Thermisch zonne-energieproject in Bretagne in combinatie met een warmtepomp van 11 kW

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: Thermisch zonne-energieproject in Bretagne




par PITMIX » 12/05/21, 08:56

Hallo, wat klein nieuws, eindelijk had ik het mis, de zonnecollectoren kwamen op 09 mei aan in de haven van Le Havre en niet op 21 april. Deze keer werd ik gecontacteerd door de vervoerder die de producten door de douane moet inklaren, dus ik wacht nog steeds : Roll:
Ik dacht dat ik ze voor de zomer in Bretagne kon afgeven, dat gaat helaas niet het geval zijn...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Thermisch zonne-energieproject in Bretagne




par Christophe » 12/05/21, 12:11

Hallo Pitmix, blij je weer in de buurt te zien :)

2 opmerkingen (niet erg prettig voor je project maar ik juich het initiatief toch toe)

a) Persoonlijk zou ik nooit zulke zware / omvangrijke apparatuur in China hebben besteld, gezien het prijsverschil van een paar honderd €...

b) Het is een beetje laat om dat te zeggen, maar zelfs als het zou betekenen dat er zware goederen in China moeten worden besteld en gezien de prijs van fotovoltaïsche toiletten (0.3 € uit China), zou ik eerder naar deze oplossing hebben neigd om een ​​warmtepomp te leveren van 11kW...

Voor 2000€ zou je 6500 Wc hebben gehad (ongeveer twintig panelen van 300 W toen).. met transport- en douanekosten, ga 5000 Wc... genoeg om een ​​groot deel van het elektrische oververbruik veroorzaakt door de warmtepomp weg te werken!

Is het trouwens 11 kW warmte- of stroomverbruik?
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2657

Re: Thermisch zonne-energieproject in Bretagne




par sicetaitsimple » 12/05/21, 12:59

Christophe schreef:2 opmerkingen (niet erg prettig voor je project maar ik juich het initiatief toch toe)

a) Persoonlijk zou ik nooit zulke zware / omvangrijke apparatuur in China hebben besteld, gezien het prijsverschil van een paar honderd €...

b) Het is een beetje laat om dat te zeggen, maar zelfs als het betekent dat er zware goederen uit China moeten worden besteld en gezien de prijs van fotovoltaïsche toiletten (0.3 € uit China), zou ik eerder naar deze oplossing hebben neigd om een ​​warmtepomp te leveren van 11kW...


In andere bewoordingen stel je een beetje dezelfde vraag als ik op pagina 1:"uit nieuwsgierigheid, aangezien u al een warmtepomp heeft geïnstalleerd en u een klusser lijkt te zijn, waarom zou u dan niet overwegen om fotovoltaïsche panelen te installeren die uw warmtepomp gedurende de dag in ieder geval gedeeltelijk zouden voeden voor de functie "vorstbeveiliging" winter en welke zou u de rest van het jaar elektriciteit opwekken?
Gezien het budget dat je noemt, lijkt het me speelbaar.


Maar eigenlijk is het een beetje laat om de vraag te stellen....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Thermisch zonne-energieproject in Bretagne in combinatie met een warmtepomp van 11 kW




par Christophe » 12/05/21, 14:55

Ja inderdaad, ik las achteraf je tussenkomst... maar het is nooit te laat om het beter te doen? : Cheesy:
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Thermisch zonne-energieproject in Bretagne in combinatie met een warmtepomp van 11 kW




par dede2002 » 13/05/21, 07:22

Hallo,

De prijs van PV mag dan concurrerend zijn, het benodigde oppervlak voor gelijk vermogen is veel groter.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Thermisch zonne-energieproject in Bretagne in combinatie met een warmtepomp van 11 kW




par Christophe » 13/05/21, 10:33

Ja en nee: PV produceert (een beetje) met diffuse straling en zelfs als het regent...thermische nada...

En ik herinner u eraan dat het project... in Bretagne is! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: Thermisch zonne-energieproject in Bretagne in combinatie met een warmtepomp van 11 kW




par PITMIX » 15/05/21, 18:17

Hallo Christoffel! ja, het is inderdaad een beetje laat, maar ik zeg geen nee voor de toekomst met betrekking tot fotovoltaïsche cellen.
Ik wilde deze oplossing heel graag thermisch testen, ook al zou het vanuit het oogpunt van leidingen en installatie moeilijk kunnen zijn. Ik denk erover om iets heel eenvoudigs te doen met meerdere circulatiepompen, om sanitair water of warmte te verwarmen, afhankelijk van het seizoen.
Ik zag dat het zelfs in de maanden april of mei een beetje verwarmen kost, en op deze tijden zou het efficiënter moeten zijn dan midden in de winter.
Ik denk dat een kleine warmtewisselaar aangesloten op de VMC welkom zal zijn in plaats van koude buitenlucht in te blazen.
Ik wanhoop niet om zelfs in de winter en bij regenachtig weer een paar watt te produceren, want op mijn zonneboiler in de Parijse regio houd ik 200 liter water op 25 of 30°c in de voorverwarming van sanitair water met 2 thermische sensoren.
Ik weet nog niet welke saus ik door de douane ga eten, ik wacht op de pijn, die niet lang zal duren.
1 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: Thermisch zonne-energieproject in Bretagne in combinatie met een warmtepomp van 11 kW




par PITMIX » 19/05/21, 22:52

Nog een paar dagen wachten en de sensoren zouden moeten aankomen. Transport- en douanekosten naar mijn huis nog eens 450 ballen.
Van wat ik op Amazon zag, kostten equivalente zonnecollectoren € 859 voor 20 buizen, ik dacht dat ik € 650 zag voordat ik bestelde.
Dat is een totaal van 3436€ voor 4x 20 buizen voor de Amazon-versie + 35€ levering.
De Alibaba-versie kost 1950 dollar voor 4x20 buizen + 450 € douane en 60 € eindtransport.
Ik wacht nog steeds op de modellen die ik ga ontvangen om te vergelijken met die op Amazon, maar ze lijken op elkaar.
In beide gevallen 20 tubes.
https://www.amazon.fr/Collecteur-solaire-ecopropulsion-tz5818-20R1-code/dp/B078WC67Q4/ref=mp_s_a_1_4?dchild=1&keywords=capteur+solaire+thermique&qid=1621456919&sr=8-4
1 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: Thermisch zonne-energieproject in Bretagne in combinatie met een warmtepomp van 11 kW




par PITMIX » 02/06/21, 12:44

Dat was het deze keer, het is goed dat ik eindelijk mijn zonnecollectoren heb ontvangen!
Beeld
IMG_20210602_091005.jpg
1 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: Thermisch zonne-energieproject in Bretagne in combinatie met een warmtepomp van 11 kW




par PITMIX » 08/06/21, 08:44

De reis was niet gemakkelijk voor de zonnecollectoren.
Het moet gezegd dat de verkoper niet erg slim was.
De glazen buizen waren verpakt in kartonnen dozen en heel weinig beschermd door polystyreen.
Deze kisten hadden het verdiend om in een houten kist geplaatst te worden. De dozen met de glazen buisjes stonden onder de dozen met de collectoren.
Bovendien werd de handgemaakte pallet, waarvan de breedte met geen enkele palletwagen overeenkomt, bij de eerste behandeling gespleten.
Resultaat 10 gebroken buizen.
De verkoper had 5 vervangende buizen geleverd.
Ik heb nog 5 buizen te repareren.
De sensoren hebben 25 buiscollectoren en niet 20 zoals ik dacht. Van de 105 geleverde tubes zijn er uiteindelijk 5 kapotte tubes.
Het is een mindere kwaal, maar nu moet de leverancier 5 extra buizen voor me zoeken bij een partner in Nederland.
96d2c5352d5f098023b6722ef9c4ca7f.jpg
96d2c5352d5f098023b6722ef9c4ca7f.jpg (622.45 Kio) Consulté 2808 fois
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten