Overproductie voor zwembaden ... Welke montage?

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Overproductie voor zwembad... Welke montage?




par sicetaitsimple » 07/04/20, 15:21

epfyffer schreef:Dat zal ik zeker begrijpen, stelt u voor dat ik de wisselaar zonder enige aanpassing op de koude lijn monteer en dat ik de pomp automatisch activeer door mijn controle wanneer de temperatuur van mijn cumulus voldoende is? En inderdaad, dus geen grote aanpassingen meer nodig...? Als dit het idee is, zal de doorgang van het zonnecircuit in de zwembadwisselaar de temperatuur voldoende verlagen zodat de cumulus niet verder opwarmt? En als het echt veel afkoelt, koelen we dan de cumulus niet af als we bij de sensoruitgang minder heet zijn dan de temperatuur van de ballon? Hier zie ik een mogelijk probleem met deze oplossing, toch?


Ja, dat is het idee. U zei dat uw warmtewisselaar a priori een dimensie had die superieur was aan uw behoeften, dus dat zou het kunnen doen.
Er is geen reden voor de cumulus om door te gaan met verwarmen als je de juiste temperatuurdrempel kiest om de "zwembad" -pomp te activeren, daarom sprak ik van een temperatuur die "representatief is voor" een toestand die min of meer "vol" is. Is het 40°, 50°,... voor de temperatuur van de warmteoverdrachtsvloeistof aan de tankuitlaat, ik weet het niet, je zult moeten tasten, het hangt eigenlijk af van de kenmerken van de wisselaar, de stroomsnelheden ,...
Wat betreft het "afkoelen" van de cumulus, nou, je stopt gewoon de zwembadpomp op een lagere temperatuurdrempel (bijvoorbeeld 10°C, ook hier zul je moeten tasten) dan degene die zijn inschakeling veroorzaakte.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Overproductie voor zwembad... Welke montage?




par Philippe Schutt » 07/04/20, 18:04

Hier is het gewijzigde schema.
Schema_solaire_piscine.jpg
Schema_solaire_piscine.jpg (61.92 KiB) 3968 keer bekeken

zolang de tank de T° voor het SWW, zeg 60°, niet heeft bereikt, wordt hij alleen bediend. en als hij er is, bedienen we alleen het zwembad.
De rocker is gemaakt met een thermostaat en een relais waarvan een van de contacten is omgekeerd of door de regelaar, afhankelijk van de mogelijkheden.
0 x
epfyffer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 08/06/11, 10:43
Plaats: Zwitserland
x 1

Re: Overproductie voor zwembad... Welke montage?




par epfyffer » 08/04/20, 21:13

Hallo,

Philippe Schutt schreef:Hier is het gewijzigde schema.
2020-04-08_21h08_36.png
2020-04-08_21h08_36.png (28.88 KB) 3927 keer bekeken

zolang de tank de T° voor het SWW, zeg 60°, niet heeft bereikt, wordt hij alleen bediend. en als hij er is, bedienen we alleen het zwembad.
De rocker is gemaakt met een thermostaat en een relais waarvan een van de contacten is omgekeerd of door de regelaar, afhankelijk van de mogelijkheden.


Ik denk dat je oplossing overeenkomt met wat ik in gedachten had en dat ik verkeerd had getekend... Inderdaad, ik dacht aan deze oplossing, maar ingewikkelder (met een korter circuit dat moet worden gecreëerd tussen koud en warm) terwijl de doorgang naar de kortsluiting heel goed kan worden gedaan precies door de wisselaar zoals je het goed tekent. En met effect denk ik dat mijn ademautomaat het wel kan (om te controleren...) om van de ene naar de andere over te schakelen. En dan spreken we daar inderdaad van lang circuit als het zonnecircuit van de collector naar de cumulus gaat en van kortsluiting als de zon alleen door de wisselaar gaat... Het minste van deze situatie is dat we het water in het zwembad niet kunnen verwarmen totdat de waarde van de cumulus is bereikt. De + is dat we ons 100% inzetten voor het zwembad eens in een kortsluiting. En dat is uiteindelijk wat er van zo'n systeem wordt verlangd.
2020-04-08_21h08_36.png
2020-04-08_21h08_36.png (28.88 KB) 3927 keer bekeken


sicetaitsimple schreef:
epfyffer schreef:Dat zal ik zeker begrijpen, stelt u voor dat ik de wisselaar zonder enige aanpassing op de koude lijn monteer en dat ik de pomp automatisch activeer door mijn controle wanneer de temperatuur van mijn cumulus voldoende is? En inderdaad, dus geen grote aanpassingen meer nodig...? Als dit het idee is, zal de doorgang van het zonnecircuit in de zwembadwisselaar de temperatuur voldoende verlagen zodat de cumulus niet verder opwarmt? En als het echt veel afkoelt, koelen we dan de cumulus niet af als we bij de sensoruitgang minder heet zijn dan de temperatuur van de ballon? Hier zie ik een mogelijk probleem met deze oplossing, toch?


Ja, dat is het idee. U zei dat uw warmtewisselaar a priori een dimensie had die superieur was aan uw behoeften, dus dat zou het kunnen doen.
Er is geen reden voor de cumulus om door te gaan met verwarmen als je de juiste temperatuurdrempel kiest om de "zwembad" -pomp te activeren, daarom sprak ik van een temperatuur die "representatief is voor" een toestand die min of meer "vol" is. Is het 40°, 50°,... voor de temperatuur van de warmteoverdrachtsvloeistof aan de tankuitlaat, ik weet het niet, je zult moeten tasten, het hangt eigenlijk af van de kenmerken van de wisselaar, de stroomsnelheden ,...
Wat betreft het "afkoelen" van de cumulus, nou, je stopt gewoon de zwembadpomp op een lagere temperatuurdrempel (bijvoorbeeld 10°C, ook hier zul je moeten tasten) dan degene die zijn inschakeling veroorzaakte.


Oké, ik zie het systeem. Geen ander circuit om te beheren, aan de andere kant is het meer vallen en opstaan ​​en een punt dat me irriteert is dat je soms (in het geval van groene algen) de pomp 24/24 moet laten draaien... Niet ideaal in het laagseizoen misschien?

In ieder geval bedankt voor je terugzending, super!
Dernière édition par epfyffer de 08 / 04 / 20, 21: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
_________________________
http://www.pouleto.ch/solaire
Onze kleine bijdrage aan een groenere wereld ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Overproductie voor zwembad... Welke montage?




par GuyGadebois » 08/04/20, 21:14

Ik zou het tegenovergestelde effect willen: Koel het zwembad...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
epfyffer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 08/06/11, 10:43
Plaats: Zwitserland
x 1

Re: Overproductie voor zwembad... Welke montage?




par epfyffer » 08/04/20, 21:38

nou, ik denk dat de voorgestelde montage het zou doen ... Het enige wat je hoeft te doen is de pomp te laten draaien en het circuit draait 's nachts, het water in het zonnecircuit zou afkoelen als het door de thermische sensoren gaat en je zwembad koelen, nietwaar?
0 x
_________________________

http://www.pouleto.ch/solaire

Onze kleine bijdrage aan een groenere wereld ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Overproductie voor zwembad... Welke montage?




par sicetaitsimple » 08/04/20, 22:06

epfyffer schreef: In ieder geval bedankt voor je terugzending, super!


Laten we niet overdrijven! Het is vooral eenvoudig in termen van "hardware" -aanpassingen en bovenal verandert het op geen enkele manier de werking van het prioritaire gebruik, namelijk de toevoer van warm water, vanaf het moment dat de pompactiveringsdrempelpool correct is ingeklemd.
Nu verbiedt niets in het geval van een mooie aangekondigde dag om deze 's ochtends handmatig in te schakelen.
0 x
epfyffer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 08/06/11, 10:43
Plaats: Zwitserland
x 1

Re: Overproductie voor zwembad... Welke montage?




par epfyffer » 09/04/20, 14:23

Ik ga daar allemaal over nadenken, maar de 2-circuit oplossing lijkt me ook niet zo gek want ik heb de pomp en de regelaar, en alleen de twee kleppen (eventueel aangestuurd door de regelaar) moeten nog gemonteerd worden...
0 x
_________________________

http://www.pouleto.ch/solaire

Onze kleine bijdrage aan een groenere wereld ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Overproductie voor zwembad... Welke montage?




par GuyGadebois » 09/04/20, 14:29

Mijn zwembadpomp draait het hele jaar door 24/24.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Overproductie voor zwembad... Welke montage?




par sicetaitsimple » 09/04/20, 14:46

epfyffer schreef:Ik ga daar allemaal over nadenken, maar de 2-circuit oplossing lijkt me ook niet zo gek want ik heb de pomp en de regelaar, en alleen de twee kleppen (eventueel aangestuurd door de regelaar) moeten nog gemonteerd worden...


Geen probleem, een heleboel oplossingen kunnen werken! Degene die ik je heb aangeboden, is gewoon eenvoudig te installeren en bijna passief, maar het is aan jou!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Overproductie voor zwembad... Welke montage?




par Philippe Schutt » 09/04/20, 18:12

epfyffer schreef:Hallo,

Philippe Schutt schreef:Hier is het gewijzigde schema.
Schema_solaire_piscine.jpg
zolang de tank de T° voor het SWW, zeg 60°, niet heeft bereikt, wordt hij alleen bediend. en als hij er is, bedienen we alleen het zwembad.
De rocker is gemaakt met een thermostaat en een relais waarvan een van de contacten is omgekeerd of door de regelaar, afhankelijk van de mogelijkheden.


Ik denk dat je oplossing overeenkomt met wat ik in gedachten had en dat ik verkeerd had getekend... Inderdaad, ik dacht aan deze oplossing, maar ingewikkelder (met een korter circuit dat moet worden gecreëerd tussen koud en warm) terwijl de doorgang naar de kortsluiting heel goed kan worden gedaan precies door de wisselaar zoals je het goed tekent. En met effect denk ik dat mijn ademautomaat het wel kan (om te controleren...) om van de ene naar de andere over te schakelen. En dan spreken we daar inderdaad van lang circuit als het zonnecircuit van de collector naar de cumulus gaat en van kortsluiting als de zon alleen door de wisselaar gaat... Het minste van deze situatie is dat we het water in het zwembad niet kunnen verwarmen totdat de waarde van de cumulus is bereikt. De + is dat we ons 100% inzetten voor het zwembad eens in een kortsluiting. En dat is uiteindelijk wat er van zo'n systeem wordt verlangd.
2020-04-08_21h08_36.png


Ik heb dit niet getekend! in mijn tekening zijn er geen kleppen.
0 x

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten