Winkelen: besmetting met CORONAVIRUS via handen en oppervlakken in winkels en bedrijven?

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par ABC2019 » 01/09/20, 11:44

Christophe schreef:
ABC2019 schreef:aandacht "een virus", het zijn in feite miljarden verschillende virale deeltjes! Het is duidelijk dat als er een mutatie is, dit slechts één van hen (of sommige bij toeval) zal beïnvloeden, maar de anderen hebben geen reden om te muteren. Om een ​​soort te verspreiden, moet deze besmettelijker zijn dan de andere, maar dat doodt ze niet allemaal tegelijk. Er is geen reden voor afgelegen gebieden om op gecoördineerde wijze een afname van virulentie te zien ...


Uh weet niet zeker alles te begrijpen ...

Ik had het net over de "globale" virulentie van het virus die verzwakt zou kunnen worden door de buitentemperaturen ...

Mensen die momenteel positief worden gediagnosticeerd, waren zeer waarschijnlijk besmet tijdens de hittegolf van begin / half augustus ... en aangezien ziekenhuisopnames niet 'volgen' (des te beter) ... is er noodzakelijkerwijs een factor die ervoor zorgt dat de virus is minder "smerig" ...

Ik stel alleen de vraag of het de buitentemperatuur kan zijn. Dat is alles.

Ik zie niet hoe de temperatuur het virus zelf beïnvloedt, dat is een heel eenvoudige set moleculen (DNA omgeven door een paar eiwitten). Temperatuur heeft alleen invloed op de efficiëntie waarmee het zich voortplant (druppeltjes verdampen sneller en mensen blijven minder opgesloten).

Mogelijk kan het ook inwerken op het immunologische weerstandsvermogen van individuen, maar het is niet a priori het virus dat verandert (het is niet 'gecompliceerd' genoeg om de temperatuur te voelen als een meercellig dier dat 'heet zou zijn' door voorbeeld!) n
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par Christophe » 01/09/20, 11:54

???

Nee nee nee, de temperatuur werkt goed op zijn levensduur in iso-omstandigheden (laboratorium) ... ik moet nog steeds de grafiek temperatuurbestendigheid coronavirus ? :schok: :schok: :schok: Ik dacht dat hij geassimileerd was ... vooral sinds ik hem gisteren terugbelde ... naar izy ...

Beeld

We zijn er dus zeker van dat de (buiten) temperatuur inwerkt op zijn levensduur ...

Waarom zou ze niet handelen volgens virulentie? Ik gok maar de vraag verdient het om gesteld te worden ... Gezien alle biologische nieuwigheden die dit virus met zich meebrengt ...
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par ABC2019 » 01/09/20, 12:31

Christophe schreef:???

Nee nee nee, de temperatuur werkt goed op zijn levensduur in iso-omstandigheden (laboratorium) ... ik moet nog steeds de grafiek temperatuurbestendigheid coronavirus ? :schok: :schok: :schok: Ik dacht dat hij geassimileerd was ... vooral sinds ik hem gisteren terugbelde ... naar izy ...

Beeld

We zijn er dus zeker van dat de (buiten) temperatuur inwerkt op zijn levensduur ...

ja er zijn twee dingen; eerst denatureren de eiwitten bij hoge temperatuur (dit is het kookprincipe). Chemische reacties zoals oxidatie versnellen dan met de temperatuur en daardoor kan in een agressieve omgeving (zuurstof, ozon, oxidatiemiddelen, detergenten etc ...) het virus bij verhitting sneller vernietigd worden.

Waarom zou ze niet handelen volgens virulentie? Ik gok maar de vraag verdient het om gesteld te worden ... Gezien alle biologische nieuwigheden die dit virus met zich meebrengt ...

Ik denk het niet, want eenmaal binnengekomen met zijn genetisch materiaal in een cel, gebeurt alles op dezelfde manier, zijn DNA wordt gerepliceerd, zijn eiwitten worden uitgedrukt ... en het zal hoe dan ook op 37 ° C zijn . Wat wel kan veranderen is de afweerreactie van de gastheer (het is ook duidelijk dat de ernst van de ziekte voornamelijk te wijten is aan immuunreacties die "rommelen", het virus zelf is niet erg gevaarlijk! !)
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par Christophe » 01/09/20, 12:42

ABC2019 schreef:ja er zijn twee dingen; eerst denatureren de eiwitten bij hoge temperatuur (dit is het kookprincipe). Chemische reacties zoals oxidatie versnellen dan met de temperatuur en daardoor kan in een agressieve omgeving (zuurstof, ozon, oxidatiemiddelen, detergenten etc ...) het virus bij verhitting sneller vernietigd worden.


Oké daarmee ... maar je sprak jezelf gewoon tegen ... hoe dan ook ... geen big deal ...

ABC2019 schreef:Ik zie niet in hoe de temperatuur het virus zelf beïnvloedt dat is een heel eenvoudige set moleculen (DNA omgeven door een paar eiwitten). Temperatuur heeft alleen invloed op de efficiëntie waarmee het zich voortplant (druppeltjes verdampen sneller en mensen blijven minder opgesloten).


Suite:

ABC2019 schreef:Ik denk het niet, want eenmaal binnengekomen met zijn genetisch materiaal in een cel, gebeurt alles op dezelfde manier, zijn DNA wordt gerepliceerd, zijn eiwitten worden uitgedrukt ... en het zal hoe dan ook op 37 ° C zijn . Wat wel kan veranderen is de afweerreactie van de gastheer (het is ook duidelijk dat de ernst van de ziekte voornamelijk te wijten is aan immuunreacties die "rommelen", het virus zelf is niet erg gevaarlijk! !)


Ja, ook mee eens maar het is niet 100% zeker ... de wanden van het ademhalingssysteem zijn niet op 37 ° C ... en zijn nogal afhankelijk van de buitentemperatuur ...daarom vinden de eerste replicaties van het virus helemaal niet plaats onder dezelfde omstandigheden afhankelijk van de buitentemperatuur ...

Ik wandel maar door, maar gezien al het slechte biologische nieuws dat dit virus heeft gebracht ... denk ik dat we wat meer moeten kijken naar de invloed van de buitentemperatuur op de ernst van de gevallen ... we zullen nummers hebben! : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par izentrop » 01/09/20, 12:51

Christophe schreef:Ik weet niet hoe je redeneert, maar op een forum het is wederzijdse hulp de basis ... Het doet pijn om de 2 schakels van de 2 andere studies te plaatsen en er mogelijk wat uit te halen
Ik wil gewoon voorkomen dat je de verkeerde informatie verspreidt.
Er was alles in de band die ik je gaf sante-vervuiling-preventie / besmetting-corona-virus-t16532-20.html # p409651

Links aangehaald in context:
Om de betekenis van deze resultaten goed te kunnen interpreteren, is het noodzakelijk te begrijpen door wie en waarvoor ze zijn geproduceerd. In dit geval is deze tekening gemaakt op basis van twee studies, de eerste, een meta-analyse die in februari werd gepubliceerd in het Britse tijdschrift The Journal of Hospital Infection, de tweede, een voorpublicatie op de Medrxiv-site van een Amerikaans team van het National Institute of Allergy and Infectious Diseases. Van meet af aan moet worden opgemerkt dat het doel van deze twee onderzoeken vooral is om de ziekenhuisomgeving en de onderzoekers die het virus in het laboratorium manipuleren - die in nauw contact staan ​​met infectieuze agentia - op verschillende oppervlakken te waarschuwen, te minimaliseren. de risico's van besmetting en nosocomiale infecties.

Een nieuwe studie, dinsdag gepubliceerd in The New England Journal of Medicine, van zijn kant vergeleek de duurzaamheid van SARS-CoV2, het virus aan de basis van de COVID-19-epidemie, met dat van SARS-CoV1, die de oorsprong was van de SARS-epidemie in 2003. Als we combineren de resultaten van deze drie onderzoeken, komen we tot ordes van grootte die vergelijkbaar zijn met die aangekondigd in het beroemde diagram, namelijk een persistentie van het virus in aërosolen gedurende maximaal 3 uur, op een koperoppervlak gedurende maximaal 4 uur, op karton tot 24 uur en op plastic en staal tot 2 of 3 dagen.
Het is dus goed bedoeld voor gezondheidswerkers. We bombarderen doses die in werkelijkheid niet bestaan.

Er is een scherp oog voor nodig om de resultaten te interpreteren, iets dat ik overlaat aan wie het aangaat : Wink:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par Christophe » 01/09/20, 13:00

Dank je, je ziet dat het niet zo moeilijk was ...
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par ABC2019 » 01/09/20, 16:49

Christophe schreef:
ABC2019 schreef:ja er zijn twee dingen; eerst denatureren de eiwitten bij hoge temperatuur (dit is het kookprincipe). Chemische reacties zoals oxidatie versnellen dan met de temperatuur en daardoor kan in een agressieve omgeving (zuurstof, ozon, oxidatiemiddelen, detergenten etc ...) het virus bij verhitting sneller vernietigd worden.


Oké daarmee ... maar je sprak jezelf gewoon tegen ... hoe dan ook ... geen big deal ...

ABC2019 schreef:Ik zie niet in hoe de temperatuur het virus zelf beïnvloedt dat is een heel eenvoudige set moleculen (DNA omgeven door een paar eiwitten). Temperatuur heeft alleen invloed op de efficiëntie waarmee het zich voortplant (druppeltjes verdampen sneller en mensen blijven minder opgesloten).


ja ik dacht dat je het had over "normale" temperaturen zoals 10 en 20 ° C, het is zeker dat het bij 50 of 70 ° C de eiwitten gaat beschadigen ..
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par Christophe » 01/09/20, 20:21

Ik had het over de hittegolf (ik zei het toch?) ... bij 36-38 ° C in de schaduw (in de lucht) zijn sommige muren in de zon gemakkelijk op 50-60 ° C ...
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par Christophe » 18/12/20, 13:58

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Betreft: besmetting met CORONAVIRUS via handen en oppervlakken in winkels en bedrijven?




par Christophe » 04/02/21, 13:53

Een stap vooruit, een stap terug ... In dit tempo hebben we nog 10 jaar! : Cry: : Cry: : Cry:

0 x

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 297-gasten