De Bierfabel over de verdeling van belastingen

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: De Bierfabel over de verdeling van belastingen




par thibr » 06/06/21, 15:46

het is gepost in het onderwerp humor
Ik vond het op de forum
https://forums.automobile-propre.com/to ... /#comments
zoals welke humor niet noodzakelijkerwijs door iedereen op dezelfde manier wordt gedeeld ... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: De Bierfabel over de verdeling van belastingen




par Christophe » 06/06/21, 16:19

Behalve dat de oorspronkelijke auteur het zeker niet op een humoristische manier heeft geschreven!

In hetzelfde genre, in erger: economie-financiën / fabel-de-dame-van-het-land-nep-geld-en-kredieten-t1914.html
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: De Bierfabel over de verdeling van belastingen




par GuyGadeboisTheBack » 06/06/21, 16:24

Christophe schreef:Behalve dat de oorspronkelijke auteur het zeker niet op een humoristische manier heeft geschreven!

Inderdaad.
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: De Bierfabel over de verdeling van belastingen




par thibr » 06/06/21, 16:31

zeker, maar ik denk dat sommige : Mrgreen: weten niet hoeveel geluk ze hebben in een systeem van sociale bescherming dat bepaalde garanties biedt.
Persoonlijk betaal ik geen belasting en mijn kinderen konden hoger onderwijs volgen door beurs te zijn : Mrgreen: wat meer : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: De Bierfabel over de verdeling van belastingen




par Christophe » 06/06/21, 18:34

Thibr schreef:zeker, maar ik denk dat sommige : Mrgreen: weten niet hoeveel geluk ze hebben in een systeem van sociale bescherming dat bepaalde garanties biedt.


Natuurlijk ! Klootzakken van de armen, ik zei het hierboven !! En Coluche ruim voor mij!

Thibr schreef:Persoonlijk betaal ik geen belasting en mijn kinderen konden hoger onderwijs volgen door beurs te zijn : Mrgreen: wat meer : Wink:


Armoede zal de planeet redden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De Bierfabel over de verdeling van belastingen




par Exnihiloest » 06/06/21, 18:59

Thibr schreef:zeker, maar ik denk dat sommige : Mrgreen: weten niet hoeveel geluk ze hebben in een systeem van sociale bescherming dat bepaalde garanties biedt.

Er zijn inderdaad mensen die het niet weten.
En er zijn ook de jaloerse en de gecomplexeerde; deze proletariërs zijn bourgeois die hebben gefaald. En deze maken degenen die ze benijden tot zondebokken en degenen die verantwoordelijk zijn voor al hun kwalen.

Toch weten we heel goed dat er in samenlevingen zonder de rijken geen middenklasse is, er zijn alleen de armen. We moeten dus omgaan met inkomensongelijkheid zolang het leven fatsoenlijk blijft, aangezien dit uiteraard de voorwaarde is voor het scheppen van welvaart. Waarvoor dient solidariteit als er geen welvaart wordt gecreëerd? En waarom zouden mensen rijkdom creëren als ze er zelf niet van profiteren? Laat degenen die in filantropie geloven het goede voorbeeld geven en welvaart voor iedereen produceren.

Ik, die geen verstand van geld heb, zal echter hun miljarden niet afschuiven op Bill Gates of Zuckerberg (zolang hun bedrijven hun belastingen betalen), want ik had niet zo'n bedrijf kunnen ontwikkelen waar iedereen de wereld van profiteert. Maar veel, ja, vooral de zweren zoals we hier zien. Klagen over de samenleving waar ze van profiteren, het belasteren van grote bedrijven en het afzagen van de tak die hen draagt, is hun favoriete tijdverdrijf.

Ongeacht het socialezekerheidsstelsel van het land, ze zijn in ontkenning, alles zou "verrot" zijn volgens hun favoriete term, die ik zie als een gevolg van hun ontoereikendheid en hun jaloezie op de machtigen. Ze vituperen zodat we de rijkdom van anderen oppompen. Om het te genereren, is er niemand meer. Ze zouden kaliefen willen zijn in plaats van kaliefen, behalve dat ze het niveau niet hebben. Ze willen dat we delen wat van anderen is, maar ze hebben nooit iets te delen behalve hun morele lessen. Ze vallen onder de psychiatrie en worden altijd gevaarlijk als ze de macht grijpen, wat eigenlijk hun zure droom is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: De Bierfabel over de verdeling van belastingen




par GuyGadeboisTheBack » 06/06/21, 19:03

Meneer Cliché sprak... : Roll:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: De Bierfabel over de verdeling van belastingen




par Christophe » 06/06/21, 19:11

Uh nee... gewoon een beetje (heel) ouderwets! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De Bierfabel over de verdeling van belastingen




par Exnihiloest » 06/06/21, 19:36

Laurel en Hardy hervatten hun nummer. Daar zijn het niet de kleine en de grote, maar de jongste en de oude. En we weten wie de oude man is. Het is de folie van de ander, een zestigjarige die nog nooit meer dan 3 woorden op één lijn heeft zien komen zonder een persoonlijke aanval te doen.

Mijn pamflet was in ieder geval duidelijk. Gezien de reacties herkenden de doelwitten elkaar. : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: De Bierfabel over de verdeling van belastingen




par GuyGadeboisTheBack » 06/06/21, 20:18

"Mijn pamflet", maar het is omdat hij er meer in gelooft, de man! Een verzameling ongegronde troep, rechts, burgerlijk, dom, zonder idee, afgezaagd, leeg en bovendien geschreven in een pompeuze taal die in 1950 moet hebben aangesproken... : Roll:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten