Chinoiserie à vent (Chinese windturbine) - verbetering van de controller

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
wat dan ook
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/01/21, 13:52
x 2

Chinoiserie à vent (Chinese windturbine) - verbetering van de controller




par wat dan ook » 29/09/21, 11:40

Hallo,

Allereerst vergeef me als het onderwerp niet in de juiste sectie lijkt te staan ​​(dat een moderator niet aarzelt om het onderwerp te verplaatsen).
Heeft meer met elektronica te maken.

Onlangs kreeg ik de kans om een ​​Chinese 96volt windturbine te vinden.
Het kostte me een tijdje om erachter te komen hoe de controller werkt.

Ter info, dit is dit toestel:

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

Ik haal de afbeeldingen uit dit bericht: hernieuwbare energie / 2kw-windturbine-haalbaarheidsstudie-bij-mijn-huis-t14373-160.html

De functie is op zijn minst eenvoudig, het werkt, maar ik vind dat de belastingafschakeling in de upload nog steeds is verwijderd!
We hebben inderdaad een voeding van het gestabiliseerde type om het circuit van stroom te voorzien dat instelbaar is. Het was op 14 volt, ik verlaag het tot minder dan 12 volt om daarna een arduino aan te sluiten.

Enerzijds gaat de meting van wat eruit komt via een geïntegreerde schakeling dan lijkt alles te worden beheerd door 4 transistoren en... 12v/250v relais die openen of sluiten twee grote statische relais om af te werpen. Alleen hier vind ik deze montage enigszins walgelijk om nog maar te zwijgen van het geluid dat wordt gegenereerd door de 3 blauwe relaisrelais, zelfs als de generator duidelijk werkt met een mppt dan met een pwm.

Ik heb ook hetzelfde probleem dat veel voorkomt op deze controller, de led "batterij polariteit omgekeerd" die oplicht wanneer alles correct is aangesloten.

De controller laat alles los van meer dan 110 volt in de ontladingsweerstand. Ik heb op dit moment twee condensatoren parallel gemonteerd van 520µf voor 200v om te egaliseren wat eruit komt.
Het doel zou zijn om het circuit te veranderen, om iets beters te doen met transistors, maar ik heb niet genoeg kennis van waar dit bericht een soort oproep voor hulp is om een ​​assemblage te maken met waarom geen arduino.

Het resultaat dat ik wil bereiken, zou zijn om de spanning voor het afschakelen van de belasting te kunnen verhogen tot ongeveer 140v en, indien mogelijk, waarom niet de mogelijkheid om de afstelling te verfijnen. De controller zoals hij is of bijna op de foto's is momenteel aangesloten op een mppt lader.
Bij rustig weer moet ik foto's maken van het circuit zoals het is.

Ik heb geen specifieke kennis van Newbe-elektronica zoals ze zeggen, maar met eenvoudige taal moet het voor mij mogelijk zijn om deze leemte op te vullen.

Ik kijk ernaar uit om je te lezen!
2 x

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten