De magie van de levenden

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

De magie van de levenden




par Sylvester spiritus » 25/04/20, 11:46

Ik open dit topic om het sombere nieuws van de afgelopen weken wat op te fleuren...

Wie op het platteland woont, zal gemerkt hebben dat de natuur zelden zo mooi was als de afgelopen dagen.
Verschillende factoren, waaronder de afname van de vervuiling, zijn de oorzaak, maar één essentiële factor wordt door onze lawaaibeschaving zeer zeker over het hoofd gezien.
Ik passeer dit document. over "de voelsprieten van de plant": de bloemen stoten meer nectar uit als ze de bestuivers horen volgens een Israëlische studie:
https://www.ami-universite-telaviv.com/ ... e-tel-aviv

We hebben allemaal dingen over de natuur geleerd op school of elders, maar deze documentaire laat ons er nog eens naar kijken:


Als het eerste quantum robin-onderwerp je onaangenaam in de oren klinkt, ga dan naar:
14mn: de kwantumneus (verschillende trillingen van moleculen...)
27 min: de kikker (de muur passeert...)
37mn: mijn favoriete kwantumboom (16 ton plantenproductie/seconde op onze planeet in stilte en harmonie...)

Tot slot, voor de meer ruimdenkenden, dit document dat het leven en onderzoek vertelt van iemand die heel speciaal is en die er geen moer om geeft wat we van hem vinden:
https://usbeketrica.com/article/le-sava ... particules

Voor de minder open, je hoeft je messen niet te pakken: "Alles wat ik weet is dat ik niets weet..."
Onze kennis is beperkt, zei Einstein, niet onze verbeelding.

Goed weekend allemaal
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx en 139 gasten