Gebarsten vuurvaste stenen houtketel, is het serieus?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
bombocox
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 03/01/22, 21:42
x 2

Re: Gebarsten vuurvaste stenen houtketel, is dit serieus?




par bombocox » 25/02/22, 19:40

Hallo,

Bedankt voor al dit specifieke advies!

Prettige avond

Nicolas
0 x
bombocox
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 03/01/22, 21:42
x 2

Re: Gebarsten vuurvaste stenen houtketel, is dit serieus?




par bombocox » 07/04/22, 08:04

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Ahmed schreef:Bijzondere aandacht moet worden besteed aan de toestand van het plaatwerk aan de binnenkant van de bodem van de haard: het is gebruikelijk dat condensatie van zure dampen in de lagere delen het plaatwerk aantast en lekkage veroorzaakt...

Ja, de neiging tot oxidatie is na verloop van tijd een tastbaar feit. Ik stop dit fenomeen met verdund citroenzuur zonder te spoelen, het is net als de Frameto voor veel goedkoper en zonder gevaar.


GuyGadeboisLeRetour, als je zegt dat je roest stopt met citroenzuur, is dat een goed idee, maar het verdwijnt niet door de hitte?

Goedendag!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Gebarsten vuurvaste stenen houtketel, is dit serieus?




par Ahmed » 07/04/22, 09:39

Kerel is hier niet langer om u te antwoorden, maar ik begrijp uw vraag niet: kunt u deze opnieuw formuleren?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
bombocox
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 03/01/22, 21:42
x 2

Re: Gebarsten vuurvaste stenen houtketel, is dit serieus?




par bombocox » 07/04/22, 09:53

Hij zegt zelfs dat hij verdund citroenzuur op de bodem van de haard legt om oxidatie te beperken, maar dat het zuur door de hitte niet "verbrandt"?
Het is gewoon een kwestie van begrip, hij zal het antwoord kunnen geven als hij daar anders terugkomt.

Kortom, bedankt voor uw interesse in het onderwerp.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Gebarsten vuurvaste stenen houtketel, is dit serieus?




par Ahmed » 07/04/22, 10:29

Het zuur combineert met het ijzeroxide om een ​​nieuwe stabiele ijzerverbinding te vormen en hitte verandert hier niets aan. Dit belet echter waarschijnlijk niet dat verbrandingszuren hun vernietigende werk voortzetten in de koudste delen waar condensatie van verbrandingsgassen plaatsvindt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 326-gasten