Verbonden objecten, IoT, IoT

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13702
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1517
Neem contact op met:

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par izentrop » 03/07/20, 22:19

phil59 schreef:Waar ik werk, had ik een wifi-brug geïnstalleerd tussen 2 punten, met AP's, allemaal voor ongeveer 300 €, die tot 5 km zou kunnen dragen ... Ik had 2-300 meter, en precies daar 'oog, door op de andere terminal te richten, ging het goed. 2-3 jaar heb ik een of twee keer de 2 AP opnieuw opgestart ...
Nu is het mogelijk om een ​​vast ID te krijgen, maar alleen voor glasvezel. Op het platteland met nog steeds ADSL betalen we meer voor een slechtere service, maar ja, het is niet alsof we een keuze hadden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Forhorse » 03/07/20, 23:28

Grelinette schreef:Het is niet ingewikkeld: ik wil in staat zijn om een ​​automatisch systeem op afstand te beheren via een draadloos netwerk met mijn smartphone, en van wat ik begreep, wordt het de technologie van het "Connected Object" genoemd dat binnenkomt op het gebied van IoT of IoT.


Het is niet ingewikkeld, ik heb je aan het begin van pagina 2 al 3 hele concrete oplossingen gegeven.
Als je niet aan de slag wilt met programmeren, een Shelly 1 module https://shelly.cloud/products/shelly-1- ... ion-relay/ een kleine aanpassing zal prima werken.
Hij is ontworpen om te worden gevoed op 230V, maar geen enkele processor werkt standaard op 230V... dus je hoeft alleen maar de module te "hacken" om het 230VAC/3.3VDC-conversiegedeelte te verwijderen en hem zo rechtstreeks van een laagspanningsbron te voorzien. Aan de uitgang bevindt zich een relais met een droog contact waarmee je kunt activeren wat je maar wilt. Er is een ingang voor alles of niets informatie (hier ook ontworpen voor 230V maar dit kan ook aangepast worden...) waardoor je feedback krijgt over wat jij nuttig vindt.
Alle functies die je nodig hebt, zitten er al in.
het kost tussen de 10 en 15 euro, dus je loopt niet veel risico, en zodra het ding functioneel is op de hoek van een tafel, hoef je alleen maar een wifi-toegangspunt toe te voegen met een richtantenne voor lange afstanden (ongeveer 100 €) aangesloten naar jouw box (of die van de buurman...) zodat de module toegang blijft hebben tot het net en dus van overal ter wereld aangestuurd kan worden... zonder vast IP, zonder routerinstellingen, zonder dynamische DNS, zonder softwareontwikkeling van wat dan ook...

Kortom, er is meer dan dat... (trek je vingers eruit...)

EDIT: Het is zelfs ZELFS EENVOUDIGER dan ik dacht, ik was vergeten dat de Shelly1 rechtstreeks van stroom kan worden voorzien met 12VDC (slechts een kleine configuratiejumper om aan te passen), dus niets om aan te passen... een kleine 12V-batterij, een zonnepaneel, en hij rolt.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13702
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1517
Neem contact op met:

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par izentrop » 03/07/20, 23:59

Forhorse schreef:het kost tussen de 10 en 15 euro, dus je loopt niet veel risico, en zodra het ding functioneel is op de hoek van een tafel, hoef je alleen maar een wifi-toegangspunt toe te voegen met een richtantenne voor lange afstanden (ongeveer 100 €) aangesloten naar jouw box (of die van de buurman...) zodat de module toegang blijft hebben tot het net en dus van overal ter wereld aangestuurd kan worden... zonder vast IP, zonder routerinstellingen, zonder dynamische DNS, zonder softwareontwikkeling van wat dan ook...
Interessant, ik wist het niet.
Hoe ver kun je reiken met de langeafstandsantenne?

Ook zonder abonnement en met een document in het Frans?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Forhorse » 04/07/20, 00:10

Je moet dezelfde antennes nemen als de wifi-bruggen of zelfs een halve wifi-brug (een wifi-brug is niet meer of minder dan 2 toegangspunten met richtantenne) sommige worden verkocht voor meer dan 800 meter... d 'Na enkele getuigenissen is het lijkt realistisch, en in ieder geval is 100 tot 200 meter geen probleem.

Geen abonnement, alleen registratie vereist op de Shelly-cloud (en activeer de functie in de module via 1 klik) in de cloud kunt u het zonder vast IP-adres, DNS en bedrijfsnaam doen...

Geen document in het Frans (maar we willen doen alsof we aan IoT sleutelen, maar we moeten toch een minimum aan Engels begrijpen, toch?) maar voldoende tutorials in onze taal op internet en zelfs op YouTube
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13702
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1517
Neem contact op met:

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par izentrop » 04/07/20, 01:09

Bedankt voor de info. Waar sluit je de wifi-antenne op aan?
Voor de aansluitingen is het eigenlijk niet ingewikkeld.
Ik heb de Android-app "shelly cloud" gedownload. We kiezen onze taal, maar de tekst voor de licentie is altijd in het Engels, over het algemeen accepteren we deze zonder begrip.
Voor de rest zie ik morgen wel met een trash emailadres.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par phil59 » 04/07/20, 12:52

izentrop schreef:
phil59 schreef:Waar ik werk, had ik een wifi-brug geïnstalleerd tussen 2 punten, met AP's, allemaal voor ongeveer 300 €, die tot 5 km zou kunnen dragen ... Ik had 2-300 meter, en precies daar 'oog, door op de andere terminal te richten, ging het goed. 2-3 jaar heb ik een of twee keer de 2 AP opnieuw opgestart ...
Nu is het mogelijk om een ​​vast ID te krijgen, maar alleen voor glasvezel. Op het platteland met nog steeds ADSL betalen we meer voor een slechtere service, maar ja, het is niet alsof we een keuze hadden.


Hoe noem je een vast ID? Het is een vast IP en je vingers zijn gevorkt? of wat is het?

Vast IP of niet, dat is het probleem niet, want je blijft in "jouw netwerk", en je doet wat je wilt....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Forhorse » 04/07/20, 14:00

phil59 schreef:Vast IP of niet, dat is het probleem niet, want je blijft in "jouw netwerk", en je doet wat je wilt....


Nou, als dat nog steeds een deel van het probleem is... want toegang krijgen tot je netwerk vanaf een smartphone in de file aan de andere kant van de stad of aan de andere kant van de wereld (en dus tot je aangesloten object, doe-het-zelf of niet) je moet het openbare IP-adres kennen waarop het zich bevindt (en de routeringsregels hebben ingesteld die werken, maar dat is een ander probleem)
Van daaruit zijn er 2 oplossingen: vast IP-adres of DDNS (zoals geen IP) of gelijkwaardig (zoals iets dat u het openbare IP-adres per e-mail stuurt wanneer het verandert, we kunnen zeggen dat het een handmatige DDNS is. ..)

Anders derde oplossing, volgens een ander principe, de "cloud" communiceert je ding met een server ergens op de wereld, deze server heeft een domeinnaam dus geen IP-zorgen, en wanneer je toegang wilt tot je ding, heb je in feite toegang tot de server die levert alleen de informatie die met het ding wordt uitgewisseld (het is een informatierelais) dit is wat Shelly aanbiedt... maar ook andere... (soms betalend) vaak gebaseerd op het MQTT-protocol
Je kunt het zelf doen, je hoeft alleen maar webhosting van een willekeurige host te hebben en de scripts te ontwikkelen die goed werken (maar nogmaals, er moeten miljarden voorbeelden op internet staan)

EDIT: En ik zou hieraan willen toevoegen dat als het ding voor het voeren van de paarden met het internet is verbonden via een 3G/4G-sleutel (wat ook een oplossing is...), het onmogelijk is om er van buitenaf toegang toe te krijgen door het publieke IP-adres te kennen. ..omdat het geen openbaar IP-adres heeft! Het IP-adres is in dit geval dat van de relaisantenne... en tenzij je toegang hebt tot de configuratie van de relaisantennerouter (lol), is het onmogelijk om een ​​routeringsregel te definiëren om door te sturen naar je 3G-sleutel/4G. Dus gedwongen om via een “Cloud” oplossing te gaan
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par phil59 » 04/07/20, 14:10

Daar zal hij verbonden zijn via de wifi van thuis, het is dus zijn netwerk. Vanaf daar, vast IP-adres of niet, zoals je zegt, is het geen probleem meer....

Er zal natuurlijk wel wat routing moeten gebeuren, maar dat is ook geen probleem.

A priori ligt het weiland op minder dan 500 meter van zijn huis, dus wifi-brug buitenshuis = geen zorgen. Misschien gewoon een budgetprobleem....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Forhorse » 04/07/20, 14:15

Ja, door verbonden te zijn met een ADSL-box (direct of via een wifi-toegangspunt met groot bereik) met een Shelly-module die de Shelly-cloud gebruikt, is er geen probleem met al dan niet een vast IP-adres, of zelfs met een configuratierouter.
Daarom raad ik deze oplossing aan voor iemand die deze technologieën helemaal niet beheerst en die uit zijn stoel valt zodra we over NAT-regels beginnen te praten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Forhorse » 04/07/20, 14:20

Zonder reclame te willen maken, raden wij deze site aan voor onze klanten die een wifi-brug met groot bereik nodig hebben https://www.antennes-wifi.com
Het beste is om contact met hen op te nemen en het probleem uit te leggen. Zij zijn in de beste positie om u de geschikte apparatuur tegen de beste prijs te adviseren.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten