Mijn groentetuin op 54

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Mijn moestuin op 54




par Biobomb » 15/06/21, 17:47

Moindreffor schreef:
Biobombe schrijft:Ja Miaos, het is niet gemakkelijk te programmeren, maar niet onmogelijk, terwijl de "gasfabriek" wordt vermeden.

Ik denk dat je op zoek bent naar ingewikkeld waar we het eenvoudig kunnen maken, het is waar dat we steeds meer sondes van alle soorten hebben, steeds efficiëntere uitrusting, die steeds meer mogelijkheden openen en we beginnen te dromen...

gebruik een sonar om de diepte van het water te meten wanneer een eenvoudige polystyreen bal een zeer goede vlotter zou hebben gemaakt, gekoppeld aan een detector en er was geen probleem meer, of zelfs een eenvoudig systeem van schakelaars zal en komt

Ik denk dat, gezien het gewicht van de ramen van Didier's kozijnen, het niet de wind is die ervoor zorgt dat ze wegvliegen : Mrgreen: maar aan de andere kant is het dit gewicht dat je moet tillen, zelfs zonder uren in de sportschool te hebben doorgebracht met het tillen van gietijzer, denk ik dat we met een krik allemaal onze auto al hebben opgetild om een ​​wiel te verwisselen

We hebben dus de keuze om ofwel lichter te worden en het kan wegvliegen of zwaar vertrekken en het hefsysteem aanpassen

als we naar een 3D-printer kijken, programmeren we de bewegingen tot op 0.12 mm en toch wordt de eindschakelaar beveiligd door een eenvoudige drukschakelaar,

dus inderdaad, we kunnen proberen om op een zeer hoogtechnologische manier te beheren of een beetje meer D-systeem te gebruiken dat wordt versterkt door technologie ...


Houd je morele lessen bij: we proberen de zaken niet ingewikkeld te maken waar eenvoud mogelijk zou zijn.

Automatiseren is niet ingewikkeld als je een minimum aan kennis en aangepaste uitrusting hebt.

Een realistisch project hebben is geen dromen.

Didier's ramen: vraag hem of ze niet met scharnieren vastgezet zijn. In dit geval laat de tweedejaars natuurkundecursus zien dat je zonder veel kracht zwaar kunt tillen. Het heeft zeker ook polycarbonaatstructuren.

Niemand heeft bij mijn weten gesproken over sonar: zie de forum op vissen.

Een 3D-printer is eenvoudig te programmeren om deze te stoppen voordat deze het einde van zijn cursus bereikt.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin op 54




par Moindreffor » 16/06/21, 22:02

Biobombe schrijft:Houd je morele lessen bij: we proberen de zaken niet ingewikkeld te maken waar eenvoud mogelijk zou zijn.

niet van plan om lesgever te worden, wil gewoon kletsen, maar blijkbaar moet je gewoon je gang gaan, nu weet ik wat ik moet doen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin op 54




par Did67 » 16/06/21, 22:35

Biobombe schrijft:
Goed gedaan Didier, dus we hebben een auto-accu of een transformator in de buurt nodig.
Maar de jaloezieën die vanzelf sluiten als de windmeter de opdracht geeft, worden aangestuurd door een elektromotor en een eindloze schroef.


Gegrepen door persoonlijke dingen dezer dagen... heb ik wat vertraging opgelopen.

Ik dacht eigenlijk alles in 12 V te zetten, met een auto- of motoraccu + PV-paneel...

Voor de verschillende sondes is het noodzakelijk om "heen en weer" te vermijden en daarom een ​​systeem te hebben dat middelt over een te definiëren tijdstap. En daarom in feite drempels die als type moeten worden gedefinieerd: als de gemiddelde windsnelheid over 1 minuut xm / s overschrijdt, sluiten we (uit voorzichtigheid) ... Wetende dat zodra de snelheid onder dit gemiddelde daalt - hysterese altijd gemiddeld gaan we weer open...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin op 54




par Did67 » 16/06/21, 22:40

Biobombe schrijft:
Didier's ramen: vraag hem of ze niet met scharnieren vastgezet zijn. In dit geval laat de tweedejaars natuurkundecursus zien dat je zonder veel kracht zwaar kunt tillen. Het heeft zeker ook polycarbonaatstructuren.

.


Ik denk erover om mijn frameoppervlak te ontwikkelen met een structuur van aluminium / polycarbonaat. Die is dus ultralicht en ultragevoelig voor de wind (maar ik dacht ook aan ballasten, afhankelijk van de kracht van de cilinder). Het voordeel van de krik is dat deze ook "vasthoudt". Maar het is noodzakelijk om je een systeem "klik-klak" van de sleutel voor te stellen om gemakkelijk te kunnen openen voor de besprenkeling ...

Mijn huidige kozijnen hebben geen scharnieren, de ramen zijn vrij. Er zijn alleen aanslagen die het voor mij gemakkelijker maken om met de ene hand het raam op te tillen en met de andere water te geven (ik heb geleerd om zonder te doen, maar ik vind het handiger met!).

Maar voor lichte structuren, ja, ik ben van plan om wat ...
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin op 54




par Moindreffor » 16/06/21, 22:55

Did67 schreef:
Biobombe schrijft:
Goed gedaan Didier, dus we hebben een auto-accu of een transformator in de buurt nodig.
Maar de jaloezieën die vanzelf sluiten als de windmeter de opdracht geeft, worden aangestuurd door een elektromotor en een eindloze schroef.


Gegrepen door persoonlijke dingen dezer dagen... heb ik wat vertraging opgelopen.

Ik dacht eigenlijk alles in 12 V te zetten, met een auto- of motoraccu + PV-paneel...

Voor de verschillende sondes is het noodzakelijk om "heen en weer" te vermijden en daarom een ​​systeem te hebben dat middelt over een te definiëren tijdstap. En daarom in feite drempels die als type moeten worden gedefinieerd: als de gemiddelde windsnelheid over 1 minuut xm / s overschrijdt, sluiten we (uit voorzichtigheid) ... Wetende dat zodra de snelheid onder dit gemiddelde daalt - hysterese altijd gemiddeld gaan we weer open...

bij de Palme worden de kozijnen in de winter gewoon geballast om de wind te bestrijden, dus een lichte constructie zoals polycarbonaat kan heel goed geballast worden indien nodig, een zwaar kozijn heeft geen sluitsysteem nodig en dus als je net onder een systeem voor heffen onafhankelijk van het frame, de opening voor bewatering zal niet verschillen van de huidige, extra scharnieren

de oliecilinders, ik stel mezelf de vraag van thermische traagheid, de lucht in het frame zal sneller opwarmen dan de olie in de cilinder, na welke kracht hebben deze cilinders? wat is hun openingswielbasis? ze zijn normaal gesproken geschikt voor het openen van een klein kasdakraam dat vaak van dun polycarbonaat is, dus een full frame?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Mijn moestuin op 54




par Biobomb » 16/06/21, 23:10

Moindreffor schreef:
Biobombe schrijft:Houd je morele lessen bij: we proberen de zaken niet ingewikkeld te maken waar eenvoud mogelijk zou zijn.

niet van plan om lesgever te worden, wil gewoon kletsen, maar blijkbaar moet je gewoon je gang gaan, nu weet ik wat ik moet doen


willen kletsen: iedereen is hier om te praten, maar het is de toon die de muziek maakt. En vooral, ontmoedig of vernietig motivaties niet door ongepaste en enigszins vernietigende opmerkingen.

ga in mijn richting: mijn gevoel is gezond verstand, degene die tolerantie toelaat tot het bereiken van de grens van emotionele intelligentie.

Ik weet wat ik moet doen: het is simpel, begin anderen niet te irriteren.

Ik doe aan tuinieren, klassiek en andere, en ik ben geïnteresseerd in Arduino's en andere open kaarten en niet alleen sinds vandaag. Het is niet aan jou om mij te vertellen dat het niet goed is, tenminste niet in de termen en voorbeelden die je hebt gebruikt. Ik heb het gevoel dat ik het een of het ander lastig vind forum, dat door sommigen als een reservaat wordt beschouwd.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin op 54




par Moindreffor » 17/06/21, 13:23

Biobombe schrijft:
Moindreffor schreef:
Biobombe schrijft:Houd je morele lessen bij: we proberen de zaken niet ingewikkeld te maken waar eenvoud mogelijk zou zijn.

niet van plan om lesgever te worden, wil gewoon kletsen, maar blijkbaar moet je gewoon je gang gaan, nu weet ik wat ik moet doen


willen kletsen: iedereen is hier om te praten, maar het is de toon die de muziek maakt. En vooral, ontmoedig of vernietig motivaties niet door ongepaste en enigszins vernietigende opmerkingen.

Biobombe schrijft:Bewaar je morele lessen

affectief is het een kwestie van jou

Biobombe schrijft:ga in mijn richting: mijn gevoel is gezond verstand, degene die tolerantie toelaat tot het bereiken van de grens van emotionele intelligentie.
Ik weet wat ik moet doen: het is simpel, begin anderen niet te irriteren. zonder zelf van streek te raken

Ik doe aan tuinieren, klassiek en andere, en ik ben geïnteresseerd in Arduino's en andere open kaarten en niet alleen sinds vandaag. Het is niet aan jou om mij te vertellen dat het niet goed is, tenminste niet in de termen en voorbeelden die je hebt gebruikt. Ik heb het gevoel dat ik het een of het ander lastig vind forum, dat door sommigen als een reservaat wordt beschouwd.

dus gewoon zeggen dat we het eenvoudiger kunnen doen in plaats van ingewikkeld is genoeg om je te ergeren, en je van streek te maken, tot het punt dat je me een lesgever noemt, mijn excuses aan jou, iedereen heeft het nodig, doe ingewikkeld als je wilt, maar hier, niet iedereen heeft jouw vaardigheden en jouw niveau in arduino en programmeren, en hen de mogelijkheid bieden om het eenvoudig te maken leek me nuttig ...

Dus als ik over simpele dingen praat, me niet meer aangevallen voel, praat ik gewoon met andere simpele mensen zoals ik ...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Mijn moestuin op 54




par Biobomb » 17/06/21, 22:55

Moindreffor schreef:dus gewoon zeggen dat we het eenvoudiger kunnen doen in plaats van ingewikkeld is genoeg om je te ergeren, en je van streek te maken, tot het punt dat je me een lesgever noemt, mijn excuses aan jou, iedereen heeft het nodig, doe ingewikkeld als je wilt, maar hier, niet iedereen heeft jouw vaardigheden en jouw niveau in arduino en programmeren, en hen de mogelijkheid bieden om het eenvoudig te maken leek me nuttig ...

Dus als ik over simpele dingen praat, me niet meer aangevallen voel, praat ik gewoon met andere simpele mensen zoals ik ...


voor de maker van deze thread, Jérôme.
Neem me niet kwalijk dat ik tussenbeide kom in uw draadje, maar aangezien er een controverse in is ontstaan, is het gemakkelijk om de uitwisselingen daar voort te zetten, hoewel het u niet aangaat. Dus neem me niet kwalijk dat ik je topic "vervuild" heb. Persoonlijk heb ik geen thread waarin ik mezelf "definieer", omdat het hierover niet verplicht of vereist is forum. Mijn "dispuut" daarentegen heeft zijn presentatiethread, maar gebruikt vaak andere threads om alles en nog wat te accommoderen.
Dernière édition par Biobomb de 17 / 06 / 21, 23: 11, 1 keer bewerkt.
0 x
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Mijn moestuin op 54




par Biobomb » 17/06/21, 23:10

Moindreffor schreef:
dus gewoon zeggen dat we het eenvoudiger kunnen doen in plaats van ingewikkeld is genoeg om je te ergeren, en je van streek te maken, tot het punt dat je me een lesgever noemt, mijn excuses aan jou, iedereen heeft het nodig, doe ingewikkeld als je wilt, maar hier, niet iedereen heeft jouw vaardigheden en jouw niveau in arduino en programmeren, en hen de mogelijkheid bieden om het eenvoudig te maken leek me nuttig ...

Dus als ik over simpele dingen praat, me niet meer aangevallen voel, praat ik gewoon met andere simpele mensen zoals ik ...


De waterval gaat onverminderd door.
ik zal praten met andere eenvoudige mensen zoals ik. : jij bent de enige die jezelf als simpel omschrijft. natuurlijk, wanneer het jou uitkomt!
Impliceerde dat ik niet eenvoudig ben. een mooi voorbeeld van een vrij waardeoordeel.
Ik heb niets over je gezegd, toch? dus stop alsjeblieft.

Op de Arduino's. Andere sprekers hebben hun interesse in dit onderwerp getoond. Voor hen ben je erg stil ....

Er zijn ook opleidingen voor jongeren of zelfs voor heel jonge mensen die onderwijs geven zonder diploma of voorkennis.
0 x
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 29/06/21, 16:08

Bonjour à tous,

Hier is wat nieuws uit mijn huis : Wink: in de kas veel voldoening de tomatenplanten ontwikkelen zich heel goed, ik heb er nog nooit een gehad zo mooi, 3 tot 4 voet verloren maar voor een eerste jaar zal ik er tevreden mee zijn : Lol: goed Ik verloor een courgettevoet van de paprika's twee paprika's in kantbladeren. Wat betreft mijn hooiplank: de aardappelen kwamen er goed uit, aan de andere kant zijn de bonen volledig mislukt, het moet uit de zaden komen, want door het experiment voor mijn dochters te doen, hebben we 12 zaden in een doos met eieren doorboord met slechts 1 voet aarde om te ontkiemen :frons: anders zijn mijn aarden potten (Oyas-stijl) voldoende voor het bewateren van de kas (1 water per week plus een paar druppels voor druppels)

Biomonde: geen probleem, het is niet alleen mijn post, iedereen is vrij om te ruilen : Wink:
toebehoren
F7A1ABF6-CF70-4449-AC8F-FA74ECC4214F.jpeg
C0D827D3-C6B5-4808-A1F5-B26F54C91FBB.jpeg
33DE702B-526A-42EC-B0D5-C15EA73BBC67.jpeg
71B5215F-77FD-4E1F-AEBE-A5524832408E.jpeg
DDC6B4F0-9DB5-4469-ADDC-8670B0817F4E.jpeg
7DFE8C88-48D9-4653-9CC2-BEA1C6A9F85C.jpeg
76253052-410D-464D-A70F-6BB637660183.jpeg
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 422-gasten