Lijst van trollen van forum en toezicht op sancties

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Lijst van trollen van forum




par Exnihiloest » 31/03/20, 20:42

izentrop schreef:
Exnihiloest schreef:De vele feiten en onderzoeken die ik heb aangevoerd ter ondersteuning van de antropogene niet-opwarming, dus tegen het argument van autoriteit in, hebben bij u een krachtige reactie teweeggebracht om dit te verdedigen.
Heel vaak zijn dit enormiteiten die grotendeels worden tegengesproken door de serieuze wetenschappelijke gemeenschap en breed worden beoordeeld door vakgenoten.

De enige serieuze zijn voor jullie degenen die pleiten voor de opwarming van de aarde; jullie weigeren de argumenten van alle andere wetenschappers.
"Serieuze wetenschappelijke gemeenschap": 'echte Schotse' misvatting".
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Lijst van trollen van forum




par GuyGadebois » 31/03/20, 21:24

Exnihiloest schreef:
izentrop schreef:
Exnihiloest schreef:De vele feiten en onderzoeken die ik heb aangevoerd ter ondersteuning van de antropogene niet-opwarming, dus tegen het argument van autoriteit in, hebben bij u een krachtige reactie teweeggebracht om dit te verdedigen.
Heel vaak zijn dit enormiteiten die grotendeels worden tegengesproken door de serieuze wetenschappelijke gemeenschap en breed worden beoordeeld door vakgenoten.

De enige serieuze zijn voor jullie degenen die pleiten voor de opwarming van de aarde; jullie weigeren de argumenten van alle andere wetenschappers.
"Serieuze wetenschappelijke gemeenschap": 'echte Schotse' misvatting".

Klaag niet, Yzy draagt ​​minstens 75% van de "likes" over jou bij en hij is het met je eens over al het andere ("wetenschap", vaccins, GGO's, chemie, olie, kernenergie, intensieve landbouw, enz.). Laat het meevliegen met het klimaat, wees eens aardig. : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Lijst van trollen van forum




par Exnihiloest » 31/03/20, 22:24

Van wat ik lees, zie ik geen trollen hierover forum, dat wil zeggen dat degenen die schrijven hun standpunten naar voren brengen zonder, naar mijn mening, de boel te willen verrotten forum of om willens en wetens desinformatie te verspreiden.

Het probleem is dat oprechtheid op geen enkele manier de goede uitvoering van de opmerkingen in vorm garandeert, noch hun belang in de inhoud. Zoals ze zeggen, is de hel geplaveid met goede bedoelingen, waarvan er één steeds terugkerend is: zwijgen met beledigingen omdat het voor een goed doel zou zijn.

In principe is iedereen vrij om zijn gedachten te uiten, tenzij we in een dictatuur zaten. Er is dus niets aan te doen.
Aan de andere kant, op het gebied van de vorm, is dit waar gematigdheid een rol speelt, namelijk het elimineren van berichten waarin beledigingen of zelfs laster worden geuit. De meeste ervan worden inderdaad geuit als reactie op berichten van algemene aard, wanneer de geuite gedachte niet in de consensus past en het ja-ja-ja schokt. In het beste geval betaal je de prijs voor ad hominem-opmerkingen. Maar als u pro-GMO bent, wordt u een medewerker van Monsanto genoemd zonder zelfs maar te lezen wat u schreef. Als het glyfosaat is, sta je dan niet onder de duim van de chemische industrie? En als je de antropogene opwarming van de aarde betwist, of je bent te gematigd tegenover de farmaceutische industrie, dan is dat omdat je slechts een trol bent, zelfs een klootzak die de dood van toekomstige generaties wil...

De ad hominem-aanval is, behalve in gevallen van legitieme verdediging, niet meer of minder dan een van de meest verraderlijke methoden van censuur, aangezien deze erop gericht is de persoon die zich uit, in diskrediet te brengen, in plaats van bezwaren te maken tegen zijn argumenten.

De vraag hierover forum Het zou zijn om een ​​moderator te vinden die zelf niet deelneemt aan ad hominem-aanvallen. Christophe is als rechter en partij niet in de beste positie. Ik zie serieuze bijdragers die het werk perfect zouden doen, het is aan hem om ze te werven, dat is mijn voorstel. Ik weet dat het veel werk is, maar misschien zijn er vrijwilligers?
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Lijst van trollen van forum




par GuyGadebois » 31/03/20, 22:26

Exnihiloest schreef:Maar als u pro-GMO bent, wordt u een medewerker van Monsanto genoemd zonder zelfs maar te lezen wat u schreef. Als het glyfosaat is, sta je dan niet onder de duim van de chemische industrie? En als je de antropogene opwarming van de aarde betwist, of je bent te gematigd tegenover de farmaceutische industrie, dan is dat omdat je slechts een trol bent, zelfs een klootzak die de dood van toekomstige generaties wil...

Voor één keer zijn wij het eens! : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Lijst van trollen van forum




par Janic » 01/04/20, 10:43

Voor één keer zijn wij het eens! : Mrgreen:
aangezien dit inderdaad het geval is: : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Lijst van trollen van forum




par Ahmed » 01/04/20, 11:16

Kerel, Je schrijft:
Klaag niet, Yzy draagt ​​minstens 75% van de "likes" over jou bij en hij is het met je eens over al het andere ("wetenschap", vaccins, GGO's, chemie, olie, kernenergie, intensieve landbouw, enz.). Laat het meevliegen met het klimaat, wees eens aardig. : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik weet niet of mijn metafoor voor velen verhelderend zal zijn, maar gezien hun respectievelijke standpunten zou ik in de verleiding komen om het opzij te zetten. Exni in de categorie van "legitimisten" en Yzy in die van de "Orleanisten"...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Lijst van trollen van forum




par Exnihiloest » 09/04/20, 19:31

"Legitimistisch", maar in relatie tot wat?
De regering bekrachtigde de bouw van de NDDL-luchthaven die ik verdedigde. De ecologen beschouwen zichzelf daarom als de legitimisten.
Ik betreur de inkrimping van het autoverkeer om er fietspaden van te maken, waartoe veel burgemeesters besluiten, of de windmolenparken die overal worden gebouwd met de zegen van politici. Zij zijn de ecologen, de legitimisten.
Ik betwist een catastrofale antropogene opwarming, die de boodschap is van alle media. Ecologen zijn het met deze media eens, zij zouden zelfs nog verder in deze richting willen gaan, zij zijn de legitimisten.
Ik verdedig glyfosaat als het verboden is, tenminste voor individuen. Nogmaals, ik ben geen legitimist.
...
De milieubeweging is tegenwoordig een machtige lobby die inwerkt op het beleid van overheden, zoals de hierboven aangehaalde voorbeelden aantonen. Hun boodschappen zijn vrijwel onbetwist om redenen die ik kan bedenken, maar dat is hier niet het onderwerp. Het legitimisme is van kant veranderd. Als gevolg hiervan zijn de jaknikkers vandaag de dag de ecologen. Mijn boodschappen zijn daarentegen politiek en sociaal incorrect vergeleken met de heersende gedachte, vooral hier waar het met weinig vragen als bewijs wordt herhaald.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Lijst van trollen van forum




par GuyGadebois » 09/04/20, 19:37

"hooi eten"... : Roll:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Lijst van trollen van forum




par Ahmed » 09/04/20, 19:53

Het is niet mijn schuld als je de betekenis van "legitimistisch" afleidt in de zin die bij je past: er kunnen woorden worden geschreven ... De term (relatief!) Antagonist, "Orleanist" had je moeten informeren.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Lijst van trollen van forum




par ENERC » 09/04/20, 21:23

De milieubeweging is tegenwoordig een machtige lobby die inwerkt op het beleid van overheden, zoals de hierboven aangehaalde voorbeelden aantonen. Hun boodschappen zijn vrijwel onbetwist om redenen die ik kan bedenken, maar dat is hier niet het onderwerp. Het legitimisme is van kant veranderd. Als gevolg hiervan zijn de jaknikkers vandaag de dag de ecologen. Mijn boodschappen zijn daarentegen politiek en sociaal incorrect vergeleken met de heersende gedachte, vooral hier waar het met weinig vragen als bewijs wordt herhaald.

Ik merk op dat de olie-, gas-, chemische en gezondheidslobby juist het meest invloedrijk zijn. Zij zijn degenen die het beleid al 50 jaar dicteren.
De toenemende crises van de afgelopen jaren, onderdrukt door media-propaganda en politierepressies, tonen aan dat het huidige systeem buiten adem is.
Het is niet alleen een probleem met het olieverbruik. Het probleem is maatschappelijk met de toenemende ongelijkheid, de progressie van armoede en een consumptiemodel dat niet langer standhoudt.
Ik ben optimistisch: het huidige economische en maatschappelijke systeem zal een ernstige crisis doormaken die tot ingrijpende veranderingen zal leiden. We zullen niet terugkeren naar de holbewoner, maar we zullen evolueren naar een verbonden samenleving, maar lokaal in haar productiewijzen. Met minder olie, gas, meer bio, meer banen in de landbouw.
10 jaar geleden was ik ronduit pessimiet, maar vooruitgang in de agro-ecologie, de verplaatsing van energieproductie en de vooruitgang van technologieën hebben aangetoond dat een andere samenleving heel goed mogelijk is. Het is een kwestie van keuze, toen het er amper 10 waren, was het utopisch.

De moestuin van de luiaard is hiervan een geweldige demonstratie. Het is geen ideologie: het is wetenschap van de leefomgeving.

De mens is zo gemaakt dat hij het onzekere vermijdt door hem bang te maken. Maar wanneer velen andere productievormen hebben beoefend, zal de informatie voldoende circuleren om geloofwaardig en geruststellend te worden.

Ik ben misschien een trol omdat ik optimistisch ben en geloof in een diepgaande transformatie van de samenleving in de komende 10 jaar, maar ik kan heel goed ongelijk hebben. Bij deze complexe onderwerpen is er onvermijdelijk een deel van gevoel en intuïtie dat niet feitelijk is. Een trol is iemand die nooit vertrouwt op wetenschappelijke gegevens die niet zijn gevalideerd door de wetenschappelijke gemeenschap. Om een ​​geldig oordeel te vormen, is het, zoals vaak wordt gezegd, noodzakelijk om naar primaire informatiebronnen te gaan.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 311-gasten