De volgende wereld: een verandering in ons gedrag is essentieel

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: The next world: een verandering in ons gedrag is essentieel




par GuyGadebois » 15/06/20, 12:26

Grelinette schreef:Het is niet het paradigma dat veranderd moet worden, het is het gedrag van sommige mannen. Hier ligt volgens mij de sleutel.

Als psychopaten, sociopaten en andere neurotici zouden worden verhinderd machtsposities in te nemen, zou de wereld al beter af zijn (bijv. Orban, Poetin, Trump, Bolsonaro, Macron en Erdoğan zouden in een krankzinnigengesticht moeten zitten). Iedereen die zich kandidaat stelt voor welke verkiezing dan ook, zou voor een commissie van experts moeten verschijnen die hun geestelijke gezondheid zou bepalen, idem voor bedrijfsleiders. We kunnen de gekken die de wereld regeren niet meer aan.
Wat de heer en mevrouw Toulemonde betreft, zou ook de "vergunning om kinderen te krijgen" vereist zijn.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: The next world: een verandering in ons gedrag is essentieel




par ABC2019 » 15/06/20, 12:44

GuyGadebois schreef:
Grelinette schreef:Het is niet het paradigma dat veranderd moet worden, het is het gedrag van sommige mannen. Hier ligt volgens mij de sleutel.

Als psychopaten, sociopaten en andere neurotici zouden worden verhinderd machtsposities in te nemen, zou de wereld al beter af zijn (bijv. Orban, Poetin, Trump, Bolsonaro, Macron en Erdoğan zouden in een krankzinnigengesticht moeten zitten). Iedereen die zich kandidaat stelt voor welke verkiezing dan ook, zou voor een commissie van deskundigen moeten verschijnen om hun geestelijke gezondheid te bepalen.

het probleem is dat aangezien al deze mensen nog steeds een meerderheid van de stemmen verzamelden, het ook nodig zou zijn om hetzelfde te doen voordat ze een stembureau binnengaan...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The next world: een verandering in ons gedrag is essentieel




par Obamot » 15/06/20, 13:42

GuyGadebois schreef:bijv. Orban, Poetin, Trump, Bolsonaro, Macron en Erdoğan zouden in een krankzinnigengesticht moeten zitten

Ze zitten niet allemaal in dezelfde categorie, toch?

Ik ben niet geneigd plutocratieën te steunen, laat staan ​​dictaturen, maar toch...
De “next world” vereist eerst reflectie op de politieke wereld. Als, zoals Grelinette suggereert, het aan "de mens is om te veranderen",

Grelinette schreef:Het is niet het paradigma dat veranderd moet worden, het zijn de mannen


dan is het goed om te hebben:
A) de politieke/psychologische volwassenheid om verandering te laten plaatsvinden, of anders...
B) een politieke volwassenheid die ten grondslag zou liggen aan psychologische volwassenheid. En dus moet je de toestand van de "grote mogendheden" zien...
Daar Guy, je bent Xi Jingping niet toevallig vergeten? : Mrgreen:

Xi Jinping met China (wat niet erg oorlogszuchtig is, als we de "legitieme" territoriale aanspraken buiten beschouwing laten...)
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_C ... nd_battles

Poetin vertegenwoordigt 'Rusland'
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_w ... ing_Russia

Trump vertegenwoordigt de 'VS':
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_w ... ted_States

Opgemerkt moet worden dat in tegenstelling tot China en Rusland (die in het Westen als autocratische regimes worden geclassificeerd) de VS zogenaamd een "democratie" (of liberaal totalitarisme?) is, en in een bijna permanente oorlog sinds de Tweede Wereldoorlog. ..
Zowel China als Rusland zijn altijd in oorlog geweest in de voormalige Oostbloklanden, maar niet vanwege een expansief beleid op wereldschaal (maar meestal vanwege de invallen/provocaties van de CIA of particuliere milities), terwijl het in Jalta duidelijk was dat de NAVO had beloofd niet naar het oosten op te rukken.

Moeten we dus niet ontrafelen waar het zwaartepunt van de politiek-economische wereld ligt, voordat we haastig concluderen dat alles verpest is omdat we geregeerd worden door "krankzinnige mensen" (wat niet helemaal onwaar is, daar gaat het niet om)
Dernière édition par Obamot de 15 / 06 / 20, 13: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: The next world: een verandering in ons gedrag is essentieel




par GuyGadebois » 15/06/20, 13:47

Sorry, ik kon ze niet allemaal noemen... en ik heb nooit gezegd "het is allemaal voorbij". Integendeel, aangezien we praktisch alleen door psychopaten worden geregeerd, is alle hoop gegrond! : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: The next world: een verandering in ons gedrag is essentieel




par Christophe » 15/06/20, 13:57

Nou, zolang hij niet naakt uit de Air Force One komt, is het prima... (omdat ik denk dat hij de trein niet neemt! : Mrgreen: )

Verwijzing natuurlijk naar Paul Deschanel, onze gekke president van de 3e Republiek!

https://fr.wikipedia.org/wiki/Paul_Deschanel

(Hé, hij was een Belg van geboorte... het tegenovergestelde zou momenteel onmogelijk zijn: een Fransman zou in België niet aan politiek kunnen doen, zeker niet op dit niveau...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: The next world: een verandering in ons gedrag is essentieel




par GuyGadebois » 15/06/20, 13:59

Ik ken Paul Béchamel niet. : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: The next world: een verandering in ons gedrag is essentieel




par Ahmed » 15/06/20, 15:15

Moet ik onthouden wat er gezegd is Jacques Éllul: "de kwaliteiten die nodig zijn om toe te treden tot het presidentschap van de republiek zijn onverenigbaar met de uitoefening van deze functie"?
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The next world: een verandering in ons gedrag is essentieel




par Obamot » 15/06/20, 18:53

Als ik het goed heb begrepen, zou het hierover de formule geven voor het vinden van een president in de "volgende wereld":

1) Moet “de mens veranderen” (maar blijkbaar houden we hetzelfde paradigma aan, het is niet duidelijk)....? Nou nou...

2) Kies geen psychopaten/sociopaten die per definitie meer dan één truc in petto hebben! zal moeilijker zijn, maar om te vermijden...

3) Doen in een vorm van preventieve eugenetica (“toestemming” om kinderen te krijgen of niet)...

4) Verander de machtigen tegen anderen van hun soort...

5) Beschikken over “kwaliteiten die nodig zijn om toegang te krijgen tot het presidentschap, maar die verenigbaar zijn met de uitoefening van deze functie!

En toen zag ik dit : Cheesy:

0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The next world: een verandering in ons gedrag is essentieel




par Obamot » 03/01/21, 19:27

De covid19-crisis hersteld door de financiële kringen of door hen gecreëerd?

De "grote reset"
door Klaus Schwab (de 'baas' van de Forum economie van Davos) Franse versie.

Le_Grand_Reset-Klaus-schwab-C-19-GR.pdf
(2.09 miljoen) Downloaded keer 754
0 x
Samarion 24
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 28/12/20, 20:16
x 28

Re: The next world: een verandering in ons gedrag is essentieel




par Samarion 24 » 03/01/21, 19:38

We waren het land van de Verlichting, we moeten het weer worden!!! We moeten wetenschap, cultuur en mensen weer centraal stellen in onze samenleving!!! We hebben allemaal in voor- en tegenspoed geprofiteerd van de PAX capitalista, maar dit systeem zal onze soort naar zijn ondergang leiden... Het is dringend nodig om actie te ondernemen.
0 x
Vlinderslag in Brazilië kan tornado veroorzaken in Texas

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten