Coronavirus: effectiviteit van soorten maskers en vervaardiging van een zelfgemaakt ademhalingsmasker

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par Christophe » 01/09/20, 10:58

Stoffen masker en motorhelm, scooter ... niet al te compatibel ... als het vizier gesloten is ...

0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par Macro » 01/09/20, 17:24

Zelfs zonder masker ... Wanneer gestopt in de meeste integraalhelmen ... Er is beslaan ... Wat maakt me aan het lachen ... Is dat een groot percentage motorrijders al gebruikt dempers vergelijkbaar met maskers ... gemiddelde gemiddelde FFMC op deze ...

Ik heb zojuist een video gemaakt die het thuis bewijst met mijn Nolan N90 door 20 ° ... Ik weet niet waar ik het moet uploaden ...
Dernière édition par Macro de 01 / 09 / 20, 17: 45, 1 keer bewerkt.
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par Macro » 01/09/20, 17:28

wat mij op dit moment meer stoort .... is dat ik merk dat de wegwerpmaskers snel pluizen .... de microvezels volgens jou waar ze te vinden zijn ???? 50% in de atmosfeer, 50% in de longen en maag van dragers ... Behalve dat ze rot zijn zoals polipropyleen en co ... Hoe zit het met hun toxiciteit voor onze longblaasjes ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par Macro » 01/09/20, 18:32

Als ik de Stetson verlaat om een ​​helm op te zetten: video verneveling in de helm zonder masker ... Nolan N90-2 buitentemperatuur 20 ° C ....

0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par Remundo » 01/09/20, 22:41

het probleem met het masker is dat de lucht op ooghoogte weer omhoog drukt en vervolgens op een optisch strategische plek op het vizier condenseert.

zonder masker vormt de nevel zich meer in de lagere delen, wat minder hinderlijk is.

hoe dan ook, ik vind het stom om een ​​masker te dragen in de open lucht op een grote afstand van anderen, des te meer als je een motorhelm met vizier draagt!
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par Obamot » 02/09/20, 00:12

Zo kan een motorrijder worden gedood door preventie tegen SARS-cov-2, zonder zelfs maar in aanraking te zijn geweest met het virus.

Het heeft zijn plaats in "de idioten van het coronavirus" niet?
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par Christophe » 03/09/20, 19:02

Dus degenen die (minstens) 2 * 0.79 € per dag betalen voor chirurgische maskers, zouden deze video in detail moeten bekijken :schok: :schok: :schok:

We wisten al dat de operaties de drager niet beschermden, we weten dat ze anderen nu niet beschermen ... of heel weinig ...

Pas op, ik zeg niet dat ze nutteloos zijn, maar grotendeels niet efficiënt genoeg ... maar het is een niesgeluid dat ook wordt gesimuleerd.

Ik had graag willen zien wat een eend FFP2 gaf ...



Bron: https://aip.scitation.org/doi/10.1063/5.0022968
2 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par ENERC » 03/09/20, 19:17

Christophe schreef:Dus degenen die (minstens) 2 * 0.79 € per dag betalen voor chirurgische maskers, zouden deze video in detail moeten bekijken :schok: :schok: :schok:

We wisten al dat de operaties de drager niet beschermden, we weten dat ze anderen nu niet beschermen ... of heel weinig ...



Bron: https://aip.scitation.org/doi/10.1063/5.0022968

Niet inbegrepen: de video toont de luchtstroom ok (waterdamp of sigarettenrook). Maar het wordt gefilterd voordat het uitgaat. Dit is het doel van een masker: druppels in beide richtingen vasthouden.

Chirurgische maskers beschermen goed en niet alleen tegen Covid. We weten dit al heel lang en het is niet voor niets dat het lang voor de Covid in het ziekenhuis werd gebruikt.

Mijn mening:
- persoon die geen risico loopt: wasbaar stoffen masker (of persoon die risico loopt als u buiten bent met weinig verkeer)
- persoon die risico loopt: chirurgisch masker
- persoon met veel risico of zeer vervuilde omgeving (zoals de metro tijdens de spits): FFP2
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par Christophe » 03/09/20, 19:26

Het zijn inderdaad druppels en fijne deeltjes die zichtbaar zijn ... de damp is onzichtbaar (ja als ik je verzeker ...)

Chirurgische chirurgen beschermen anderen tegen de grote postiljonachtige druppels van de drager ... ze beschermen de drager of anderen niet tegen de niesachtige fijne druppels. Dit is het doel van dit experiment.

Lees het gepubliceerde artikel: https://aip.scitation.org/doi/10.1063/5.0022968
1 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par ENERC » 03/09/20, 19:27

Macro schreef:Als ik de Stetson verlaat om een ​​helm op te zetten: video verneveling in de helm zonder masker ... Nolan N90-2 buitentemperatuur 20 ° C ....


Gisteren heb ik een masker opgezet zoals dat op hogescholen wordt uitgedeeld. Ik draag een bril en ik pakte mezelf een paar keer bijna op op straat :schok: Om nog maar te zwijgen over het oversteken bij de oversteekplaats voor voetgangers, alleen vanwege het lawaai :D. Pure zelfmoord met die scooter-klootzakken.
We kunnen NIETS zien met de stoom : Mrgreen:
Het operatiemasker heeft in ieder geval een clip bij de neus die voorkomt dat vochtige lucht rechtstreeks op de bril komt.
Het is allemaal hetzelfde met een helm met 2 wielen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 299-gasten