tronxys x5sa pro 500 review: filament zit vast in de extruder

Forum gewijd aan 3D-printen: 3D-printtechnologieën (fdm, lcd, sla ...), hardware, software, slicers, instellingen, gebruik, database, modeluitwisseling, tips en trucs, optimalisatie, uitwisseling van ervaringen...
auroret83
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/03/22, 15:48
x 1

tronxys x5sa pro 500 review: filament zit vast in de extruder




par auroret83 » 06/03/22, 15:58

Dag

Ik heb de tronxy x5sa 500 pro en de upgradekit gekocht. Ik heb er veel goede reacties op gelezen. Nou, na 2 kg gesmolten filament kon ik niets meer printen. Waarvoor ? Omdat de extruders niet goed werken. Na een retourtje filament of zelfs maar een stop is het filament beschadigd en gaat niet meer omhoog, de extruder blokkeert het filament. En ik heb het in één kleur, ik kan me niet eens tweekleurig voorstellen.

Ongeacht de instelling via de software of het instellen van het wiel van de extruder, het resultaat en hetzelfde.

Heeft iemand een oplossing?

dank u
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Review tronxys x5sa pro 500




par Christophe » 06/03/22, 17:02

Je hebt geluk, ik heb er een ... zonder de upgradekit (wat is het?) ...

Begin met te lezen wat ik hier denk: 3d-printers / tronxy-x5sa-500-pro-verbetering-z-as-hoe-een-distributieriem-t16537-plakken-plakken.html

Het grote probleem is de montage: het is absoluut noodzakelijk dat het chassis goed vierkant gemonteerd is, anders is geen enkele vorm goed...Er staat zelfs een fout in de instructies: als je de stappen volgt is het onmogelijk om te monteren... Ik heb de mijne meer dan 18 maanden geleden gemonteerd...

Plaats hier wat foto's van jou en je zorgen?

Ik had ook wat filament "bewerking" in de extruder als dat is wat je denkt...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Review tronxys x5sa pro 500




par Christophe » 06/03/22, 17:06

Anders kunt u ook dit onderwerp lezen over tests op verschillende filamenten: 3D-printers/test-beste-3D-printerfilamenten-2020-pla-pla-tpu-petg-carbon-t16592.html

Sommige filamenten blijven meer in de extruder steken dan andere...

De printsnelheid speelt in op het blokkeren van de filamenten, probeer deze terug te brengen tot ongeveer 50-60 mm/s... en verhoog de temperatuur van de nozzle iets...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "3D-printers en 3D-print: machines en technologieën, hardware, software, gebruik en optimalisatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 37-gasten