Sterke verbetering in de productie van waterstof uit water

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Sterke verbetering in de productie van waterstof uit water




par jean.caissepas » 04/06/20, 15:44

Een innovatie op elektroden die zware ...

https://www.enerzine.com/des-electrodes ... 83-2020-06

A+
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Sterke verbetering in de productie van waterstof uit water




par GuyGadebois » 04/06/20, 16:42

jean.caissepas schreef:Een innovatie op elektroden die zware ...

https://www.enerzine.com/des-electrodes ... 83-2020-06

A+

"De goedkoopste manier om industriële hoeveelheden waterstof te produceren, is niet door water te scheiden, maar door aardgas (methaan) te scheiden met zeer hete stoom - een aanpak met hoge intensiteit. energie die creëert 9 tot 12 ton C02 voor elke geproduceerde ton waterstof, nog afgezien van de energie die nodig is om stoom op 1000 graden Celsius te maken. "

Het is inderdaad erg zwaar.
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: Sterke verbetering in de productie van waterstof uit water




par Peter » 26/10/23, 22:22

Assimileer het begrip van elektrochemische resonanties...
Je zult veel meer waterstof hebben, naast andere overtollige energieën.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: Sterke verbetering in de productie van waterstof uit water




par Peter » 27/10/23, 15:50

De elektrische polariteit van de 2 elektroden moet gerespecteerd worden (diode-effect).

ElectroHydraulDynamique.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: Sterke verbetering in de productie van waterstof uit water




par Peter » 27/10/23, 17:05

Elektrolyse.
Vaak gebruikte elektrolyt:
- water en natrium

Natrium verliest gemakkelijk zijn elektron...

Momenteel werkt ALLES op elektriciteit, op elektrische en magnetische velden...dus op de eigenschappen van elektronen.
Maar!
...maar NIETS, absoluut NIETS is vervaardigd om te werken op de elektrische stroom van... PROTONEN!

Toch hebben jullie het allemaal onder je neus, bij elke elektrolyse... maar je ziet het niet, omdat je het gewoon VERGETEN hebt.
Denk er zelfs niet aan om het vast te leggen.

Deze IMMENSE kracht van protonen... is niettemin toegankelijk.
Het is zo duidelijk... wanneer tijdens de elektrolyse het atoom ioniseert en ZIJN ELEKTRON VERLIES...

Jij volgt ?
: Roll:
1 x
Vervanger1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 24/10/23, 11:40
x 11

Re: Sterke verbetering in de productie van waterstof uit water




par Vervanger1 » 27/10/23, 17:10

Ben volledig:
Natrium wordt over het algemeen niet als elektrolyt in water gebruikt, omdat het heftig reageert met water. Wanneer natrium in contact wordt gebracht met water, reageert het heftig en vormt waterstofgas en natronloog (natriumhydroxide), waarbij veel warmte vrijkomt. Deze reactie is zeer exotherm en kan gevaarlijk zijn.

Voor waterelektrolysetoepassingen worden doorgaans andere elektrolyten gebruikt, zoals kaliumhydroxide- (KOH) of natriumhydroxide- (NaOH) -oplossingen, die minder reactief zijn met water. Deze elektrolyten worden gebruikt om de scheiding van water in zijn componenten, waterstof (H2) en zuurstof (O2), te vergemakkelijken wanneer er elektrische spanning wordt aangelegd.

Samenvattend is natrium niet geschikt als elektrolyt voor waterelektrolyse vanwege de reactiviteit met water. Het verdient de voorkeur om minder reactieve stoffen te gebruiken, zoals kaliumhydroxide of natriumhydroxide.


Ik durf een perverse vraag te stellen: wat heb je daardoor gekregen? Enkele cijfers die ons doen kwijlen van jaloezie.

Ah, jullie zijn een stel...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: Sterke verbetering in de productie van waterstof uit water




par Peter » 27/10/23, 17:20

Zoals elektrolytische reacties van "huidige" terugkeer,
zoals het tegenstrijdige Copy-Paste in de hoop de geloofwaardigheid van een bericht te vernietigen... : Lol:

Natriumhydroxide is zelfs nog beter... jammer dat er natrium bij zit,
https://c8.alamy.com/comp/HG7YJJ/3d-ren ... HG7YJJ.jpg
en daarom geen brutale tegenstrijdige reactie : Cheesy:

Er zijn er tenminste enkele die volgen... achterin de klas
0 x
Vervanger1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 24/10/23, 11:40
x 11

Re: Sterke verbetering in de productie van waterstof uit water




par Vervanger1 » 27/10/23, 17:31

Peterr schreef:zoals het tegenstrijdige Copy-Paste in de hoop de geloofwaardigheid van een bericht te vernietigen... : Lol:

Dit is waar de paranoïde mensen hun vinger tot aan hun elleboog in het oog steken. Ik vraag eenvoudigweg of de opmerkingen zinvol zijn en geen onzin praten.
Ik wil gewoon geen onzin lezen...


Een normaal persoon zou zeggen: "Sorry, ik schreef natrium, maar ik bedoelde natriumhydroxide", maar dat doe je niet. Het is de verklaring van de andere persoon die tegenstrijdig is (de mijne), terwijl dat precies niet het geval is, omdat het jouw fout corrigeert. Extra intellectuele oneerlijkheid...
Weet je zeker dat je met dergelijk gedrag wilt ruilen????
Dit soort houding past niet bij mij. Of je verandert, of je verandert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: Sterke verbetering in de productie van waterstof uit water




par Peter » 27/10/23, 17:58

Vervanging1 schreef:
Peterr schreef:zoals het tegenstrijdige Copy-Paste in de hoop de geloofwaardigheid van een bericht te vernietigen... : Lol:

...Ik vraag alleen dat de opmerkingen logisch zijn en geen onzin zijn.
Ik wil gewoon geen onzin lezen...

Een normaal persoon zou zeggen: "Sorry, ik schreef natrium, maar ik bedoelde natriumhydroxide", maar dat doe je niet.

het zijn de woorden van de ander die tegenstrijdig zijn (de mijne), terwijl dat juist niet het geval is, omdat ze jouw fout corrigeren. Extra intellectuele oneerlijkheid...
Weet je zeker dat je met dergelijk gedrag wilt ruilen????
Dit soort houding past niet bij mij. Of je verandert, of je verandert.


“dat de woorden betekenis hebben”
We zien dat de elektronegativiteit van de elementen onbekend is in de wetenschappelijke woordenschat,
en dus ook het Diode-effect tussen 2 elektroden...
Kent u de elektrische polariteiten en de richtingen die u moet respecteren, zodat de stroom HARMONIEUS gaat?
Blijkbaar niet...

"Het is de verklaring van de ander die tegenstrijdig is (de mijne), terwijl dat precies niet zo is, aangezien het jouw fout corrigeert"
- een duidelijke en duidelijke weigering van een bepaald pad om betere resultaten te bereiken, een regelrechte blokkade, zelfs als dit betekent dat je moet sterven... te veel trots op de Ziel waarschijnlijk...

“Verdere intellectuele oneerlijkheid...”
- lol... zonder zelfs maar de aangegeven logica te proberen, en gezien de hiaten, geen wonder dat de tests gedoemd zullen zijn tot het niets!

“Weet je zeker dat je met dergelijk gedrag wilt ruilen????”
- ken jij het Spiegeleffect?
- onbewust manifesteert het zich al gezien de totale intellectuele blokkade die jij manifesteert...

Het lijkt op een buitenaardse indringer die oorlog voert tegen mensen, LOL!

Welnu, de gegeven nummers worden gratis aangeboden, en niemand is GEMACHTIGD om degenen die nieuwsgierig zijn naar de wetenschap te VERBODEN deze te onderzoeken.
De heer de intellectuele ‘Almachtige’ zal het niet erg vinden, denk ik…

_________________________________
Aha, deze was ik nog vergeten:
'Dit soort houding past niet bij mij. Of je verandert, of je verandert.'

Ik zie dat je de creatie van de CLONE die ik ben, hebt gemist, aangezien ik niet schijn te "voldoen" aan jouw verwachtingen als volwassen Kind-Koning...
Dit bevestigt een eerdere opmerking over het dominante personage dat gefrustreerd raakt omdat hij geen reacties ontvangt "in overeenstemming" met zijn verwachtingen.
Er moet werk worden gedaan om de zelfbeheersing te herwinnen, in plaats van de ‘demonenkant’ verraderlijk te laten domineren...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: Sterke verbetering in de productie van waterstof uit water




par Peter » 27/10/23, 18:09

Het ontploffen van een reageerbuis is al een positief resultaat.
Maar... exploderen van woede is een totale nederlaag (...)
: Mrgreen:
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten