Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Doris » 08/03/21, 07:53

Wat mij betreft merk ik hetzelfde: voor het eerst sinds 2012 hadden we een relatief koude winter, gevolgd door al heel vroeg zacht lenteweer. Resultaat: de sla zal snel rijzen, net als in april vorig jaar. Koolsoorten die te klein zijn om geoogst te worden, doen hetzelfde, een goede maand van tevoren voor de verzamelaars. Hoe dan ook, ik wilde deze kool laten staan ​​voor de insecten. Verder zijn de rapen bij mij thuis prima, maar ik heb ze heel laat gezaaid, dus ze waren zeker te klein om te vernaliseren, er waren er maar een paar kapot door de hagel
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Biobomb » 08/03/21, 10:19

Alkaline schrijft:Rapen die de winter voorbij zijn, gaan al zaaien: schrik zelfs de allerjongsten. Een sla doet dat ook...3 dagen zon en voilà!


Hier heb ik veel rapen gezaaid volgens de maan en de sterrenbeelden, er ontkiemt er momenteel niet één. Tof wordt vandaag gemaakt.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Moindreffor » 08/03/21, 11:05

Biobombe schrijft:
Alkaline schrijft:Rapen die de winter voorbij zijn, gaan al zaaien: schrik zelfs de allerjongsten. Een sla doet dat ook...3 dagen zon en voilà!


Hier heb ik veel rapen gezaaid volgens de maan en de sterrenbeelden, er ontkiemt er momenteel niet één. Tof wordt vandaag gemaakt.

Ik laat mijn broek zakken door op te staan ​​na het zaaien of door mezelf vlak daarvoor te laten zakken, om in een wassende of afnemende maan te zijn : Mrgreen: in ieder geval worden de tomaten in de zomer ook rood...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Biobomb » 08/03/21, 13:45

Moindreffor schreef:
Biobombe schrijft:
Alkaline schrijft:Rapen die de winter voorbij zijn, gaan al zaaien: schrik zelfs de allerjongsten. Een sla doet dat ook...3 dagen zon en voilà!


Hier heb ik veel rapen gezaaid volgens de maan en de sterrenbeelden, er ontkiemt er momenteel niet één. Tof wordt vandaag gemaakt.

Ik laat mijn broek zakken door op te staan ​​na het zaaien of door mezelf vlak daarvoor te laten zakken, om in een wassende of afnemende maan te zijn : Mrgreen: in ieder geval worden de tomaten in de zomer ook rood...

Een wesp of bij die door jouw feromonen wordt aangetrokken, zal je dan steken waar ik denk : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
alkalisch
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 12/06/19, 18:49
Plaats: Monts du Lyonnais
x 52

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par alkalisch » 08/03/21, 21:34

Moindreffor schreef: Ik trek mijn broek naar beneden (...) : Mrgreen: in ieder geval worden de tomaten in de zomer ook rood...

Mijn grootvader, die ons al ruim dertig jaar blij maakte met zijn moestuin, zei altijd dat hij tomaten zo rood liet kleuren. Zo werkt het dus :lol
Pas op voor steken of zonnebrand :)
0 x
dat hangt er vanaf
Avatar de l'utilisateur
alkalisch
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 12/06/19, 18:49
Plaats: Monts du Lyonnais
x 52

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par alkalisch » 08/03/21, 21:39

Voor de grap even terzijde, ik merk net als Doris dat de veldsla ook op het punt staat te rijzen en het is veldsla die zichzelf heeft gezaaid, dus ik kan je niet vertellen of hij zichzelf opnieuw zaait met de maan of niet : Wink:
0 x
dat hangt er vanaf
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Doris » 08/03/21, 22:06

Hetzelfde hier, veldsla dit jaar, ik heb alleen spontane opkomsten, dus alsjeblieft, was ze intelligent genoeg om de juiste maan te vinden, maar te dom om het geluk te herkennen dat ze op de goede maan geboren moest worden, dat is de vraag :)
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Did67 » 09/03/21, 10:48

Alle biënnales “denk daar maar eens aan!”. Ze mobiliseren de reserves van vorig jaar om zich voort te planten. Dit is het principe van een biënnale. Houd op met het verwachten van groei; het is voorbij. Oogst wat geoogst kan worden. Laat wat je kunt achterlaten - voor verzamelaars. En mogelijk de zaden ervan (met risico op hybridisatie tussen kruisbestuivers).

Zelfs de veldsla, kijk goed: de stengels tussen twee bladeren worden langer... Daar gaan we!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Doris » 09/03/21, 20:39

Momenteel maken we elke dag een grote kom veldsla, en daar stoppen we binnenkort mee, want dan worden de stengels niet alleen langer, maar gaat ze ook echt groeien, en blijft er genoeg over voor de verzamelaars en om er spontaan van te genieten. in de herfst. Wat er ook nodig is om ons gelukkig te maken
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Biobomb » 09/03/21, 23:12

Alkaline schrijft:Rapen die de winter voorbij zijn, gaan al zaaien: schrik zelfs de allerjongsten. Een sla doet dat ook...3 dagen zon en voilà!


een van mijn raapbedden tot nu toe. Zeker dat de maan ze vertraagt ​​in de opkomst van zaden : Cheesy:

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 269-gasten