Warm water op zonne-energie en houtkachel Boiler

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Alexmachet63
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/11/20, 21:25

Warm water op zonne-energie en houtkachel Boiler




par Alexmachet63 » 26/11/20, 21:35

Hallo,

Ik renoveer een oude adobe boerderij en ik zou het liefst mijn water zonder elektrische energie willen verwarmen.

Ik zou daarom graag kiezen voor een zonneboilerinstallatie en voor de winter een houtkachel.

Dus ik wilde weten of het mogelijk was om deze twee installaties te koppelen en zo ja, of het erg complex was of niet?
Voor zover ik kon zien, zijn er nogal wat zeer deskundige mensen die installaties hebben gemaakt die in de buurt komen van dit patroon.

Ik ben niet bijzonder deskundig in het veld, maar ik ben best een klusjesman en ik ben niet verlegen, maar ik wilde weten of het redelijk voor mij was om zelf op dit soort realisatie in te gaan?

Tot slot, zou u nog aanbevelingen hebben over ketelkachelsystemen (vermogen, merk), namelijk dat de woning 2 bakken van circa 70 m2 zou maken.

Bij voorbaat dank voor uw terugkeer.
Alex
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Solar SWW en houtkachel Boiler




par phil59 » 27/11/20, 11:19

Ik heb een houtgestookte ketelkachel, een gasboiler en een warmtepomp.

Boiler fornuis, je hebt de mini nodig, een watercirculatiepomp, behalve, mogelijk, en niet zeker, of het in een kamer "beneden" is en de radiator erboven. Aan de andere kant heb je ook een buffertank nodig, goed kijken en geduldig zijn, vind je in de 100 tot 300 € op LBC.

Mijne, bone occaz, 100 €, 500l. Het moet hoger zijn dan de kachel, zonder circulatiepomp, en lager dan de radiatoren. Niet makkelijk ! (zonder circulatiepomp).

Een circulatiepomp is 30-40W, het is niet monsterlijk.

Ben je er vaak genoeg om de kachel van stroom te voorzien? moeilijke ochtend .....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 48-gasten