Mijn groentetuin op 54

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin op 54




par Did67 » 17/05/21, 13:32

Als dit de eerste twee bladeren zijn, de bladeren die uit het zaadje komen en zaadlobbladeren worden genoemd, en worden gekenmerkt door een andere, eenvoudigere vorm, dan is dit normaal. Zodra hun missie is volbracht (de zaailing gooien zodat deze zich ontwikkelt), sterven ze en vallen ze ...
0 x
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 17/05/21, 15:18

Did67 schreef:Als dit de eerste twee bladeren zijn, de bladeren die uit het zaadje komen en zaadlobbladeren worden genoemd, en worden gekenmerkt door een andere, eenvoudigere vorm, dan is dit normaal. Zodra hun missie is volbracht (de zaailing gooien zodat deze zich ontwikkelt), sterven ze en vallen ze ...


:| Wil je het me vertellen als je het niet erg vindt wat je denkt?
toebehoren
DA49EDDD-F193-4191-B287-092A8E8A0AA8.jpeg
7DD4B4E3-E75A-47EB-9035-1ED77E8393ED.jpeg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin op 54




par Did67 » 17/05/21, 16:47

Ja. Zaadlobbladeren ...

[Niet te nat, je "emmers"? Verwar groenten en rijst niet!]
0 x
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 17/05/21, 17:01

Did67 schreef:Ja. Zaadlobbladeren ...

[Niet te nat, je "emmers"? Verwar groenten en rijst niet!]

: Cheesy:

Laten we zeggen dat ze niet zijn doorboord, het zijn gewoon flessen op de bodem van kleiballen en potgrond erboven, kans op rot?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin op 54




par Did67 » 17/05/21, 17:17

Het is eerder ingewikkeld om het op de juiste manier te beheren.

Het is zo gemakkelijk om doorboorde containers te hebben. Als het aan de oppervlakte opdroogt, laat je een uurtje weken (zodat je er zeker van kunt zijn dat al het "groeimedium" doorweekt is; als je gewoon water geeft, gaat het water rond).

Met een gesloten container bestaat het risico op waterstagnatie, behalve om "millimeter" te beheren - u giet niet genoeg en het droogt snel; je giet te veel in, en het teveel loopt niet weg. Het is gewoon een groot probleem.

Dat is gewoon mijn mening. Ik heb nooit gedaan. Ik heb gerecyclede containers doorboord toen ik ze gebruikte (een pyrograver werkt goed; anders een bankschroefgreep die een spijker "vasthoudt" die je op gas verwarmt).
0 x
Avatar de l'utilisateur
pi-r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 150
Inschrijving: 28/11/20, 13:00
Plaats: "cassoulet" Occitanie
x 31

Re: Mijn moestuin op 54




par pi-r » 17/05/21, 17:44

Did67 schreef: anders een bankschroefgreep die een spijker "vasthoudt" die u op gas verwarmt).

Persoonlijk: zelfde methode met een oude schroevendraaier met een houten handvat .... Ik heb geen bankschroefgreep : Lol: !
0 x
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 17/05/21, 17:56

Did67 schreef:Het is eerder ingewikkeld om het op de juiste manier te beheren.

Het is zo gemakkelijk om doorboorde containers te hebben. Als het aan de oppervlakte opdroogt, laat je een uurtje weken (zodat je er zeker van kunt zijn dat al het "groeimedium" doorweekt is; als je gewoon water geeft, gaat het water rond).

Met een gesloten container bestaat het risico op waterstagnatie, behalve om "millimeter" te beheren - u giet niet genoeg en het droogt snel; je giet te veel in, en het teveel loopt niet weg. Het is gewoon een groot probleem.

Dat is gewoon mijn mening. Ik heb nooit gedaan. Ik heb gerecyclede containers doorboord toen ik ze gebruikte (een pyrograver werkt goed; anders een bankschroefgreep die een spijker "vasthoudt" die je op gas verwarmt).


Dank je Didier, vanaf nu zal ik mijn flessen doorboren en ik zal het doen zoals jij, daar gebruikte ik mijn eierdozen om mijn bonen te laten ontkiemen en daarna stopte ik in flessen (plotseling doorboord : Wink: ) Aan de andere kant hoop ik met dit weer dat mijn aardappelen niet gaan rotten in het hooi :|
0 x
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 17/05/21, 17:57

pi-r schrijft:
Did67 schreef: anders een bankschroefgreep die een spijker "vasthoudt" die u op gas verwarmt).

Persoonlijk: zelfde methode met een oude schroevendraaier met een houten handvat .... Ik heb geen bankschroefgreep : Lol: !


Goed idee
0 x
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Mijn moestuin op 54




par Doris » 17/05/21, 18:54

Jardinierdu54 schreef: aan de andere kant hoop ik met dit weer dat mijn aardappelen niet gaan rotten in het hooi :|

Hier had ik ook veel water, aangezien ik de eerste aardappelen eind januari heb gezet, en de hooilaag is goed, goed mineraliserend, het is modderig. Vandaag heb ik de allereerste vroege aardappelen geoogst, geen zorgen om te rotten.
0 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 17/05/21, 19:53

Doris schreef:
Jardinierdu54 schreef: aan de andere kant hoop ik met dit weer dat mijn aardappelen niet gaan rotten in het hooi :|

Hier had ik ook veel water, aangezien ik de eerste aardappelen eind januari heb gezet, en de hooilaag is goed, goed mineraliserend, het is modderig. Vandaag heb ik de allereerste vroege aardappelen geoogst, geen zorgen om te rotten.


Ah dat is gaaf, eind januari :schok: in welke regio woon je?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 161 gasten