » 26/01/06, 22:22

Cadeau.

We nemen een glazen kom, strikt cilindrisch, ongeveer. 0.5 l en half vullen met zeer vluchtige vloeistof, b.v. ether.
Daarna maken we een 'plug', ctd - we snijden een dunne wafel uit het hout (bijvoorbeeld perenhout), waarbij de boven- en onderkant duidelijk gemarkeerd zijn.
We voeren het door een draaibank om het rond te maken en we boren een klein gaatje in het midden.
We steken de dop met kracht ondersteboven (van boven naar beneden) in de kom, 3/4 van de bovenkant. De dop moet de kom goed afsluiten.
Door het kleine gaatje in het midden duwen we een capillair helemaal naar de bodem en buigen deze boven het omgekeerde U-vormige kapje.
We sluiten de kom bovenaan hermetisch af en dat is alles. (vs)

De ether zal, door onder de koek te verdampen, de druk verhogen.
Door de druk zal de vloeibare ether door het capillair stijgen en druppel voor druppel op de houten cake vallen.
Onder invloed van de zwaartekracht zal het de taart oversteken en de onderste tank bereiken....
De vallende druppels kunnen een heel klein molenrad, b.v.
En het draait NON-STOP. (vs)
C'est tout.

PS Sorry voor de tekening...

Ciao.
0 x
SM
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6987
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2911

par gegyx » 26/01/06, 23:02

Hallo Michail
????? de druppels kunnen niet terugkeren naar de bodem waar ze vandaan kwamen, omdat ze door de houten stop moeten.
Als het hout poreus is en de vloeistof het hout bevochtigt, zal het niet lager kunnen vallen; als de druk van onderaf de vloeistof doet stijgen, wordt tevens voorkomen dat de vloeistof via de plug terugkeert.
En als de vloeistof vervolgens door de plug naar beneden kan stromen, zal het gas van de trap eronder er eerst doorheen gaan, omdat dit een hogere druk heeft.
En waarom zou de ether dan verdampen? Dit komt omdat er een externe warmtetoevoer is…
Als vloeistof stijgt, zal deze hoe dan ook een evenwicht bereiken.
In dit geschenk zie ik eerder een hernieuwing van eeuwige vragen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Mikhail
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 21/01/05, 11:55
Plaats: 38

par Mikhail » 27/01/06, 06:07

gegyx schreef:Hallo Michail
????? de druppels kunnen niet terugkeren naar de bodem waar ze vandaan kwamen, omdat ze door de houten stop moeten.
Als het hout poreus is en de vloeistof het hout bevochtigt, zal het niet lager kunnen vallen; als de druk van onderaf de vloeistof doet stijgen, wordt tevens voorkomen dat de vloeistof via de plug terugkeert.
En als de vloeistof vervolgens door de plug naar beneden kan stromen, zal het gas van de trap eronder er eerst doorheen gaan, omdat dit een hogere druk heeft.
En waarom zou de ether dan verdampen? Dit komt omdat er een externe warmtetoevoer is…
Als vloeistof stijgt, zal deze hoe dan ook een evenwicht bereiken.
In dit geschenk zie ik eerder een hernieuwing van eeuwige vragen...

Je bent er zeker van?
Denk nog eens na, je hebt veel dingen gemist.
0 x
SM
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen

par Rulian » 27/01/06, 11:19

Mikhail schreef:Cadeau.
De ether zal, door onder de koek te verdampen, de druk verhogen.
Door de druk zal de vloeibare ether door het capillair stijgen en druppel voor druppel op de houten cake vallen.
Onder invloed van de zwaartekracht zal het de taart oversteken en de onderste tank bereiken....
De vallende druppels kunnen een heel klein molenrad, b.v.
En het draait NON-STOP. (vs)
C'est tout.

Onmogelijk, mijn kleine Mikhail. Want als je ether in de kom verdampt, zal deze bij het verlaten van het capillair ook buiten verdampen. Het gaat dus nooit meer terug in de kom. De verkeersopstopping zou hem dat in ieder geval verhinderen.

Zelfs het koelen van de buitenkant van de kom om de ether opnieuw te condenseren en het verwarmen van de binnenkant van de kom om het te verdampen zou niet winnen. Maar in dit geval hebben we een motor zoals elke andere met warmte en dus energie-input.

Dan blijft het zo dat de druk in de omhulling van de kom hoger is dan in de atmosfeer. Dus dezelfde druk die ervoor zorgt dat de vloeibare ether uit de kom komt, zou volledig en noodzakelijkerwijs voorkomen dat de ether opnieuw binnendringt nadat hij uit het capillair is gevallen.
Mikhail schreef:Denk nog eens na, je hebt veel dingen gemist.

...jij ook weer zo lijkt het ;)

Jouw probleem in de natuurkunde, Mikhail, is dat je alleen ziet wat je wilt zien. Maar zo werkt het niet. Uw systeem kan niet werken. Ik wed daarop wat je wilt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

par Christophe » 27/01/06, 11:38

Mikhail schreef:En het draait NON-STOP. (vs)
Dat is het


maar natuurlijk....zet je glas op -50°C en we zullen zien of het NON STOP blijft draaien...

Je ether pompt de omgevingswarmte rond, dat is alles... de hercondensatie heeft koude nodig (ook al is het maar een kleine delta in T°, waar komt het in jouw geval vandaan??). Je speelt eenvoudigweg op de thermo- of capillaire eigenschappen van de ether en het is mogelijk dat bij omgevingstemperatuur jouw WONDER (met een lage delta van T°) plaatsvindt... maar er vindt nooit enige energiecreatie plaats. ..

Hou aub op met dit soort redeneringen....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten