Faillissement van ziekenhuizen in Frankrijk: Emile Muller ziekenhuis in Mulhouse

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Faillissement van ziekenhuizen in Frankrijk: Emile Muller ziekenhuis in Mulhouse




par Christophe » 28/03/20, 20:02

Een getuigenis die op internet circuleert ... geen manier om te controleren of (alles) waar is ...

Ik ben Patrick Cohen uit Straatsburg. Ik heb gisteravond lang met een bevriend dokter, afdelingshoofd van het Mulhouse ziekenhuis doorgebracht. Wat hij me vertelt is gewoon geweldig, huiveringwekkend. Zijn vrouw, zelf verpleegster in hetzelfde horrorziekenhuis, was besmet met Covid-19, ook hun twee kinderen. Ze heeft 48 uur het martelaarschap geleden, de kinderen doen het goed, tot nu toe ...

Dit virus, dat anders lijkt dan elk ander bekend virus, is ongelooflijk krachtig, resistent en zeer besmettelijk. De situatie in dit ziekenhuis is werkelijk apocalyptisch. Veel zorgverleners zijn besmet, sommigen sterven door gebrek aan voldoende en afdoende bescherming. Momenteel werken ze met chirurgische maskers die twee jaar geleden zijn verlopen, die in ieder geval onvoldoende effectief zijn om voldoende bescherming te bieden. Onvoldoende FFP2-standaardmaskers zijn gereserveerd voor de meest invasieve procedures zoals intubatie. Hij was verbaasd om gisteravond in een 2 uur durend rapport mensen te zien lopen in de straten van Parijs, een kassamedewerker uit Nantes, die FFP20-standaardmaskers droegen, zelfs als de zorgverleners vermist zijn en in de frontlinie staan. .. Ze missen maskers, binnenkort zullen ze ook beschermende pakken missen ...

Ze worden overweldigd in het Mulhouse-ziekenhuis door de golf van patiënten die dagelijks aankomen en die ze niet kunnen behandelen, bij gebrek aan behandeling ... die ze niet langer kunnen redden vanwege een gebrek aan beschikbare beademingsapparatuur ... Mensen komen op de eerste hulp in Mulhouse aan met "milde" ademhalingsinsufficiëntie en worden een paar uur later overgebracht naar de intensive care omdat hun toestand binnen een paar uur snel is verslechterd.

Het verloop van de ziekte is in veel gevallen meteorisch. Alle leeftijden zijn bezorgd, helaas ... Jong, oud, iedereen is bezorgd. 80-plussers hebben bijna geen kans om te ontsnappen. Niet in staat om ze te intuberen en op beademingsapparatuur te plaatsen (er zijn er niet meer) velen worden met de dood begeleid in het palliatieve zorgpakket. Mensen sterven alleen, zonder familie of vriendelijke aanwezigheid. Mijn arts-vriend in het Mulhouse-ziekenhuis zei dat ik ontsteld was toen ik de publiciteit rond deze militaire A320 zag bracht 4 patiënten naar het zuiden, hoewel het nodig zou zijn om 40, 50 patiënten per dag te verplaatsen om oververhitting te voorkomen. Ook geschokt om te zien dat het nodig is 10 dagen voor het Franse leger om een ​​veldhospitaal in Mulhouse op te zetten, in staat om STLS 30-patiënten te ontvangen, terwijl in China de autoriteiten in een week een ziekenhuis hebben opgezet dat in staat is om 2 patiënten te ontvangen met alle geschikte apparatuur.

Aan het einde van onze uitwisseling vertelde hij me "Patrick, je kent veel mensen, geef de info door, getuig voor mij, die in de frontlinie sta van wat er hier gebeurt, in het Mulhouse Hospital. Vertel je vrienden, vertel zoveel mogelijk mensen, dat ze thuis moeten blijven , om deze opsluiting die veel te laat is besloten nauwgezet te respecteren en die het misschien op de lange termijn mogelijk zal maken om het werk van de zorgverleners een beetje te verlichten. Mulhouse en het grote oosten bevinden zich in voorstadia. Veel andere regio's zullen van hier weten. een paar dagen, een paar weken, dezelfde situatie De onzorgvuldigheid van de bevolking is ondraaglijk voor de verzorgers die in Mulhouse en elders hun dagelijkse leven op het spel zetten.".

Dit is David, je wilde dat ik voor je zou getuigen, de boodschap is overgegaan! Hoe vertel ik u mijn bewondering, hoe vertel ik u mijn vriendschap, hoe vertel ik u hoe graag ik u meer zou kunnen helpen. Uw woede, uw verwarring, ik hoop dat mijn woorden degenen die dit bericht zullen lezen, hebben kunnen raken. Dat ze de situatie beter zullen begrijpen ...

Aan mijn broer Jean-Jacques die nu zijn werk begint als verzorger bij de Pitié Salpêtrière in een dienst die onlangs is bekeerd om Parijse Covid-19's te ontvangen. Aan mijn 55-jarige broer die vanwege zijn leeftijd weigerde te worden uitgesloten van het team van zorgverleners in de frontlinie. Nogmaals, ik was niet verrast door uw beslissing. Een nieuw engagement voor anderen, nog een…. Hoe vertel ik je mijn bewondering, hoe vertel ik je mijn liefde. Ah, ja, nog een laatste advies van hem: "Als een van uw familieleden wordt getroffen door Covid-1 en wordt geëvacueerd naar het ziekenhuis, is het ONMIDDELLIJK dat hij is uitgerust met een TELEFOON en DE TELEFOON OPLADEN (stekker en kabel) Eenmaal in het ziekenhuis is het onmogelijk om de zieken te bezoeken, de telefoon blijft de enige schakel met de buitenwereld en daar hebben de zorgverleners niet de mogelijkheid voor ... ".

Ik ben geen Fack News en ook geen onheilspellende vogel. Ik ben Patrick Cohen uit Straatsburg, vandaag de stem van degenen die niet langer de kracht hebben om onder woorden te brengen wat ze doormaken. Ik neem elk van de woorden in dit bericht aan.

Ga alsjeblieft voorbij.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Faillissement van ziekenhuizen in Frankrijk: Emile Muller ziekenhuis in Mulhouse




par GuyGadebois » 28/03/20, 20:10

Christophe schreef: Hij was verbaasd om te zien in een rapport van 20 uur. gisteravond liepen mensen door de straten van Parijs, een kassamedewerker uit Nantes, die FFP2-standaardmaskers draagt, zelfs wanneer zorgverleners deze niet hebben en ze op de 1e lijn staan ​​... Ze missen maskers, en binnenkort zullen ze ook geen beschermende pakken hebben ...

Zou een kassamedewerker niet hetzelfde recht hebben als een verzorger om de hele dag een masker te dragen terwijl hij in contact is met mensen?
Het schandaal is (inderdaad) dat zorgverleners vanaf het begin van de epidemie geen maskers hadden, niet dat een kassamedewerker of een burger "onderaan de ladder" ze kan dragen. De staat moet zijn ambtenaren beschermen of geassimileerd worden en we mogen elkaar niet tegenwerken.
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Faillissement van ziekenhuizen in Frankrijk: Emile Muller ziekenhuis in Mulhouse




par Christophe » 28/03/20, 20:24

0 x

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 307-gasten