Terugwinning van groenafval in kortsluiting

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par GuyGadebois » 15/04/20, 20:59

Beeld Je bent echt een cador, cicetaitchou ... Het was genoeg om " :!: :!: :!: "zodat je het antwoord hebt op je" ??? ", en dat je jezelf kraakt met een zeer perverse lage klap waarvan je het geheim hebt.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par Paul72 » 15/04/20, 21:05

Nou ja, eigenlijk zou het project geen grote volumes "nodig moeten hebben" die uit destructieve formaten kunnen worden gehaald, als ik het goed begrijp ...?
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par sicetaitsimple » 15/04/20, 21:08

Aan Guygadebois: We zullen wachten op het antwoord van Ahmed als je het niet erg vindt ...
Afgezien van het feit dat hout gemethaniseerd moet worden, wat natuurlijk een uitstekend idee is, interesseert uw mening mij weinig over dit onderwerp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par GuyGadebois » 15/04/20, 21:10

sicetaitsimple schreef:Aan Guygadebois: We zullen wachten op het antwoord van Ahmed als je het niet erg vindt ...

"We" wachtten niet op het antwoord van Ahmed om uw afkeer voor ogen te hebben ... : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par Ahmed » 15/04/20, 21:36

Het is inderdaad moeilijk om dit soort ongeluk te voorkomen. Niet dat de vernietiging van de natuur bewust wordt nagestreefd, maar het is de helling van onze samenlevingen om te proberen onder een toespraak of spectaculaire tegenmaatregelen te camoufleren wat het functioneren ervan fundamenteel schadelijk kan zijn (zoals Gardanne, door voorbeeld). Dat is het niet Macron die het "tegelijkertijd" heeft uitgevonden! Mechanisch gezien elimineren de bedrijven die de meest efficiënte energie (en soms alleen de meeste energie) dissiperen hun concurrenten en het resultaat is de versnelling van de transformatie van de wereld.
Als ik bedekken zeg, is dat slechts een deel van de waarheid: het effectief bestrijden van sommige gevolgen is een integraal onderdeel van de voorwaarden voor verdere vernietiging. We hebben dit gezien in China, waar de aanvankelijke onverschilligheid ten opzichte van het milieu en de leef- en werkomstandigheden van de bevolking een integraal onderdeel vormde van de "concurrentievoordelen" van het land. Vervolgens werden belangrijke maatregelen genomen om deze achteruitgang van de leefomgeving te beperken, die uiteindelijk de productiecapaciteit aantasten door de gezondheid van de bevolking en het moreel aan te tasten. Ook omdat de Chinese economie zich gedeeltelijk op haar grondgebied heeft gericht, is de sector van milieubescherming (niet van de natuur, maar alleen van wat de mensen omringt!) Een nieuwe mogelijkheid gebleken. van winst ... Aangezien de massaproductie van "gadgets" aanzienlijke en moeilijk te vermijden schade veroorzaakt, terwijl er steeds minder winst overblijft, wendt de Chinese economie zich massaal tot hightechproducten die een beter rendement opleveren winst / milieukosten / maatschappelijke kosten. Ze is een race begonnen waarvan de uitkomst moeilijk te voorspellen is, maar waar ze niet meer uit kan komen ...

@ Paul72, Je schrijft:
Nou ja, eigenlijk zou het project geen grote volumes "nodig moeten hebben" die uit destructieve formaten kunnen worden gehaald, als ik het goed begrijp ...?

Precies in het midden ... naast de deur! : Lol: Zie hierboven ... Aan deze kant is er geen risico aangezien enerzijds de beperkende factor de interesse blijft in het versnipperde materiaal en dus de doorstroming ervan en anderzijds het onattent snoeien om zijn takken om zijn mulch te verkrijgen, zou een volledig ontmoedigende taak met zich meebrengen. Het vermalen ter plaatse dat een deel van de moeilijkheid zou omzeilen, kan deze praktijk niet aanmoedigen, aangezien er voorschriften zijn die misbruik voorkomen (en daarom weigeringsgronden zouden zijn), althans wat betreft de persoonlijke initiatieven die ons hier interesseren, aangezien het niet een kwestie is van het vervangen van de bedrijven (de "grote" bestanden, want die gaan boven de hoofden van de eenvoudige controllers heen).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par sicetaitsimple » 15/04/20, 21:51

Ahmed schreef:Het is inderdaad moeilijk om dit soort ongeluk te voorkomen. Niet dat de vernietiging van de natuur bewust wordt nagestreefd, maar het is de helling van onze samenlevingen om te proberen .....


Oké, 15 regels om niet veel te zeggen ... Maar je project, je pusht het omdat je denkt dat het goed is, of is het gewoon een project "een beetje groenachtig"?
Moeten we het nog weten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par GuyGadebois » 15/04/20, 21:54

sicetaitsimple schreef:
Ahmed schreef:Het is inderdaad moeilijk om dit soort ongeluk te voorkomen. Niet dat de vernietiging van de natuur bewust wordt nagestreefd, maar het is de helling van onze samenlevingen om te proberen .....


Oké, 15 regels om niet veel te zeggen ... Maar je project, je pusht het omdat je denkt dat het goed is, of is het gewoon een project "een beetje groenachtig"?
Moeten we het nog weten?

Primperan en Imodium zijn je vrienden, cicetaitchou. : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par Ahmed » 15/04/20, 22:17

Ondanks je gebruikelijke bitterheid, zou ik je twee antwoorden kunnen geven.
Ten eerste, als u ervoor zorgde om te lezen, zou u merken dat er inhoud in mijn berichten staat en een daarvan is duidelijk: de "groenachtige" kant betreft duidelijk de vage perceptie ervan. subsidieverstrekkers, ik vraag hen niet om rekening te houden met de specificiteit van het project; dan is het dezelfde ietwat generieke kant van verdrâtritude die de sociale acceptatie ervan gemakkelijker maakt, zelfs als ik inderdaad een veel ongebruikelijkere visie wil introduceren en ernaar streef een beetje autonomie terug te geven aan gebruikers die geen klant zullen zijn , maar ook de betekenis van de "commons".
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par sicetaitsimple » 16/04/20, 15:03

Laten we rustig doorgaan.
U stelt ons uw project voor, en ik probeer het door middel van vragen te begrijpen, aangezien u in uw eerste bericht "opmerkingen en kritiek" noemde.
Na een paar uitwisselingen verdwijnt het geleidelijk voor mij.
En paf, ineens vertel je ons over een "groenachtig" project in de mate (als ik het goed heb begrepen?) Waar jij of anderen (burgemeester) gedwongen zullen worden om de klokken te luiden voor subsidies om het te laten verschijnen, en dat het alleen een boom zou zijn die het woud verbergt voor de verwoestingen van het globalistisch kapitalisme (ik vat samen wat ik begreep ...).
Vandaar mijn "???".
Als het hakken van takken een van nature ‘lonende’ bezigheid was in Frankrijk, denk ik dat het bekend zou zijn en dat snoeischaren en tuinarchitecten heel blij zouden zijn. Dit is niet het geval.
Je moet dus accepteren dat het een gesubsidieerde activiteit is en dat het de problemen van de wereld niet oplost. En dat als je op de dag van de inhuldiging samen met de burgemeester voor de lokale eend op de foto moet, dat niet zal gebeuren Je vindt het misschien niet leuk, maar het zal alleen een slechte tijd zijn.
Veel succes voor de toekomst.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par Ahmed » 16/04/20, 17:12

Wees gerust, ik hou niet alleen mijn kalmte, maar ik dank u voor uw interesse! 8)
De geschiedenis van de subsidie ​​ontstaat alleen voor de financiering van de breker. Voor het overige is het gewoon een dienst van openbare dienst die in principe geen bijzonder probleem vormt, aangezien de kosten ervan in mindering moeten worden gebracht op die van het gebruikelijke vervoer *, en, aan de gebruikerszijde, die van substraten of tuinproducten die versnipperen het mogelijk maakt om te vermijden. Nadien wordt het administratief gezien niet noodzakelijkerwijs in rekening gebracht met hetzelfde budget als het nu is.
Ik denk dat deze aanpak niet alleen erin slaagt een deel van een terugkerend probleem op te lossen, maar, zoals ik al zei, tot doel heeft meer lokale autonomie te bevorderen en goede tuinbouwpraktijken aan te moedigen.

* Wanneer een aanzienlijk volume aan het lange circuit wordt onttrokken, is het tijd om de balans van de operatie te schatten vanuit het oogpunt van het kostenverschil tussen deze twee opties, ik denk niet dat het onrealistisch is om betere prestaties te behalen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 58-gasten