Testrecensies voor gloeidraden voor 3D-printers: PLA, PLA +, TPU, PETG, Carbon ... De beste in 2020?

Forum gewijd aan 3D-printen: 3D-printtechnologieën (fdm, lcd, sla ...), hardware, software, slicers, instellingen, gebruik, database, modeluitwisseling, tips en trucs, optimalisatie, uitwisseling van ervaringen...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Filament review en test voor 3D-printers: PLA, PLA +, TPU, PETG, Carbon ... De beste in 2020?




par Christophe » 05/03/21, 11:05

Onderdelen bedrukt in 0.3 mm met Eryone:

20210222_185958.jpg
20210222_185958.jpg (348.3 KB) keer bekeken 3778


20210222_232015.jpg
20210222_232015.jpg (60.35 KB) keer bekeken 3778


Het vlot is het gele gedeelte op de preview en het verbetert de hechting aan het bord (voor wie het principe niet kent)
In blauw zijn dit de bruggen of steunen (printsteigers)

En er zijn punttangen voor chirurgische maskers op de Longer, minder dan 30 minuten afdrukken in 0.3 mm:

DSC_1602.JPG
DSC_1602.JPG (342.42 KB) keer bekeken 3778


This Longer stuurt HEAVY het is de kloon van de alfawise u30 pro.

Ik heb geen bruggen op de rechthoekige lege ruimte geplaatst en het "plafond" is bijna perfect (bruikbaar wat) ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Test de beste 3D-printerfilamenten 2020 (PLA, PLA +, TPU, PETG, Carbon ...)




par Christophe » 17/03/21, 12:36

Christophe schreef:Ik ben net begonnen met de GIANTARM, het is ook erg goed! De eryone is iets hoger ... na verloop van tijd te zien.


Ik ben klaar met reuzenarmrol 1 ... omdat ik blij was, raadde ik het aan (op Amazon, zelfde pagina, zelfde verkoper ...) ... goed zoals ik hier of daar had gelezen: de kwaliteit van hetzelfde filament en dezelfde fabrikant is variabel... het bewijs in afbeeldingen: hetzelfde filament, hetzelfde merk, dezelfde kleur, hetzelfde onderdeel (de geometrie van het onderdeel kan de kwaliteit van de afdruk beïnvloeden), dezelfde instellingen maar niet hetzelfde label (1 referentiebeeld gebruikelijk is, door de andere?), zelfs niet weergegeven:

Het is vrij moeilijk om op een foto te laten zien, maar de nieuwe spoel (linkerdeel van de foto) is bedauwder, minder glanzend en niet meer defecten onder strikt dezelfde druk omstandigheden.

Het is een lege doos 2 mm dik.

20210317_123231.jpg
20210317_123231.jpg (210.98 KB) keer bekeken 3635


reuzenarm_1.jpg


reuzenarm_2.jpg


Of biedt Amazon "namaak" aan? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: Meuhhh niet mogelijk is dat! : Lol: : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Filament test review voor 3D-printers: PLA, PLA +, TPU, PETG, Carbon ... De beste in 2020?




par Christophe » 17/03/21, 13:21

Kleine haakjes, mijn installatie van 2 FDM 3D-printers (ze liep slechts één keer tegelijkertijd) + Mars Elegoo SLA hars printer (70W Ik geloof max) + filament voorverwarming eenheid (50W) hebben een gemiddeld verbruik op bijna van 400 uur van de afdruk van 186 W gemiddeld... Ik heb 5 of 6 afdrukken van een paar uur gemaakt met de hars in deze telling (50W ik geloof de hars ...). Een hars verbruikt veel minder dan een FDM (verwarmingsplaat = 80% van het verbruik).

consumption_imprimer3D.jpg
consumptie_imprimer3D.jpg (324.18 KiB) 3627 keer bekeken


printer_consumption3D_2.jpg
consumptie_imprimer3D_2.jpg (347.97 KiB) 3627 keer bekeken


ps: Macro Ik heb het niet expres gedaan voor de 69 !! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Test de beste 3D-printerfilamenten 2020 (PLA, PLA +, TPU, PETG, Carbon ...)




par Christophe » 18/03/21, 12:56

Christophe schreef:Het is vrij moeilijk om op een foto te laten zien, maar de nieuwe spoel (linkerdeel van de foto) is bedauwder, minder glanzend en niet meer defecten onder strikt dezelfde druk omstandigheden.


Een ander groot verschil is de cohesie tussen de lagen (adhesie) ...

Bij de eerste spoel: onmogelijk om gemakkelijk en schoon opstijgen de steunen en het vlot ... zeer kleverige lagen ... ondanks optimalisatietests (= verhoging van de ruimte tussen het uiteinde van de drager / raft en de eerste lagen van de kamer...)

Na de tweede vind ik het normale gedrag van de PLA ...

Ik stel me voor dat we hetzelfde hebben tussen de lagen van het model: de 1e spoel maakte dus onderdelen zeer resistent! (Risico van onthechting of scheuren van luiers ...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Filament test review voor 3D-printers: PLA, PLA +, TPU, PETG, Carbon ... De beste in 2020?




par Christophe » 18/03/21, 19:20

Nou, ik bevestig dat de 2e batch van GIANTARM echt waardeloos is! :onheil: :onheil: :onheil:

Hij doet oncontroleerbare vervorming van onderdelen (3 printpogingen van hetzelfde onderdeel dat ik al correct had geprint met de vorige spoel ...)... Ik herdrukt met de Eryone bij verdubbelde snelheid (> 100 mm / s) en geen zorgen ... Verdomme het was een stuk van 2 rollen ... ze zal eindigen in de prullenbak denk ik ...

pla1.jpg
pla1.jpg (103.72 KiB) 3589 keer bekeken


Ongetwijfeld een zorg met betrekking tot diffusie, cohesie en kristallisatie, maar ik denk dat ik te dom ben om het te begrijpen (of ik heb niet alle parameters) : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Impression3D_diffusion_cohesion_crystalisation.png
Impression3D_diffusion_cohesion_cristalisation.png (182.31 KiB) 3599 keer bekeken
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Filament test review voor 3D-printers: PLA, PLA +, TPU, PETG, Carbon ... De beste in 2020?




par Christophe » 23/03/21, 14:35

Amazon censureert opmerkingen die te eerlijk of niet vleiend genoeg zijn ... het is klote!

Hier is de mijne na de inconsistentie van kwaliteit bij giantarm .. :onheil: :onheil: :onheil:

Dank u voor het sturen van uw feedback van klanten.

Bedankt voor het sturen van feedback van klanten op Amazon. Na een zorgvuldige beoordeling van de ingediende gegevens, kon je reactie niet worden geplaatst op de website. We stellen het op prijs dat u de tijd heeft genomen om ons uw opmerkingen te sturen, maar we herinneren u eraan dat opmerkingen aan de volgende regels moeten voldoen:
Communautaire Amazon

Ja maar nee !!! Een commando OK een opdracht KO ??? Non-constante kwaliteit !! :( :(: :(

Ik was erg blij met mijn 1e reel van WHITE PLA .... Ik raad dan ook een pak van 2 en bak het is niet hetzelfde filament (het is een beetje roze: het is niet de zelfde kleur) en onmogelijk om 'correct af te drukken met!

Dezelfde kamer, dezelfde instellingen, dezelfde ...



Enkele veel voorkomende problemen in gedachten te houden:

Je review moet zich richten op de specifieke functies van het product en uw ervaring met het. Feedback over de verkoper of de levering van het product dient te worden ingediend via http://www.amazon.fr/feedback.
We staan ​​geen obscene of onbeschofte inhoud toe. Dit geldt ook voor producten voor volwassenen.
Advertenties, promotiemateriaal of berichten die worden herhaald om te veel op hetzelfde te wijzen, worden als spam beschouwd.
Neem geen externe URL's naar Amazon of persoonlijk identificeerbare inhoud op in uw opmerking.
Elke poging om de inhoud van de Community of haar functionaliteiten te manipuleren, inclusief het indienen van foutieve, onware of niet-echte inhoud, is ten strengste verboden.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "3D-printers en 3D-print: machines en technologieën, hardware, software, gebruik en optimalisatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 31-gasten