De wereld na het coronavirus

filosofische debatten en bedrijven.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Na Coronavirus




par Ahmed » 21/03/20, 16:58

Het is cool! het gaat over opnieuw opstarten tegelijk economie en biodiversiteit! : Mrgreen: We bevinden ons midden in het groenige illusionisme...
Dernière édition par Ahmed de 21 / 03 / 20, 17: 17, 1 keer bewerkt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Na Coronavirus




par Christophe » 21/03/20, 17:05

Ahmed, je stelt me ​​teleur, het is genoeg om bij elke maaltijd foie gras op te leggen! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Er zullen genoeg handpalmen zijn die zich zullen inzetten voor de economie!!

Het is dus biodiversiteit die werkt voor de economie! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Na Coronavirus




par Ahmed » 21/03/20, 17:19

...is dat een dikke grap? : Cheesy:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Céline OLERON
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 13/06/07, 08:41
Plaats: IDF
x 1

Re: Na Coronavirus




par Céline OLERON » 21/03/20, 17:37

“de ideologie die Margaret Thatcher later samenvatte in haar beroemde TINA (There Is No Alternative): er is geen keuze, je moet je aanpassen en het gemondialiseerde kapitalisme is sterker. Het is waar dat de afgelopen decennia vooral burgers zijn uitgelegd dat ze afstand moeten doen van "archaïsmen", "privileges". Het politieke discours is geleidelijk verminderd: dit is niet echt de stelling van een "einde van de ideologieën", omdat er in collectieve representaties alternatieven bestaan ​​die altijd door burgers worden bedacht."

Ik geloof dat in plaats van op zoek te gaan naar daders, verantwoordelijk is. Het is onze plicht om na te denken over de nasleep. Omdat we vandaag de dag niet alleen burgers van een land zijn, maar met de mondialisering zijn we ook burgers van de wereld. Wij zijn lid van een planetair ecosysteem. en we moeten leren op een evenwichtige manier met elkaar om te gaan.
1 x
Céline OLERON
Natuur Animator : Idee:
Courbevoie
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Na Coronavirus




par ENERC » 21/03/20, 17:50

Ik geloof dat in plaats van op zoek te gaan naar daders, verantwoordelijk is. Het is onze plicht om na te denken over de nasleep.

Helemaal. Het ergste zou zijn dat de economische machine aan het einde van de crisis opnieuw op gang zou worden gebracht en ‘business as usual’ zou worden.

Ik neem het voorbeeld van de heer Jancovici in zijn laatste video: gaan we al het luchtvervoer opnieuw lanceren met miljarden euro's of gebruiken we een deel van dit geld om de ecologische transitie te financieren?
Banen opnieuw lanceren in sectoren die de planeet tegen de muur drijven, of profiteren van de kans die zich aan het einde van de crisis zal voordoen om stappen te zetten in de richting van duurzaamheid?
Het is een serieuze voorbereiding, want er staan ​​banen op het spel.
3 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Na Coronavirus




par Christophe » 21/03/20, 18:03

Ahmed schreef:...is dat een dikke grap? : Cheesy:


Precies! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Of liever gezegd: een grappenmaker!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Na Coronavirus




par Christophe » 21/03/20, 18:06

ENERC schreef:
Ik geloof dat in plaats van op zoek te gaan naar daders, verantwoordelijk is. Het is onze plicht om na te denken over de nasleep.

Helemaal. Het ergste zou zijn dat de economische machine aan het einde van de crisis opnieuw op gang zou worden gebracht en ‘business as usual’ zou worden.

Ik neem het voorbeeld van de heer Jancovici in zijn laatste video: gaan we al het luchtvervoer opnieuw lanceren met miljarden euro's of gebruiken we een deel van dit geld om de ecologische transitie te financieren?
Banen opnieuw lanceren in sectoren die de planeet tegen de muur drijven, of profiteren van de kans die zich aan het einde van de crisis zal voordoen om stappen te zetten in de richting van duurzaamheid?
Het is een serieuze voorbereiding, want er staan ​​banen op het spel.


Post-corona is het doel van dit onderwerp...

We moeten naar China kijken, toch? Ze is er bijna...in de nasleep...
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Na Coronavirus




par Ahmed » 21/03/20, 18:07

De beroemde ‘ecologische’ transitie is slechts een economische transitie, een aanpassing aan een onvermijdelijke evolutie*, tenminste als we het ‘systeem’ nog wat verder willen uitbreiden (ik zeg kortweg systeem), omdat het momenteel de enige hersteloptie is mogelijk...
ENERC, Je schrijft:
Het is een serieuze voorbereiding, want er staan ​​banen op het spel.

Deze ‘sleutelbanen’ zijn symptomatisch voor een denkkader waarin werkgelegenheid niet wordt beschouwd vanwege het intrinsieke nut ervan, maar eenvoudigweg vanwege de systemische noodzaak ervan. Laten we in dezelfde volgorde van idee opmerken dat werkgelegenheid, werk en koopwaar de categorieën zijn waarin ecologie wordt ontkend...

* De afname van ‘traditionele’ activiteiten en de afname van de vraag naar oplosmiddelen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Na Coronavirus




par GuyGadebois » 21/03/20, 19:13

Christophe schreef:Post-corona is het doel van dit onderwerp...

Komt er daarna nog maar één? :frons:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Na Coronavirus




par Christophe » 21/03/20, 19:20

Dat moet je aan de Chinezen vragen...mijn dhl-pakket zou maandag moeten arriveren : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 287-gasten