Heb je tijdens de opsluiting gewerkt, je indrukken ...

filosofische debatten en bedrijven.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Heb je tijdens de opsluiting gewerkt, je indrukken ...




par phil59 » 23/08/20, 21:43

Tijdens de opsluiting werkte ik.

Ik ben een "burelier", in een hyper. Binnenin.

Een klein knobbeltje in de maag tijdens de eerste dagen, en het is zoals alles, je went eraan ...

Goed, gel beschikbaar en maskers en plexi voor de kassamedewerkers.

Morgen zullen we "gedwongen" zijn om maskers op te zetten in de kantoren.

Terwijl we aanvankelijk voor onszelf moesten zorgen (alleen = zaken). Nutteloze maskers, die zeiden !!!! ....

Ik vraag me af wat het voor anderen zou kunnen verbergen ...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Werkte u tijdens de opsluiting, uw indrukken ...




par Christophe » 23/08/20, 22:31

0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Werkte u tijdens de opsluiting, uw indrukken ...




par Macro » 24/08/20, 06:57

Ik zou zeggen dat je binnen een paar uur meer zou zijn ... ik heb van mijn twee collega's gezegd dat mensen in gevaar zijn die zijn gearresteerd sinds het begin van de opsluiting die nu voor de arbeidsgeneeskunde moeten gaan om te zien of ze weer aan het werk kunnen gaan terwijl ze een masker dragen : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Werkte u tijdens de opsluiting, uw indrukken ...




par Gaston » 24/08/20, 11:10

Ik ben ook een "burelier" in een groot bedrijf.

Ik heb gewerkt tijdens de lockdown.

In het begin waren er maar een paar "on-site" personeel, de meesten van hen telewerken of niet op het werk.
Onder deze omstandigheden waren de regels (afstand nemen, masker, ...) vrij gemakkelijk te dragen.

Beetje bij beetje kwam bijna iedereen terug (onder druk van de werkgever voor wie telewerken wederom "de uitzondering die een rechtvaardiging moet hebben").
Dezelfde regels werden steeds moeilijker toe te passen (veel mensen in de kantoren, in de wandelgangen, ...) en bemoeilijken de relaties tussen degenen die "benadrukken" en degenen die de regels negeren omdat ze dat niet doen. geloof het niet ".


En ik ben erg ongerust over volgende week, wanneer we het masker de hele dag moeten aanhouden.
Ik zou bijna willen dat er een positief geval was onder de werknemers dat de werkgever zou overwegen om opnieuw een deel van het personeel naar telewerken te sturen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Werkte u tijdens de opsluiting, uw indrukken ...




par Macro » 24/08/20, 14:30

Terugkeer naar het werk van onze medewerkers die gevaar lopen ... Met maatregelen om hun positie aan te passen: een lange lijst als de arm van een basketbalspeler ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Werkte u tijdens de opsluiting, uw indrukken ...




par Christophe » 24/08/20, 15:56

Gaston schreef:Ik ben ook een "burelier" in een groot bedrijf.


Goede bak als je zelfs maar aan de slag gaat ... dan sta ik er niet op !! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Werkte u tijdens de opsluiting, uw indrukken ...




par Christophe » 24/08/20, 16:00

Gaston schreef:Ik zou bijna willen dat er een positief geval was onder de werknemers dat de werkgever zou overwegen om opnieuw een deel van het personeel naar telewerken te sturen ...


Sommige telewerktaken niet zoveel mogelijk houden zou een ernstige vergissing zijn ...

Ik heb het niet alleen vanuit gezondheidsoogpunt maar ook vanuit sociaal (levenskwaliteit) en ecologisch standpunt ... op lange termijn dus!

Achteraf, zelfs als het mogelijk is, is niet iedereen psychologisch compatibel met telewerken ... zelfmotivatie vinden, weten hoe afleiding op te offeren ... het wordt niet aan iedereen gegeven!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Werkte u tijdens de opsluiting, uw indrukken ...




par Gaston » 24/08/20, 16:34

Christophe schreef:Sommige telewerktaken niet zoveel mogelijk houden zou een ernstige vergissing zijn ...
Ik heb het niet alleen vanuit gezondheidsoogpunt maar ook vanuit sociaal (levenskwaliteit) en ecologisch standpunt ... op lange termijn dus!
Sommige directoraten zijn niet dezelfde mening toegedaan.
Het enige onderwerp dat ertoe doet, is financieel en het sociale of ecologische argument raakt hen niet.

Christophe schreef:Achteraf, zelfs als het mogelijk is, is niet iedereen psychologisch compatibel met telewerken ... zelfmotivatie vinden, weten hoe afleiding op te offeren ... het wordt niet aan iedereen gegeven!
Ja, ik kan me niet voorstellen dat ik het iedereen zou opleggen, maar de mogelijkheid van gedeeltelijk telewerken (bijvoorbeeld 2 of 3 dagen per week) laten, waar mogelijk, leek mij wenselijk en zou het mogelijk hebben gemaakt om de gezondheidsproblemen te verlichten op het werk.

Op dit moment is dit niet overal de trend ...

Sommige bedrijven die in april voor 100% telewerken, zijn nog steeds voor 90% aan het telewerken, terwijl andere weer voor 95% ter plaatse werken (voor een vergelijkbaar werkterrein).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Werkte u tijdens de opsluiting, uw indrukken ...




par Christophe » 24/08/20, 17:33

Als mijn werk thuis wordt gedaan ... zijn de financiële resultaten er ... zonder 2 uur of meer per dag te verliezen in het openbaar vervoer (Parijs ...) dus verlies van energie en geld en een bron van stress voor de werknemer. Ik zie niet in hoe telewerken een bron van verminderde efficiëntie zou kunnen zijn, dus (behalve wat ik zojuist noemde) integendeel ...

Nee, wat veel afdelingen ergert, denk ik, is dat ze veel in hun eigen gelederen zullen moeten bezuinigen (al die onzinbanen van kleine bazen, HR-managers, HR-managers, HR-coaches ... etc etc .. .zal in veel gevallen van telewerken nutteloos zijn ...)

Ja, gedeeltelijk telewerken lijkt mij de beste oplossing.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Werkte u tijdens de opsluiting, uw indrukken ...




par Gaston » 24/08/20, 17:46

Christophe schreef: Ik zie niet in hoe telewerken een bron van verminderde efficiëntie zou kunnen zijn, dus (behalve wat ik zojuist noemde) integendeel ...
Van wat ik zie, hebben veel managers peur die efficiëntie daalt ... en wil het risico niet nemen.
De grote moeilijkheid is dat niemand de effectiviteit weet te meten.
Tot nu toe hebben we dit vervangen door het meten van werktijd (of aanwezigheid).


Ik heb ook het geval gezien van projectmanagers die snel terug wilden komen "als voorheen" om aan hun hiërarchie (en aan hun klant) te rechtvaardigen dat ze al het mogelijke hadden gedaan.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 208 gasten