Kinderen, tieners en school VS COVID VS-vaccin (Mijn vrouw werkt op een covid-school)

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Mijn vrouw werkt op een school ... covid?




par Christophe » 11/09/20, 10:18

Ik hoop het voor je, maar vergeet niet dat je op je hoede moet zijn voor stilstaand water...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Mijn vrouw werkt op een school ... covid?




par Macro » 11/09/20, 11:31

Mijn zoon heeft woensdagochtend PCR getest in het laboratorium en de resultaten zijn vanochtend om 9 uur negatief ontvangen
Ik heb gisteren om 11 uur PCR getest in het Universitair Ziekenhuis van Tours, de resultaten gisteravond om 22 uur ontvangen negatief...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Mijn vrouw werkt op een school ... covid?




par Christophe » 11/09/20, 11:56

Dus het is positief voor jou Macro : Cheesy:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Mijn vrouw werkt op een school ... covid?




par Christophe » 26/10/20, 17:31

Sinds vanochtend zitten 2 leraren in quarantaine op de school van mijn zoon (10 jaar oud) vanwege contactgevallen.

Het is een kleine school met ongeveer honderd leerlingen, inclusief kleuters.

De 2 leraren werden niet eens getest omdat ze asymptomatisch waren (dit is de nieuwe richtlijn in België, stop met testen zonder symptomen)...Ik heb zojuist de directeur gebeld voor 20 minuten. Het volgt de officiële instructies, dus het is niet nodig om de school of de klas te sluiten...

Officiële instructies noodzakelijkerwijs effectief gezien de huidige “zeer goede Belgische cijfers”...

Wat moeten we doen ?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Mijn vrouw werkt op een school ... covid?




par Christophe » 26/10/20, 18:13

Geen grapje?

Volgens een vergelijkend onderzoek is het sluiten van scholen een van de meest effectieve maatregelen om de overdracht van het coronavirus te beperken

Het onderzoek verscheen op 22 oktober in The Lancet en werd dus absoluut niet in opdracht van België uitgevoerd. Maar de conclusies ervan ondersteunen het besluit om middelbare scholen te sluiten door vanaf deze woensdag 28 oktober het face-to-face onderwijs af te schaffen, en om de Allerheiligenvakantie te verlengen tot en met 11 november: het lijkt er in feite duidelijk op dat de sluiting van scholen een van de maatregelen die het meest bijdraagt ​​aan het terugdringen van de overdracht van het coronavirus, terwijl de heropening ervan een van de factoren is die het meest bijdraagt ​​aan de verspreiding ervan.

Het onderzoek is gebaseerd op een zeer brede vergelijking van publieke maatregelen die in 131 landen zijn genomen (die het ‘niet-farmaceutische interventies’ noemt) en vervolgens zijn opgegeven om de coronavirusepidemie aan te pakken. En volgens een complex model probeert het de invloed van deze maatregelen (of het stopzetten ervan) op de reproductiesnelheid van het virus te evalueren, dat wil zeggen het aantal mensen dat een positieve patiënt tot zijn of haar beschikking besmet. Hoe meer het percentage boven de 1 ligt, hoe meer het virus wordt overgedragen, hoe dichter het bij 0 komt, hoe beter deze onder controle blijven en de epidemie afneemt.

Natuurlijk zijn er vooroordelen, aangezien de maatregelen zelden afzonderlijk worden genomen, maar door het effect op het reproductiepercentage van de implementatie of het stopzetten van de maatregelen te onderzoeken, hield het onderzoek hier rekening mee en kon het algemene conclusies trekken.

Een eerste conclusie van het onderzoek is dat de effecten nooit onmiddellijk optreden: het duurde gemiddeld minstens 8 dagen na de introductie om de eerste effecten te observeren en gemiddeld 17 dagen om het effect van het stopzetten ervan te meten.
Maatregelen die effectief zijn

Een neerwaartse trend in het reproductiepercentage werd waargenomen in de eerste 14 dagen na de introductie van deze verschillende maatregelen: schoolsluitingen, sluitingen van werkplekken, verbod op openbare evenementen, vereisten om thuis te blijven en beperkingen op bewegingsvrijheid binnen het land.
De rol van het openen of sluiten van scholen

Na een week laten de effecten van het sluiten van scholen zien dat het net zo effectief is als het sluiten van bedrijven en het verbieden van openbare evenementen. Na 4 weken blijkt dat dit laatste het meest effectief is (reproductiecijfer verlaagd naar 0,76), maar dat de sluiting van scholen (cijfer van 0,85) nuttiger blijft dan die van bedrijven (0,87).

Het is echter de combinatie van deze maatregelen die het meest effectief is: door de combinatie van deze drie maatregelen en het verbod op bijeenkomsten van meer dan 10 personen wordt de overdracht na 50 dagen teruggebracht tot ruim 28%.

De rol van kinderen bij de overdracht van het coronavirus is nog steeds onderwerp van wetenschappelijk debat. Maar het openen en sluiten van scholen speelt duidelijk een rol bij de overdracht van het virus, concludeert het onderzoek. Uit een modelstudie in China is gebleken dat het sluiten van scholen alleen de overdracht niet kan onderbreken, maar de piekincidentie mogelijk met 40 tot 60% kan verminderen en de COVID-19-epidemie kan vertragen.

De auteurs van de in The Lancet gepubliceerde studie schatten dat het sluiten van scholen alleen al de overdracht op dag 15 met 28% zou kunnen verminderen, terwijl het heropenen van scholen de overdracht op dag 24 met 28% zou kunnen verhogen.

De studie kon echter geen rekening houden met de verschillende voorzorgsmaatregelen voor de heropening van scholen die sommige landen hebben genomen, zoals fysieke afstand nemen, verbeterde hygiëne, enz. ‘Dergelijke voorzorgsmaatregelen zijn absoluut noodzakelijk voor een veiligere heropening van ‘scholen’, merken de auteurs op. een enorme uitbraak op een middelbare school in Israël 10 dagen na de heropening: studenten zaten in overvolle klaslokalen en kregen vanwege de hoge temperaturen geen opdracht om gezichtsmaskers te dragen.
Evenzo kon het onderzoek het effect van de heropening van verschillende schoolniveaus (basis- of middelbaar onderwijs) niet beoordelen, terwijl "het effect zou kunnen verschillen afhankelijk van de leeftijdsgroepen".

De studie herinnert er echter aan dat uit een rapport bleek dat kinderen jonger dan 5 jaar met milde tot matige COVID-19 een hoge virale last in hun nasopharynx hadden vergeleken met oudere kinderen en volwassenen, en daarom mogelijk belangrijke transmissiefactoren zouden kunnen zijn in de algemene bevolking. .


https://www.rtbf.be/info/societe/detail ... d=10617914

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30785-4/fulltext
PIIS1473309920307854.pdf
(1.01 miljoen) Downloaded keer 2470
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Mijn vrouw werkt op een school ... covid?




par izentrop » 01/11/20, 20:06

Gemaakt in België, niet in Frankrijk :schok:
80% van de clusters komt uit het voortgezet onderwijs (45,7%) en het hoger onderwijs (33,3%) https://www.20minutes.fr/sante/2875923- ... eur-ecoles
Normaal gesproken is er meer menging bij de 12-24-jarigen.
Ook in Engeland is dit het geval https://www.ons.gov.uk/peoplepopulation ... ctober2020

Zoals u kunt zien, is er ook op andere leeftijden sprake van een sterke vooruitgang.
toebehoren
positiveSchools.jpg
positiveSchools.jpg (53.12 KB) 1841 keer bekeken
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Mijn vrouw werkt op een school ... covid?




par Christophe » 01/11/20, 21:21

izentrop schreef:Gemaakt in België, niet in Frankrijk :schok:
.


Je hebt weer een kans gemist om je mond te houden...de aangehaalde meta-analyse heeft niet alleen betrekking op België...en met school worden alle soorten scholen bedoeld...

Het onderzoek is gebaseerd op een zeer brede vergelijking van publieke maatregelen die in 131 landen zijn genomen (die het ‘niet-farmaceutische interventies’ noemt) en vervolgens zijn opgegeven om de coronavirusepidemie aan te pakken.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Mijn vrouw werkt op een school ... covid?




par izentrop » 01/11/20, 22:55

Christophe schreef:
izentrop schreef:Gemaakt in België, niet in Frankrijk :schok:
.
Je hebt weer een kans gemist om je mond te houden...de aangehaalde meta-analyse heeft niet alleen betrekking op België...en met school worden alle soorten scholen bedoeld...
Ik had het druk... Een deel van wat ik wilde schrijven ontbreekt.
In België sluiten ze scholen en ze hebben gelijk.
In Frankrijk gaan de lessen voor de jongsten door, maar vanaf 6 jaar moeten ze het masker ophouden en hun gezicht niet aanraken. :schok:
Christophe schreef:Geen grapje?
Bedoel je alles en het tegenovergestelde?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Mijn vrouw werkt op een school ... covid?




par Christophe » 01/11/20, 23:46

Ik begreep er niets van..

Basisscholen zijn niet gesloten in België...het is Allerheiligenvakantie tot 12 november...

Ah, je had het niet over de studie??? : Cheesy:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Mijn vrouw werkt op een school ... covid?




par izentrop » 02/11/20, 00:07

Ah ok, dat vinden ze wel leuk in Frankrijk https://www.rtbf.be/info/article/detail ... d=10617372
...Tenzij ze besluiten de vakantie na 12 november voort te zetten.

Er zou dus rekening worden gehouden met het onderzoek, maar ook met de risico's voor de economie. https://www.liberation.fr/sciences/2020 ... er_1803873

Alles zal afhangen van de evolutie:
Coronavirus in België: de stijging van het aantal ziekenhuisopnames lijkt wat af te zwakken, kunnen we dit als een bemoedigend teken zien? https://www.rtbf.be/info/societe/detail ... d=10622472
0 x

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 224 gasten