In mijn omgeving, tekort aan fossiele brandstof....Lege tankstations!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14925
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4341

Re: In mijn omgeving tekort aan fossiele brandstof....Lege tankstations!




par GuyGadeboisTheBack » 11/10/22, 23:04

Zemmour: "Dat is goed, goede hond!"
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: In mijn omgeving tekort aan fossiele brandstof....Lege tankstations!




par Christophe » 11/10/22, 23:33

Guy komt niet om beleefdheidslessen te geven: je hebt vanavond net laten zien dat je een echte kleine stront was ... tot over 2 maanden ... of niet!
2 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16119
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239

Re: In mijn omgeving tekort aan fossiele brandstof....Lege tankstations!




par Remundo » 11/10/22, 23:59

De Donges-raffinaderij, een andere zeer grote raffinaderij, gaat op zijn beurt in staking

https://www.sudouest.fr/economie/energi ... 568865.php

altijd de CGT bij de manoeuvre.

Ik vertelde je een paar dagen geleden, Ik heb de indruk dat ze het land willen blokkeren...

salarissen van raffinaderijarbeiders en operators beginnen uit te gaan, eerlijk gezegd worden ze niet slecht betaald in de 2-3000 €/maand... net als kleine frames... : Roll:
https://www.midilibre.fr/2022/10/11/pen ... 728701.php

maar hun beweging wordt naar mijn mening niet zozeer ondersteund door de Fransen.
1 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: In mijn omgeving tekort aan fossiele brandstof....Lege tankstations!




par Christophe » 12/10/22, 00:03

CGT = kokos = poutine… : Mrgreen:

De Mairde is echt een grote!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: In mijn omgeving tekort aan fossiele brandstof....Lege tankstations!




par Christophe » 13/10/22, 00:32

Interessant is dat het niet de schuld is van de CGT...Frans...(om de feiten te controleren...)

0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: In mijn omgeving tekort aan fossiele brandstof....Lege tankstations!




par Macro » 13/10/22, 22:05

Ik realiseerde me net dat ik niet een van de kandidaten ben voor de permban.... Even een kort berichtje om je dat te laten weten... Als je geïnteresseerd bent in het verdienen van een onfatsoenlijk salaris.... De petrochemische industrie is aan het werven en het ontbreekt enorm aan kandidaten om een ​​fortuin te verdienen.... Nou.... Je moet gewoon accepteren om te buigen vergeet al je idealen accepteer het eerste telefoontje in minder dan 30 minuten te beantwoorden en riskeer 20 jaar levensverwachting te verliezen van het inademen van giftige dampen... En je wordt rijkelijk betaald... Ongeveer 3 keer wat een ingenieur verdient die bomen laat groeien en de planeet probeert te redden door de aerodynamica van een trailer te profileren.... Alleen... Je hebt om tegen jezelf te zeggen.... Dat wat je opzij gaat zetten.... Je doet het alleen voor je erfgenamen... Omdat je dan bent overleden aan kanker of een incident.... Wat zeg je? Om een ​​directiesalaris te verdienen met alleen baccalaureaat plus 2.... nou stuur me een privébericht.... Ik stuur het naar de hr-afdeling.... Remundo.... Voor info... In de petrochemie .... We hebben niet eens 1/20e van het personeel van vakbonden..... Dus voordat we gaan spugen op de goedbetaalde jongens waar ik trots op ben... kom en werk met ze, ze' re werven ..... En geloof me .... U zult merken dat uw brandstof 1euro90 de liter heeft .... Het wordt gegeven .....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16119
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239

Re: In mijn omgeving tekort aan fossiele brandstof....Lege tankstations!




par Remundo » 13/10/22, 22:19

Oh Macro voelt zich overstuur.

beste vriend, je hoeft je alleen maar op de RMI/RSA te zetten voor 800 €/maand en de goede lucht van je tuin in te ademen. niet nodig is om bij te dragen aan pensioen, wordt de minimumleeftijd verlengd. Uw gezondheid is meer waard dan € 2000/maand.

Het vullen van tanks en vrachtwagens kan grotendeels geautomatiseerd worden en medewerkers kunnen indien nodig beschermende kleding dragen. Volgens mij is dat allemaal gedaan. Daar ontbreekt het Total niet aan miljarden.

Ik heb niet veel slechte dingen gezegd over de CGT, ik ben feitelijk.

Hij begint te spreken van een algemene staking. dat verbaast me niet; Ik voelde dat de CGT het land wilde blokkeren en het is niet ver van doen: brandstofhendel + nuke-hendel.

het zou ook in de RATP / SNCF kunnen bewegen. Vandaag heb ik een Allier-Puy de Dôme-rondreis gemaakt, bijna alle stations zijn gesloten, de weinige die open zijn hebben een staart van 300 meter. Ik heb dat in mijn leven nog nooit gezien in deze doorgaans vredige hoekjes.

De Toussaint-vakanties over een week worden aangekondigd Rock'n'roll...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: In mijn omgeving tekort aan fossiele brandstof....Lege tankstations!




par Christophe » 13/10/22, 23:08

Ja en nee...de levensverwachting van raffinaderijmedewerkers wordt ernstig verminderd...

Macro doet zijn man vanavond, negeer hem beter...

Voor de algemene staking komt PSA blijkbaar op gang...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16119
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239

Re: In mijn omgeving tekort aan fossiele brandstof....Lege tankstations!




par Remundo » 13/10/22, 23:21

het zou niet zo moeilijk moeten zijn om handelaars te vinden met een vergelijkbare verminderde levensverwachting die 1500 €/maand verdienen in plaats van 3000...

Het kan zelfs zijn dat de betreffende medewerkers in de rij staan ​​bij het tankstation en dagelijks gehinderd worden om te werken... : Roll:

goed volhouden...



hoeveel verdient een arbeider die zijn rug breekt in een 3X8 om 5 uur 's ochtends?
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: In mijn omgeving tekort aan fossiele brandstof....Lege tankstations!




par Forhorse » 14/10/22, 00:03

Persoonlijk verdien ik tussen 2000 en 3000 € per maand met BAC-1 (professioneel baccalaureaat), ik breng 1/4 van mijn werktijd door met rondrijden op het platteland in een busje, en de enige giftige dampen die ik inadem zijn ammoniak in sommige schuren.
Aan de andere kant hebben we het ook moeilijk met rekruteren...
A ja 's avonds als je thuiskomt ruik je de koe, en 1 week per maand moet je 7 dagen per week en 7 uur per dag geaccepteerd worden om gebeld te worden
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 239-gasten