Waarom maakt homeopathie de grote farma bang?

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Waarom maakt homeopathie de grote farma bang?

par ABC2019 » 08/12/20, 09:35

Janic schreef:Wat betreft het meisje in kwestie, wat weegt ze in vergelijking met tienduizenden doktoren, dierenartsen, landbouwingenieurs in H die elke dag in de wereld miljoenen mensen, dieren en planten behandelen en genezen zonder enige magische actie.
Er zijn alleen idioten die (bij gebrek aan iets beters) kunnen verwijzen naar deze even stomme toespraken.

jij denkt wat je wilt, maar ik heb tenminste bronnen gegeven, en ik wacht nog steeds op de jouwe, MM Bras-die-teruggroeit-met-groentensap-en-die-geneest-met-suiker en 0,04%.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Waarom maakt homeopathie de grote farma bang?

par ABC2019 » 08/12/20, 09:36

Obamot schreef:Inderdaad!

En hij had niet het lef om dat te beantwoorden:
- "ja, ik zou mezelf zonder enig probleem injecteren met elk dodelijk gif in homeopathische doses"

Het maakt hem bang omdat hij zelf helemaal niet zeker is van zijn argumenten, noch van de huidige kennis over het onderwerp. : Wink:
Zoals gewoonlijk. als je hem in de problemen brengt, glijdt hij weg. Punt! : Cheesy:

Het is slechts twee keer dat ik "ja zonder probleem" heb geantwoord, meneer. 0,04%
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Waarom maakt homeopathie de grote farma bang?

par Janic » 08/12/20, 09:52

Je denkt wat je wilt, maar ik heb tenminste bronnen gegeven, en ik wacht nog steeds op de jouwe.
welke bronnen? Waar zijn je linkjes? aan de andere kant heb ik de echte bronnen aangegeven: nationale bibliotheek, vertegenwoordigende organen van homeopaten, consultaties van de professionals zelf, en natuurlijk het organon, maar je hebt niets gedaan omdat je er bang voor bent! Er is echter iets waarmee u uw lange dagen nuttig kunt besteden in plaats van deze site onnodig te parasiteren. :?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Waarom maakt homeopathie de grote farma bang?

par Obamot » 08/12/20, 10:12

ABC2019 schreef:
Obamot schreef:Ik merk ook op dat je GEEN antwoord gaf op de vraag of je (of niet) zou worden geïnjecteerd met een dodelijk homeopathisch gif, dat zegt genoeg...!

als ik antwoordde, zei ik zonder problemen ja, en wees je erop dat vrijwel alle drugs dodelijke vergiften zijn bij een hogere dosis, dus in werkelijkheid doet iedereen wat je zegt.

Dus ?! Als je het zelf toegeeft, hoe zou homeopathie dan anders zijn?!
Ik begrijp je logica absoluut niet.

Je zegt dat je tegen bent “omdat je het vergelijkt met een placebo”, en als er iets in lage doseringen is dat geen suiker is (zoals in medicijnen), zeg je “nee het kan niet werken" zonder te zeggen "pourquoi” (je moet het weten!) maar je maakt van de gelegenheid gebruik om meteen je groentesap tevoorschijn te halen... Waar ben je, Kinet? :)
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Waarom maakt homeopathie de grote farma bang?

par ABC2019 » 08/12/20, 10:29

Janic schreef:
Je denkt wat je wilt, maar ik heb tenminste bronnen gegeven, en ik wacht nog steeds op de jouwe.
welke bronnen? Waar zijn je linkjes? aan de andere kant heb ik de echte bronnen aangegeven: nationale bibliotheek, vertegenwoordigende organen van homeopaten, consultaties van de professionals zelf, en natuurlijk het organon, maar je hebt niets gedaan omdat je er bang voor bent! Er is echter iets waarmee u uw lange dagen nuttig kunt besteden in plaats van deze site onnodig te parasiteren. :?

Nou, ik ben het met je eens wat betreft je bronnen, ik heb dezelfde, en ik leid hieruit af dat er alleen maar charlatanisme in zit, en ik heb er twee toegevoegd die het voor je verklaren, geschreven door voormalige homeopaten die het onderwerp a priori veel beter kennen dan jij. Ze leggen uit dat ze in hun ‘homeopathische’ periode geloofden in een ‘magische’ actie (die de bron is van het geloof in charlatanisme), en dat ze er nu niet meer in geloven.
De links naar deze laatste twee bronnen zijn al gegeven:

https://www.natalie-grams.de/english-version/

http://edzardernst.com

aangezien ze de homeopathie duidelijk heel goed kennen omdat ze het hebben beoefend, heb ik geen reden om te twijfelen aan wat ze zeggen.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Waarom maakt homeopathie de grote farma bang?

par ABC2019 » 08/12/20, 10:31

Obamot schreef:
ABC2019 schreef:
Obamot schreef:Ik merk ook op dat je GEEN antwoord gaf op de vraag of je (of niet) zou worden geïnjecteerd met een dodelijk homeopathisch gif, dat zegt genoeg...!

als ik antwoordde, zei ik zonder problemen ja, en wees je erop dat vrijwel alle drugs dodelijke vergiften zijn bij een hogere dosis, dus in werkelijkheid doet iedereen wat je zegt.

Dus ?! Als je het zelf toegeeft, hoe zou homeopathie dan anders zijn?!
Ik begrijp je logica absoluut niet.

j'ai pas dit que je me ferais injecter un poison mortel à dose homéopathique pour me faire soigner, j'accepterais juste de me le faire injecter parce qu'à dose homéopathique suffisamment diluée, ça n'aurait absolument aucun effet, c'est alle.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Waarom maakt homeopathie de grote farma bang?

par Obamot » 08/12/20, 10:40

ABC2019 schreef:j'ai pas dit que je me ferais injecter un poison mortel à dose homéopathique pour me faire soigner, j'accepterais juste de me le faire injecter parce qu'à dose homéopathique suffisamment diluée, ça n'aurait absolument aucun effet, c'est alle.

Dus boven een bepaalde ‘drempel’, bedankt dat je eindelijk toegeeft dat er een effect zou zijn.

Hartelijk dank, dit antwoord past perfect!
Goedendag! :)

PS: merk op dat dit op geen enkele manier het feit valideert dat uw kennis “geüpdatet” zou worden!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Waarom maakt homeopathie de grote farma bang?

par Janic » 08/12/20, 11:58

Nou, ik ben het met je eens over je bronnen, ik heb dezelfde,
Oh ja ? Van het soort ?
en ik leid hieruit af dat er alleen maar charlatanisme in zit, en ik heb er twee toegevoegd die het voor je uitleggen, geschreven door voormalige homeopaten die het onderwerp daarom a priori veel beter kennen dan jij. Ze leggen uit dat ze in hun ‘homeopathische’ periode geloofden in een ‘magische’ actie (die de bron is van het geloof in charlatanisme), en dat ze er nu niet meer in geloven.
de links naar deze laatste twee bronnen zijn al gegeven:
https://www.natalie-grams.de/english-version/
http://edzardernst.com
je wilt nog een keer lachen! Is dat alles wat uw sekte u te bieden heeft? Citeer individuen die een magische actie najagen en waar heb je de honderdduizenden getuigenissen uit het veld verborgen?
aangezien ze de homeopathie duidelijk heel goed kennen omdat ze het beoefenden, heb ik geen reden om te twijfelen aan wat ze zeggen.
je bent weer eens aan het verwarren tussen geoefend DE homeopathie en pastique H. Vergelijk het met de honderdduizenden echte homeopaten die demonstreren op de zieke grond hun effectiviteit.
2 tegen tientallen, honderdduizenden getuigenissen ervaren door patiënten En jij beweert verstand te hebben van statistiek? Ah, de eerste lach!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Waarom maakt homeopathie de grote farma bang?

par ABC2019 » 08/12/20, 12:12

Janic schreef:
Nou, ik ben het met je eens over je bronnen, ik heb dezelfde,
Oh ja ? Van het soort ?

van hetzelfde type als u, met name de sites van de vertegenwoordigende organen van homeopaten. Jij kent ze net zo goed als ik.

“Nationale Bibliotheek”, aan de andere kant wijs ik u erop dat het geen bron is, maar een bibliotheek. Moet leren offertes te geven.

en ik leid hieruit af dat er alleen maar charlatanisme in zit, en ik heb er twee toegevoegd die het voor je uitleggen, geschreven door voormalige homeopaten die het onderwerp daarom a priori veel beter kennen dan jij. Ze leggen uit dat ze in hun ‘homeopathische’ periode geloofden in een ‘magische’ actie (die de bron is van het geloof in charlatanisme), en dat ze er nu niet meer in geloven.
de links naar deze laatste twee bronnen zijn al gegeven:
https://www.natalie-grams.de/english-version/
http://edzardernst.com
je wilt nog een keer lachen! Is dat alles wat uw sekte u te bieden heeft? Citeer individuen die een magische actie najagen en waar heb je de honderdduizenden getuigenissen uit het veld verborgen?

deze mensen hebben homeopathie beoefend en zijn daarom perfect bekend met “getuigenissen uit het veld”. En wat ze zeggen is dat het slechts een combinatie is van een placebo-effect en een voorkeur voor bevestiging (je probeert veel dingen en onthoudt alleen wanneer het toevallig werkt). Dit alles is algemeen bekend en gedocumenteerd.
hun effectiviteit.
2 tegen tientallen, honderdduizenden getuigenissen ervaren door patiënten En jij beweert verstand te hebben van statistiek? Ah, de eerste lach!

Nou ja, de statistieken laten je zien dat je dit soort geloof heel gemakkelijk kunt creëren bij honderdduizenden mensen met vooroordelen over toeval en bevestiging. Hoe geloof je anders dat religies millennia lang zouden hebben overleefd, als je beseft dat je dat niet eens weet? geloof het? Het is goed dat er gelovigen zijn die ervan overtuigd kunnen worden dat het werkt, ook al bewijzen geen objectieve feiten dat!
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Waarom maakt homeopathie de grote farma bang?

par Janic » 08/12/20, 13:06

ABC2019 »08/12/20, 13:12
Nou, ik ben het met je eens wat betreft je bronnen, ik heb hetzelfde
Oh ja ? Van het soort ?
van hetzelfde type als u, met name de sites van de vertegenwoordigende organen van homeopaten. Jij kent ze net zo goed als ik.
Welke sites, zodat geïnteresseerden informatie kunnen verkrijgen!
“Nationale Bibliotheek”, aan de andere kant wijs ik u erop dat het geen bron is, maar een bibliotheek. Moet leren offertes te geven.
Nog zo'n domme redenering! Wat is een bibliotheek? Een plek waar boeken staan ​​gerangschikt op onderwerp, ja, ja, je kunt het zelf bekijken. U staat dus op uit uw stoel en gaat ze ter plaatse raadplegen, het is gratis!
je wilt nog een keer lachen! Is dat alles wat uw sekte u te bieden heeft? Citeer individuen die een magische actie najagen en waar heb je de honderdduizenden getuigenissen uit het veld verborgen?
deze mensen hebben homeopathie beoefend en zijn daarom perfect bekend met “getuigenissen uit het veld”.
Ah, ah, ah, oh, oh, oh! Als ze de getuigenissen in kwestie kenden, zouden ze zich niet hebben omgedraaid, maar zouden ze advies hebben ingewonnen bij een arts met lange ervaring, om de waarheidsgetrouwheid ervan bij patiënten te verifiëren. Maar als ze tevreden zijn met hun eigen mislukkingen, is het zeker dat ze aan niets anders kunnen denken.
En wat ze zeggen is dat het slechts een combinatie is van een placebo-effect en een voorkeur voor bevestiging (je probeert veel dingen en onthoudt alleen wanneer het toevallig werkt). Dit alles is algemeen bekend en gedocumenteerd.
Ze zijn twee stappen verwijderd van duizenden!
Ah; Ah; Ah! Je maakt nog meer een grapje! Bekend bij de onwetenden en ook gedocumenteerd door hun onwetendheid. Het ligt binnen het bereik van elke onwetende dwaas.
hun effectiviteit.
2 tegen tientallen, honderdduizenden getuigenissen ervaren door patiënten en u beweert verstand te hebben van statistieken? Ah, de eerste lach!
Nou ja, de statistieken laten zien dat je dit soort geloof heel gemakkelijk kunt creëren bij honderdduizenden mensen met vooringenomenheid op het gebied van toeval en bevestiging.
duidelijk als voor A, gebaseerd op een eenvoudige overtuiging.
Hoe geloof je anders dat religies duizenden jaren zouden hebben overleefd?
Maken religies deel uit van het medische veld? Alle H-artsen zijn gekwalificeerd in allopathie en geloven niet in magische acties, anders beschuldigt het de A-dokters ervan hetzelfde te doen! Je beschuldigt hen terecht als ik het goed begrijp
terwijl je zelf toegeeft dat je het niet gelooft?
Ik zeg niets over wat ik niet heb gestudeerd en religies horen daar niet bij. Het zijn slechts kanalen zoals faculteiten communicatiemiddelen zijn; noch slechter, noch beter!
Het is goed dat er gelovigen zijn die ervan overtuigd kunnen worden dat het werkt, ook al bewijzen geen objectieve feiten dat!
zoals in A: 157.000 sterfgevallen door kanker, dat is objectief! :onheil:

Opnieuw a priori! je moet de andere kant op!
Zieke mensen vinden (hier is in onze tijd geen gebrek aan)
Stel een diagnose (hetzelfde bij A als bij H)
Vind aanvullende informatie in H, genegeerd in A
Zoek in de farmacopee naar een of meer remedies die zijn aangepast aan de pathologie
Controleer het effect op de patiënten en trek conclusies die bij A hetzelfde zijn als bij H: verbetering of verslechtering bij de patiënt.
Niets nieuws of bijzonders. Als patiënten een verbetering bij A zien, zal de arts dit aan zijn medicijn toeschrijven, hetzelfde bij H. Zijn dit objectieve feiten of niet?
Zelfs dat zou je moeten kunnen begrijpen…alhoewel?!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 284 gasten