Neuralink: Brain Machine Interface VS Handicaps, (alweer) een (waanzinnig) project van Elon Musk!

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Neuralink: Brain Machine VS Handicaps Interface, (alweer) een (waanzinnig) project van Elon Musk!




par Christophe » 30/08/20, 12:21

a) We weten dat de EV de wereld in zijn bestaande configuratie niet zal redden ... maar het is nog steeds een stap voorwaarts in de goede richting!
We gaan het debat dat al 10 jaar geleden hierover is gevoerd, niet herhalen forum.

b) Op Neuralink, voor zover ik het begreep (ik heb de 7 minuten op video bekeken en nogmaals, het is niet mijn vakgebied ...) is het momenteel om aan te tonen dat we weten hoe we verwijder de chip op varkens zonder gevolgen en neem gegevens in realtime op ... Wat is de verwerking van deze gegevens? Elon kan het zeggen in de volledige conferentie ...

We zijn duidelijk nog lang niet bezig met het maken van een dwarslaesie, maar pas op, het gaat snel met Elon! En hij zegt niet alles in het openbaar ... uiteraard ...
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Neuralink: Brain Machine VS Handicaps Interface, (alweer) een (waanzinnig) project van Elon Musk!




par ABC2019 » 30/08/20, 12:27

Christophe schreef:a) We weten dat de EV de wereld in zijn bestaande configuratie niet zal redden ... maar het is nog steeds een stap voorwaarts in de goede richting!
We gaan het debat dat al 10 jaar geleden hierover is gevoerd, niet herhalen forum.

Ik was er 10 jaar geleden niet, sorry, maar ik zal benieuwd zijn of je bent samengekomen, want persoonlijk denk ik niet dat de EV veel gaat doen voor de toekomst van de wereld, want het is nog steeds een object hoogtechnologische, volledig afhankelijk van de industriële samenleving.


b) Op Neuralink, voor zover ik het begreep (ik heb de 7 minuten op video bekeken en nogmaals, het is niet mijn vakgebied ...) is het momenteel om aan te tonen dat we weten hoe we verwijder de chip op varkens zonder gevolgen en neem gegevens in realtime op ... Wat is de verwerking van deze gegevens? Elon kan het zeggen in de volledige conferentie ...

We zijn duidelijk nog lang niet bezig met het maken van een dwarslaesie, maar pas op, het gaat snel met Elon! En hij zegt niet alles in het openbaar ... uiteraard ...

een paraplegische wandeling maken door een exoskelet te besturen (door precies de neurale circuits te 'lezen' die normaal de spieren aansturen), dat lijkt mij mogelijk. Maar het is totaal anders om in te grijpen in de herinneringen, de capaciteiten van reflecties enz ... die veel complexer zijn en nog grotendeels niet worden begrepen. Dat is het probleem met Musk, hij speelt met futuristische fantasieën (Mars, energietransitie, augmented man), om dingen te verkopen die zeker technologische vooruitgang zijn, maar zonder de beloofde impact te hebben.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Neuralink: Brain Machine VS Handicaps Interface, (alweer) een (waanzinnig) project van Elon Musk!




par sicetaitsimple » 30/08/20, 12:31

Christophe schreef:Bron?

Maak je een grapje, mijn g ... e? U vraagt ​​mij om een ​​bron als het openbare gegevens zijn, als zoveel leden dingen posten zonder ooit een bron te verstrekken?
Tesla-site, u kunt de uwe configureren door op de startpagina op "bestellen" te klikken, de prijs stijgt volgens de gekozen opties. Voor de "topklasse", exclusief opties, begint het bij € 64890. Vergeet niet uit te gaan voor het einde van de procedure! : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Neuralink: Brain Machine VS Handicaps Interface, (alweer) een (waanzinnig) project van Elon Musk!




par Christophe » 30/08/20, 12:38

Juist omdat je zo kieskeurig bent over de bronnen en dat ik lui ben om te kijken, heb ik het gevraagd!

Geef me de exacte bron ...

Is het zo slecht?

ps: er zat ook de Tesla Powerwall in de dozen van Elon ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Neuralink: Brain Machine VS Handicaps Interface, (alweer) een (waanzinnig) project van Elon Musk!




par Christophe » 30/08/20, 12:42

ABC2019 schreef:Ik was er 10 jaar geleden niet, sorry, maar ik zal benieuwd zijn of je bent samengekomen, want persoonlijk denk ik niet dat de EV veel gaat doen voor de toekomst van de wereld, want het is nog steeds een object hoogtechnologische, volledig afhankelijk van de industriële samenleving.


Er is een interne zoekmachine ... Ik ben weer lui ...
search.php

ABC2019 schreef:een paraplegische wandeling maken door een exoskelet te besturen (door precies de neurale circuits te 'lezen' die normaal de spieren aansturen), dat lijkt mij mogelijk. Maar het is totaal anders om in te grijpen in de herinneringen, de capaciteiten van reflecties enz ... die veel complexer zijn en nog grotendeels niet worden begrepen. Dat is het probleem met Musk, hij speelt met futuristische fantasieën (Mars, energietransitie, augmented man), om dingen te verkopen die zeker technologische vooruitgang zijn, maar zonder de beloofde impact te hebben.


Ja, dat is het idee ... en voor motorische handicaps is het misschien gemakkelijker om aan de zenuwuiteinden te werken dan in de hersenen, maar techno is vergelijkbaar ... Nogmaals, het is niet mijn veld !

Anders voorspel ik het transbewustzijn van mens en machine tegen 2050 ...

Dan zijn het vaak de dromers die dingen echt voor elkaar krijgen.

Wat zou u hebben gedacht van de pioniers van de luchtvaart? Kijk waar we 100 jaar later zijn ...

Als je 80 miljard "in je zak" hebt, zou je niets meer kunnen verkopen en vooral geen risico meer nemen (dat is wat de meeste miljardairs doen, toch?) ... Elon doet het ... dus hiervoor is het noodzakelijk om het te respecteren en te bewonderen (althans gedeeltelijk ...)
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Neuralink: Brain Machine VS Handicaps Interface, (alweer) een (waanzinnig) project van Elon Musk!




par sicetaitsimple » 30/08/20, 12:49

Christophe schreef:Juist omdat je zo kieskeurig bent over de bronnen en dat ik lui ben om te kijken, heb ik het gevraagd!

Geef me de exacte bron ...

Is het zo slecht?


https://www.tesla.com/fr_fr/model3

PS: ken je een applicatie die Google heet? Je typt "Tesla" en je zult zien dat het magie is! : Lol:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Neuralink: Brain Machine VS Handicaps Interface, (alweer) een (waanzinnig) project van Elon Musk!




par ABC2019 » 30/08/20, 12:53

Christophe schreef:
Anders voorspel ik het transbewustzijn van mens en machine tegen 2050 ...

hoe noem je "mens-machine-transbewustzijn", wat voor soort uitvinding zou je nodig hebben om te overwegen je weddenschap te hebben gewonnen?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Neuralink: Brain Machine VS Handicaps Interface, (alweer) een (waanzinnig) project van Elon Musk!




par Christophe » 30/08/20, 12:55

sicetaitsimple schreef:PS: ken je een applicatie die Google heet? Je typt "Tesla" en je zult zien dat het magie is! : Lol:


Ah? Cool !!
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Neuralink: Brain Machine VS Handicaps Interface, (alweer) een (waanzinnig) project van Elon Musk!




par ABC2019 » 30/08/20, 12:58

Christophe schreef:Wat zou u hebben gedacht van de pioniers van de luchtvaart? Kijk waar we 100 jaar later zijn ...

Zolang de ideeën gebaseerd waren op fysieke fundamenten die redelijk goed begrepen werden, en er vogels en vliegende insecten bestonden, denk ik dat ik dacht dat het redelijk haalbaar was met technische vooruitgang.
Ik denk bijvoorbeeld dat het mogelijk is om een ​​exoskelet met gedachten te besturen (dit hebben we al gedaan).
Aan de andere kant is er geen 'goed begrepen' basis van de hersenen die het mogelijk maakt om een ​​bewustzijn voor te stellen dat geassocieerd is met een machine, dat alleen gebaseerd is op de ontwikkeling van sciencefictionliteratuur en -film (Star Wars , blade runner, terminator, etc ...), en het is niet realistischer dan de tijdmachine of de anti-zwaartekracht van H G Wells, die goed waren ingebeeld maar nooit gerealiseerd, en met goede reden. ..
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Neuralink: Brain Machine VS Handicaps Interface, (alweer) een (waanzinnig) project van Elon Musk!




par Christophe » 30/08/20, 13:02

ABC2019 schreef:hoe noem je "mens-machine-transbewustzijn", wat voor soort uitvinding zou je nodig hebben om te overwegen je weddenschap te hebben gewonnen?


De overdracht van een menselijk bewustzijn in een machine (omkeerbaar er ... indien mogelijk) ... alom al genoemd in SF duidelijk ...

In het begin zou het mentale controle zijn van de machine van het humanoïde soort (zoals avatar avatars ...) uiteraard in bi lateraal (terugkeer naar de zintuigen die nuttig zijn voor de situatie ...) ... daarom moet het menselijk lichaam doorgaan met om "daar" te zijn ... maar uiteindelijk kunnen we een totale overdracht van bewustzijn voorspellen zonder de verplichting om het lichaam wakker te houden ... of zelfs in leven ...

Maar dat zal waarschijnlijk iets later zijn dan 2050 ... behalve verrassingen!

Deze nogal onbekende, slecht beoordeelde film roept het onderwerp op:

0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 226-gasten