Zoönosen: na Covid-19, leptospirose!

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Zoonoses: na Covid-19, leptospirose!




par Obamot » 03/02/22, 21:13

Mijn reacties (de meest gematigde) altijd in het blauw. Ik wil erop wijzen dat ik Guy persoonlijk geen verwijten maak, maar alleen schandalige opmerkingen corrigeer, die hier niet thuishoren. En ik ben verrast door hun outfit.
GuyGadeboisLeRetour schreef:Het kan mij niets schelen dat er sprake is van cognitieve “slip”. het is precies het tegenovergestelde, je loopt jezelf vast op de takken nu je hebt begrepen dat je gedrag buitensporig was en dat je jezelf hebt blootgegeven (terwijl het in de eerste plaats heel weinig was, maar iets dat je wegvreet) intern, daarom heb ik je met rust gelaten: ik heb het je al gezegd, los je persoonlijke problemen op, kom er niet en "profiteer" ervan. forum, dank u) bovendien bent u ONSTABIEL, u schommelt tussen een op zichzelf staand geval waarop u - en zoals te verwachten was - absoluut GEEN antwoord gaf... tot het behandelen van uw gesprekspartners aan dezelfde kant met de ergste beledigingen. merk op dat ik je desondanks niet heb beledigd) Je cognitieve verschuiving is zelfs flagrant, velen hebben het opgemerkt. JE WILT HET LATEN GELOVEN, MAAR HET GAAT NIET ALLEEN OM MIJ, je wilt voorbeelden “Mr. Perfect" :?

Afkomstig van een man die van rede naar overtuigingen is overgegaan (ik zag het aankomen in je opmerkingen over "Hold Up" en ik heb er geen rekening mee gehouden, idioot die ik ben). Kortom, een paranoïde mythomaan die een BLIND volger is van complottheorieën is zojuist aan het licht gekomen. Ik had twijfels, die heb ik niet meer. Je houdt nooit op met zeuren zodra iemand het niet met je eens is, je houdt nooit op bekrompen te zijn, gefascineerd door Amerikaanse manipulatoren zodra ze je vage theorieën voeden zonder enig gevalideerd bewijs, je dwingt jezelf meerdere keren de vlag van gekopieerd/geplakt te nemen. om je te laten schuimen",

het is weer precies het tegenovergestelde. “Mr. Perfect". In de eerste plaats sta ik niet toe dat je over iemand oordeelt die praktisch ‘gelijk’ had, terwijl je tevreden was met het beledigen van mensen (en misschien verdienden ze dat), die er nog steeds waren, terwijl niemand me de verschuiving naar het einde van de covid had voorgesteld. crisis was ik de eerste en enige die dit gedurende een aantal weken zei, met de voorzichtigheid waar ik om bekend sta, maar die zelfs bepaalde processen beschreef. En dit blijkt te kloppen. Het helpt jouw bedrijf dus niet om mij als een “lelijk eendje” te laten lijken tegen de achtergrond van een egocrisis...

OF OF je geeft specifieke voorbeelden met links waarop je kunt reageren OF OF het is laster... Breng degenen die over grafeen praten in diskrediet, ik ben altijd gereserveerd geweest over dit onderwerp.


je plaatst in de balans van je "illustraties" de kankers van de deelnemers hieraan forum (Wat smerig is), Helemaal niet, ik maakte bezwaar tegen het feit dat deelnemers die ziekten hebben verklaard zichzelf in deze covid-crisis ‘expertmeningen’ laten geven, terwijl ze nooit iets exacts hebben gezegd en zodat ze bij de eerste gênante vraag vrijgeven

je gaat om met de meest excentrieke mensen om degenen die je haat tegen te gaan. Goed gedaan. Zegt de man die met Izentrop omgaat, ja, dat is een referentie... en durf namen te noemen. Je moet stoppen omdat 1) ik NUL heb om mezelf de schuld van te geven (of niet veel) en 2) hoe meer je reageert, hoe meer je je wrok zult onthullen en je zult gedragen als een “niet mooi"

Laten we het samenvatten: Intellectuele boef, Laster, je hebt niets, anders had je het vrijgelaten en wat je losliet was peanuts : Cheesy:


gepatenteerde onzin (jouw manieren om de vis te verdrinken om niets te zeggen zijn absoluut briljant!) Laster, voorlopig ben jij degene die de handpalm heeft, geen specifiek voorbeeld met link!

zonder grenzen (diverse "op afstand" domme medische diagnoses), rechter en partij, pro "diskwalificatie", manipulatief, verbitterd en wraakzuchtig, verraad aan ideeën, minachting voor alles wat mainstream is zonder enig onderscheidingsvermogen, partijdig, valse derche en nu slachtoffer . Petje af voor de kunstenaar. Probeer mij in de toekomst te negeren, of probeer opnieuw een 'vriend vriend' te zijn, terwijl dat voor jou niets betekent. Bij voorbaat bedankt. : Mrgreen: En je plaatste een smiley na al deze oprispingen, als er tenminste ook maar de geringste substantie was. In ieder geval heb je zojuist laten zien hoe deze “cognitieve verschuiving” waar ik het over heb eruit ziet, daar ben je aan het snowboarden ex nihilo, wees voorzichtig, er zit een leegte onder... En het is een goede waarschuwing voor degenen die willen verbroederen jij, dit is waar ze zichzelf aan blootstellen! Persoonlijk maakt het mij niets uit, maar u moet uw excuses aanbieden, tenminste aan de leden waarop al uw beschuldigingen gericht zijn...
Wat een bedrieger ook, geen quote maken zodat zijn post onopgemerkt blijft, wat een grap.

PS voor “vriend-vriend” zeg je: mensen zullen alles waarderen wat je in het openbaar laat zien!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Zoonoses: na Covid-19, leptospirose!




par izentrop » 03/02/22, 22:27

Een van de theorieën over het uiterlijk van omicron en zijn drie varianten:
Omicron is misschien helemaal niet in een persoon naar voren gekomen. SARS-CoV-2 is een promiscue virus: het heeft zich verspreid naar een wild luipaard, naar hyena's en nijlpaarden in dierentuinen, en naar fretten en hamsters. Het veroorzaakte grote schade aan nertsenfokkerijen in heel Europa en infiltreerde populaties witstaartherten in heel Noord-Amerika. En Omicron zou mogelijk in een bredere selectie van dieren kunnen komen. Cellulaire studies hebben aangetoond dat het Omicron-spike-eiwit, in tegenstelling tot eerdere varianten, kan binden aan het ACE2-eiwit van kalkoenen, kippen en muizen.3,7.

Uit één onderzoek bleek dat de N501Y-Q498R-mutatiecombinatie ervoor zorgt dat de varianten stevig kunnen binden aan ACE2 van ratten (referentie 6). En Robert Garry, een viroloog aan de Tulane Universiteit in New Orleans, Louisiana, merkt op dat er in laboratoriumexperimenten verschillende andere mutaties in Omicron zijn waargenomen in aan knaagdieren aangepaste SARS-CoV-2-virussen.


'Killer'-immuuncellen herkennen nog steeds de Omicron-variant

De soorten single-nucleotide-substituties die in het genoom van Omicron worden waargenomen, lijken ook een weerspiegeling te zijn van de typen die doorgaans worden waargenomen wanneer coronavirussen bij muizen evolueren, en komen niet zo goed overeen met de veranderingen die worden gezien bij coronavirussen die zich aanpassen aan mensen, volgens een onderzoek naar 45 mutaties bij Omicron8. Uit het onderzoek bleek dat G naar U-substituties bij menselijke gastheren vaker in RNA-virussen voorkomen dan C naar A-switches, maar dat Omicron dit patroon niet vertoont.

Het is dus mogelijk dat SARS-CoV-2 mutaties heeft verworven die het toegang gaven tot ratten – van een ziek persoon naar een rat springen, misschien via vervuild rioolwater – en zich vervolgens verspreidde en evolueerde in Omicron in deze dierenpopulatie. Een geïnfecteerde rat zou later in contact kunnen zijn gekomen met een persoon, wat de opkomst van Omicron tot gevolg had. De drie sublijnen van Omicron zijn zo verschillend dat, volgens deze theorie, elk een afzonderlijke sprong van dier naar mens zou vertegenwoordigen.

Een grote populatie geïnfecteerde dieren die langer meegaan dan mensen zou SARS-CoV-2 de ruimte kunnen geven om een ​​grote diversiteit aan mutaties te onderzoeken en “een grote spookpopulatie van virussen op te bouwen waar niemand iets vanaf weet”, legt Martin uit, die zegt dat hij vindt deze ‘omgekeerde zoönose’-theorie overtuigend. Veranderingen die ervoor zorgen dat het virus zich beter in zijn dierlijke gastheer kan verspreiden, hebben niet noodzakelijkerwijs invloed op het vermogen om mensen te infecteren, zegt hij.

Een dierenreservoir zou ook kunnen verklaren waarom sommige mutaties van Omicron zelden eerder bij mensen zijn waargenomen, zegt Andersen.
https://www.nature.com/articles/d41586-022-00215-2
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Zoonoses: na Covid-19, leptospirose!




par Janic » 04/02/22, 13:15

Een dierenreservoir zou ook kunnen verklaren waarom sommige mutaties van Omicron zelden eerder bij mensen zijn waargenomen, zegt Andersen.

https://www.nature.com/articles/d41586-022-00215-2
hij drukt duidelijk hetzelfde uit als Raoult!
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 309-gasten